سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت نفت از فروش نفت خام/ شرکت نفت از مالیات معاف شد

سهم 14.5 درصدی شرکت نفت از فروش نفت خام/ شرکت نفت از مالیات معاف شد

خبرگزاری تسنیم:سهم شرکت ملی نفت از ارزش نفت خام و میعانات گازی، بر اساس مصوبه مجلس ۱۴.۵ درصد تعیین شد که این مبلغ از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 1393 کل کشور وارد بررسی جزئیات این لایحه شدند و بررسی بخش درآمدهای لایحه بودجه را آغاز کردند.

وکلای ملت در بند الف تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه از بخش درآمدهای این لایحه مقرر کردند که شرکت ملی نفت ایران، معادل 14.5 درصد از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) تولیدی، موضوع اجزاء 2 و 3 این بند به عنوان سهم آن شرکت تعیین می‌شود که از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف است.

همچنین بر اساس این مصوبه وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط مکلف شد معادل 85.5 درصد بقیه ارزش مواد مذکور را به حساب بستانکار دولت نزد خزانه‌داری کل کشور منظور نماید.

به گزارش تسنیم، از آنجا که معاف شدن درآمد شرکت ملی نفت از محل فروش نفت خام و میعانات گازی از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام مغایر با برنامه پنجم بود، نمایندگان مجلس با 156 رای موافق، 17 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن علنی با این موضوع موافقت کردند. بنابراین درآمد شرکت ملی نفت از محل فروش نفت خام و میعانات گازی از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon