ضرورت ترویج زندگی علامه طباطبایی در بین مردم


ضرورت ترویج زندگی علامه طباطبایی در بین مردم

خبرگزاری تسنیم: آیت الله استادی گفت: باید زندگی علامه را در زندگی فردی پیاده سازی کنیم تا این موضوع در بین مردم ترویج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم آیت الله استادی امشب در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن پژوهی با اشاره به اینکه افراد بسیار زیادی برای حضور در این جلسات وجود دارد اظهار کرد: باید تمامی نقاط مثبت را در کنار نقاط منفی دید نه اینکه تنها نکات مثبت را برجسته کرد.

آیت الله استادی افزود: یکی از امتیازات پیامبران این است که پیامبران به دنبال مزد نبودند ولیکن این موضوع به یکی از نکات منفی مجموعه های مختلف تبدیل شده است که باید به دنبال رفع آن گشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید زندگی علامه را در زندگی قردی پیاده سازی کنیم عنوان کرد: یکی از ویژگی های برجسته علامه حضور در اجتماع است که باید بتوانیم این موضوع را برای خود الگو سازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علامه هیچ چشم داشتی نداشت و این موضوع سبب شد که تفسیر المیزان شهرتی جهانی پیدا کند و باید زندگی علامه مورد برسی و تحلیل قرار بگیرد.

آیت الله استادی افزود: سبک زندگی طلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا این موضوع می تواند سبب شکوفایی جامعه طلاب در زمینه های علمی شود.

وی با اشاره به اینکه باید المیزان مورد توجه قرار بگیرد: تیم های بسیاری تشکیل شده اند که تفسیر المیزان را مورد نقد قرار دهند زیرا این ثمره 20 سال تلاش علامه طباطبایی است و این موضوع باید مورد توجه تمامی طلاب حوزه علمیه قم قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نفاق یکی از موضوعاتی است که به جامعه روحانیت ضربه وارد می کند تصریح کرد: باید برای تقویت این موضوعات در بین طلاب تاکید شود زیرا طلاب از زندگی فردی علامه فاصله گرفته و ممکن است ضربات بسیاری را به جامعه روحانیت وارد کند.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه تفسیر آیت الله جوادی نیز بسیار ارزشمند است خاطر نشان کرد:باید موضوع تفسیر در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد و این موضوعی است که باید مورد توجه انجمن های حوزه علمیه نیز قرار بگیرد زیرا هر طلبه ای باید در این مسیر تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه در تفسیر روایات می توان اجتهاد کرد اظهار کرد: در این زمنیه باید اجتهاد کامل را بدست آورد زیرا این کار باید با تخصص لازم انجام شود و در این زمینه باید تخصص لازم نسبت به آیات قرآن را نیز پیدا کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon