اظهارات اوباما برای مصرف داخلی است

اظهارات اوباما برای مصرف داخلی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اوباما به سی ان ان گفت که اظهارات رئیس جمهور آمریکا برای مصرف داخلی صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت،  اظهارات اوباما برای مصرف شنوندگان داخلی آمریکا صورت گرفته است.

در همین خصوص ظریف خاطر نشان کرد: مهم نیست که چگونه آمریکایی‌ها تلاش می کنند این مسله برای مصرف داخلی تفسیر کنند، وقتی به ایران مربوط شود، اهمیت پیدا می‌کند.

روز گذشته، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی سالیانه "وضعیت کشور" در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا گفت: ایران باید گام اضافی برای پیوستن به جامعه جهانی بردارد اما اگر به خواست جامعه جهانی تن ندهد تحریم‌های سختی علیه آن اعمال خواهیم کرد.

وی ادعا کرد: ما می‌دانیم که ایران از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله که هم‌پیمانان ما را تهدید می‌کند، حمایت می‌کند. نوعی بی‌اعتمادی میان دو کشور حاکم است و این را نمی‌توان مخفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: اگر رهبران ایران از این فرصت استفاده نکنند، من اولین نفری خواهم بود که خواستار تحریم‌های بیشتر  است و  آماده خواهم بود از همه گزینه‌ها استفاده کنم تا این اطمینان حاصل شود که ایران سلاح اتمی نمی‌سازد.

وی با حمایت از مذاکرات سازش مجدداً بر حمایت از رژیم صهیونیستی تأکید کرد. رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: دستگاه دیپلماتیک آمریکا موفق به مهار برنامه هسته‌ای ایران شد و ایران از اورانیوم غنی‌شده بالا شروع به دست کشیدن کرده است و ما به گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد و می‌توانیم مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان