از تکذیب استعفا تا وعده سفر رئیس‌جمهور به قم/ شیوه پرداخت یارانه‌‌ها باید اصلاح شود


از تکذیب استعفا تا وعده سفر رئیس‌جمهور به قم/ شیوه پرداخت یارانه‌‌ها باید اصلاح شود

خبرگزاری تسنیم: سفر یک‌‌روزه معاون اول رئیس جمهور به قم برای ارائه گزارش اقتصادی و سیاسی به مراجع عظام تقلید درحالی پایان یافت که جهانگیری به علما وعده داد رئیس جمهور نیز برای دیدار و گفت‌و‌گو با آنان، به قم سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در قم حضور یافت تا علاوه بر بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های قم، با مراجع عظام تقلید نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

در سفر جهانگیری به قم، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور وی را همراهی می کردند، در ورود به قم نیز حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌منش استاندار قم، حجت‌الاسلام و المسلمین بنایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و جمعی از مدیران استانی همراه وی شدند تا 7 دیدار و یک جلسه و یک بازدید را با یکدیگر به انجام رسانند.

معاون اول رئیس جمهور: گزارش مبارزه با ویژه‌خواری به رئیس‌جمهور ارائه شد

وی در بدو ورود در جمع خبرنگاران حاظر شد و اظهار کرد: گزارشی از مبارزه با ویژه‌خواری در مسائل مختلف به رئیس جمهور ارائه کرده‌ایم که از سوی وی در دست بررسی است.

جهانگیری افزود: در این گزارش چند مصداق برای ویژه‌خواری عنوان شده که از جمله آنها می‌توان به بدهکاران سنگین بانکی اشاره کرد.

معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با هدف خود از سفر به قم خاطرنشان کرد: سفر‌های استانی برای بررسی مسائل و مشکلات در حال آغاز است و برای شروع این سفر‌ها و به‌جهت دیدار با مراجع و علما به قم سفر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حرم حضرت معصومه(س) و مراجع عظام تقلید از جمله ویژ‌گی‌های خاص قم هستند و شروع سفر‌های استانی از قم امری مبارک و پربرکت است.

بازدید جهانگیری از صحن شرقی حرم حضرت معصومه (ع)

اسحاق جهانگیری سپس به زیارت حرم حضرت معصومه(س) رفت و از صحن شرقی حرم حضرت معصومه (ع) بازدید کرد.

در این بازدید آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این پروژه باید به سرعت به بهره‌برداری برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور نیز بر لزوم تسریع در روند پروژه توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) تاکید کرد و آیت‌الله سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل‌بیت(س) نیز درباره ضرورت تسریع در این پروژه توضیحاتی را ارائه داد.

آیت الله صافی گلپایگانی: اقدامات اخیر دولت مثبت بوده است

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر به قم با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار اظهار کرد: دولت از غرض ورزی در امور پرهیز کند زیرا در این صورت امور پیش نمی رود.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: اقدامات اخیر دولت مثبت است و شاهد کارهای خوبی از این مجموعه هستیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: دولت باید در تقویت دین داری مردم و جامعه بکوشد و به سمت جامعه دینی حرکت کند.

جهانگیری:‌ توافقنامه ژنو برکات بسیاری برای کشور دارد

در این دیدار معاون اول رئیس جمهور به موضوع توافقنامه ژنو اشاره و اظهار کرد: این توافقنامه منشأ خیرات و برکات برای کشور می‌شود.

جهانگیری با اشاره به جایگاه قم در انقلاب اسلامی و جهان تشیع افزود: قم ام‌القرای جهان اسلام است و باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی: دولت در مسائل سیاست خارجی شفاف عمل کند/ اصلاح قیمت‌ها با شیبی ملایم اتفاق بیفتد

اسحاق جهانگیری سپس به دیدار با آیت الله مکارم شیرازی رفت و با حضور در دفتر وی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: اینکه مردم در انتخابات به یک روحانی رأی داده‌اند، نشان می‌دهد که همچنان به اسلام و دین علاقه‌مند هستند و این دولت با اقداماتی که صورت داده در مردم امید ایجاد کرده است.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: امیدواریم اقدامات امیدبخش دولت ادامه پیدا کرده مشکلات مردم را برطرف کند؛ البته برخی از مشکلات از گذشته وجود داشته و به دولت یازدهم رسیده است که دولت باید با فعالیت مضاعف در برطرف سازی آنها بکوشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این مشکلات باید حل شود تا امیدی که در دل مردم است شکوفا شود؛ در عین حال مردم نیز انتظار حل یک‌شبه و معجزه‌گونه مشکلات را نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل سیاست خارجی دولت شفاف عمل کند، به سخنان اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت: وزیر خارجه آمریکا حرف‌هایی می‌زند که می‌خواهد نظام ما را تضعیف کند ولی باید بداند این حرف‌ها به جایی نمی‌رسد و هیچ اثری نیز ندارد.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اصرار اروپایی‌ها بر تحمیل تمدن اروپایی به دیگر مردم جهان اظهار کرد: تمدن اروپایی نباید ملاک عمل ما قرار گیرد بلکه باید ما بر اساس آزادی اسلامی عمل کنیم، اروپایی‌ها که می‌خواهند آزادی تمدن اروپایی را به ما تحمیل کنند خود به مشکل برخوردند و اگر ما نیز مانند آنها عمل کنیم، به مشکل برمی‌خوریم.

وی با اشاره به نظام ارزشی اسلام تصریح کرد: نظام ارزشی اسلام بهترین نظام در جهان است و باید ملاک عمل قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موضوع پرداخت یارانه‌ها گفت: تدبیری اتخاذ شود که یارانه به اشخاص نیازمند برسد تا مشکلات آنها حل شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان تأکید کرد: در زمینه اصلاح قیمت‌ها، به‌شکلی عمل شود که افزایش احتمالی قیمت‌ها با شیبی ملایم اتفاق بیفتد تا به مردم فشار کمتری وارد شود.

جهانگیری: مرجعیت شیعه پایگاه نظام جمهوری اسلامی است

معاون اول رئیس جمهور نیز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: مرجعیت شیعه در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و اکنون پایگاه مستحکم نظام جمهوری اسلامی است؛ دولت به شنیدن راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید افتخار می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم افزود: بودجه‌های خوبی برای شهر مقدس قم در نظر گرفته شده که برای عمران و‌ آبادانی آشیانه اهل بیت‌(ع) صرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرجا مرجعیت شیعه حضور داشته شاهد برکات و فعالیت‌های مفیدی بوده‌ایم، دولت نیز در حد توان خود آماده خدمتگزاری به مردم و مراجع عظام تقلید است.

دیدار با آیت الله وحید خراسانی بدون حضور خبرنگاران

معاون اول رئیس جمهور  سپس به دیدار با آیت الله وحید خراسانی رفت و با حضور در دفتر این عالم ربانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله موضوعات روز کشور مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

این دیدار بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

آیت الله نوری همدانی: دولت پاسخ اظهارات مقامات آمریکایی را بدهد

اسحاق جهانگیری سپس با حضور در بیت آیت‌الله نوری همدانی با این مرجع عالی قدر دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی که در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سخن می‌گفت، با اشاره به وحدت و اتحاد حاکم شده بر کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:‌ وحدت و اتحاد بین دولت و مجلس در سطح بسیار خوبی است که این موضوع جای تقدیر دارد، دولت و ملت و حوزه نیز با یکدیگر وحدت دارند و تمام کسانی که در راه خدمتگزاری گام بر‌می دارند با یکدیگر تعامل خوبی دارند که این مسئله سبب پیشرفت کشور می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان با ابلاغ سلام ویژه به رئیس جمهور تصریح کرد: سلام ویژه من را به رئیس جمهور عزیزمان آقای روحانی ابلاغ بفرمائید و سخنان وی در اجلاس داووس بسیار خوب بود، رئیس جمهور ریشه بحران‌ها و مشکلات منطقه را به خوبی بیان کرد؛ در دنیای امروز ریشه یابی مسائل بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسلام پاسخگوی همه مسائل است پس باید سیاست و مدیریت ما براساس ارزش‌های اسلامی صورت گیرد؛ ریشه مشکلات کشور‌های اسلامی عدم عمل به مدیریت و سیاست اسلامی است و مردم این کشور‌ها نمی‌توانند سرسپردگی حاکمان خود به قدرت‌های خارجی را تحمل کنند، اما مشکلات اروپا و آمریکا ریشه اقتصادی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنانش به سخنان اخیر جان کری و اوباما واکنش نشان داد و افزود: خوی استعمارگری و خودبزرگ بینی در صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه وی حاکم است، اخیرا آقای جان کری که گفته بود سخنان رئیس جمهور ایران مصرف داخلی دارد و اوباما نیز گفته بود تحریم‌ها و فشار‌های ما سبب شد تا ایرانی‌ها سر میز مذاکره بنشینند که بنده از این سخنان ابراز تاسف می‌کنم.

وی اضافه کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات مردم اصلاح و برطرف شوند و گرانی‌ها و قیمت‌های بالا سریع تر پائین بیایند و فراوانی نعمت دوباره حاکم شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: همانطور که حماسه سیاسی خلق شد حماسه اقتصادی نیز باید خلق شود.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: گفتند که ایران از تروریست‌ها حمایت می کند، این در حالی است که آمریکا خود در افغانستان و عراق پشتیان و موسس تروریسم است و به ایران اتهام حمایت از تروریسم می زند، اوباما همچنین گفت که این توافق را طوری ترتیب دادیم که ایران از مسائل هسته‌ای به طور کلی عقب‌نشینی می‌کند، بنده از این سخنان ابراز تاسف می‌کنم.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت، دولت تدبیر امید است و می خواهد با همه جهان ارتباط برقرار کند اما در مقابل تحقیر ملت ایران و این گونه سخن گفتن آنان، باید برخورد کند تا این‌ها فکر نکنند که هر چه می‌گویند، بدون جواب است.

تقدیر آیت الله نوری همدانی از سخنان روحانی در اجلاس داووس

آیت الله نوری همدانی افزود: صحبت رئیس جمهور در اجلاس داووس بسیار خوب بود اما جان کری می‌گوید که این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد که تحقیر‌آمیز است، از سوئی جایزه مجمع داووس را به شیمون پرز می دهند، این‌ها همان‌هایی هستند که برای مردن شارون، شال عزا انداختند، ازین رو تاثر ما را به خدمت آقای روحانی عرض کنید، این کلمات غربی‌ها برای ما سنگین است.

مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: از وقتی آقای روحانی ضمام امور را به دست گرفته، همه مردم راضی‌اند و می‌دانند که دولت به فکرشان است و وحدت و اتحاد و همدلی بین دولت و مجلس و مردم برقرار است.

جهانگیری: توافقات صورت گرفته براساس مصلحت ملت اجرا می‌شود/ انرژی هسته‌ای حق ملت ایران است

اسحاق جهانگیری در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد:‌ نقطه نظرات مرجعیت در دولت مطرح می‌شود و برای دولت قطعا مفید بوده و مورد استفاده ما قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: آقای روحانی خدمت شما سلام ویژه رسانده‌اند و به‌زودی در فرصتی مناسب به دیدار مراجع عظام تقلید می‌آیند.

جهانگیری با اشاره به گزارش فعالیت 6 ماه اخیر دولت خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات پیش روی کشور و مردم بود که دولت به صورت جدی به دنبال پیدا کردن راه حل برای آنان بود و بخش عمده‌ای از مشکلات اکنون مرتفع شده است و دولت آماده است گام‌های بهتری برای اداره کشور بردارد.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای تصریح کرد: انرژی هسته‌ای هم حق ملت ایران است و هم دولت روی آن اصرار دارد و برای رسیدن به توافق راه درازی در پیش داریم زیرا قدرت های مقابل ما بسیار پیچیده عمل می‌کنند و باید از کید قدرت‌های غربی پرهیز کرده و در عین حال تحریم‌های مقابلمان را نیز برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توافقنامه ژنو افزود: این 2 دور گفت‌وگوی انجام شده سبب حاکم شدن آرامش شده و توافقات نیز در حال اجرا است و تمامی توافقات صورت گرفته بر اساس مصلحت ملت و تدبیر و فرمایشات رهبری اجرا می شود و این نقطه نظرات در آن‌ها رعایت می‌شود.

جهانگیری اظهار کرد: دیگر مسئله مهم در این دولت، مسئله هدفمندی یارانه‌ها است که باید شیوه آن اصلاح شود.

وی تاکید کرد: یک عزم ملی شکل گرفت تا شیوه پرداخت یارانه‌ها تصحیح شود اما در اجرا با مشکلاتی رو‌به‌رو شد و قانون گزار گفته بود فقط 50 درصد منابع به‌دست آمده از قانون هدفمندی برای پرداخت یارانه نقدی مورد استفاده قرار گیرد، که از این دست نقایص باید اصلاح شود.

آیت‌الله جوادی آملی: گزینه نظامی روی میز آمریکا هیچ معنایی ندارد/ ناز کسی را نمی‌کشیم

معاون اول رئیس جمهور پس از آن با حضور در دفتر آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله جوادی آملی که در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سخن می‌گفت، با اشاره به عنایات الهی به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با سلسله علل غیبی پیروز شده است.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: ذات اقدس اله در سوره حشر به مومنین می‌فرماید که یک مدت کوخ‌نشین بودند و سرمایه در درست یهود بود و نه شما فکر می‌کردید که ورق برگردد و نه یهود اما این طور شد و این به سبب اراده خداوندی بود، مشابه این جریان، حادثه طبس بود، در آن حادثه، آمریکا با حساب همه چیز از نیرو گرفته تا باد و آب وارد صحرای طبس شد اما شن‌ها بر خلاف حساب و اراده او برخاستند و حرکت کردند و این مسئله به فرموده امام راحل همان امداد غیبی به انقلاب اسلامی است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اگر باور کنیم که خداوند به همه چیز قادر است و همه عالم در ید قدرت اوست، بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: در زمان طاغوت، ارتش این کشور به طور کامل در اختیار مستشاران آمریکایی بود و تنها بدنه ارتش با آن‌ها نبود و خداوند اراده کرد که بروند و نه شما فکر می‌کردید که آن‌ها بروند، نه خودشان در باورشان چنین چیزی می‌گنجید.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: دومین عنصر این انقلاب، مردم خوب و باهوش ایران اسلامی هستند، این مردم بسیار خوب و در عین حال با هوش بالا هستند، وقتی کسانی که گاو می پرستند یا موش را عبادت می کنند، به فضا می رسند و به مراتب بالای علمی، ما با داشتن علی بن ابی طالب(ع) باید آسمان ها را بشکافیم زیرا هوش در این مملکت است و مولای ما نیز امیرالمومنین (ع) است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: باید همه دنیا و قدرتمندان بفهمند که شما نفوذ ناپذیر هستید، در غیر میدان جنگ نیز، قابلیت شکست دادن شما را ندارند و این که هر روز می گویند گزینه نظامی روی میز است، بی معنی است، به آمریکایی ها باید بگوییم که کل کشور در دست شما بود ولی بیرونتان کردند.‬

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح تاکید کرد: در سال 32، در مدت 4 ساعت کل این کشور را زیر و رو کردند و حکومت را عوض کردند، به ظهر نکشید که مصدق را گرفتند و دولت سقوط کرد اما خدا می‌خواست که از این کشور بیرون روند.

استاد عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مسائل داخلی، افزود: گفتن و دیدن نقاط ضعف دیگران مصلحت نیست و گذشته، گذشته است، فقط باید با تلاش و کوشش، نیازها را ببینیم و کار و فعالیت خودمان را افزایش دهیم تا پیشرفت کنیم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به ضعف ما در رژیم گذشته، خاطرنشان کرد: در همین اطراف قم، چاه نفت البرز بود که نتوانستند آن را استخراج کنند؛ یک روز دود زیادی آسمان را گرفته بود و ما در راه قم بودیم که گفته شد این چاه آتش گرفته و تمام جاده قم را قیر گرفت، برای خاموش کردن همین چاه، از خارج متخصص آوردند اما بعد از انقلاب، چاه‌های نفت زیر آبی را که صدام هدف قرار داده بود و چاه‌های نفت کویت را فرزندان ایران اسلامی، تعمیر و مرمت کردند، این نشان دهنده قدرت و هوش این مردم است.

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح کرد: ایران سرزمین چهار فصل است، باید در تامین علوفه خودکفا باشیم تا نیازهای لبنیات و پروتئین کشور را تامین کنیم، قبلا یک بار گفتند که در تولید گندم خودکفا شدیم و یک بار گفتند باید وارد کنیم، این آخر گفتند که چون تحریم هستیم و علوفه نداریم، قیمت گران شده و باید علوفه از فلان کشور وارد کنیم، این در حالی است که اگر در علوفه خودکفا نباشیم، پس چه داریم آن هم با هزاران هکتار زمینی که داریم.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کشور مدیریت است و عرصه مدیریت کردن باید وجود داشته باشد تا علوفه تامین شود و گوشت و لبنیات نیز به میزان کافی موجود باشد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: ما جهانی فکر می‌کنیم و حاضر به قهر کردن نیستیم ولی ناز کسی را نمی‌کشیم که مرتب بگویند "تحریم تحریم "، قدرت و درایت این ملت، نیاز به مدیریت صحیح دارد.‬

جهانگیری:‌ شیوه فعلی پرداخت یارانه‌‌ها صحیح نیست/ یارانه‌ها باید به نیازمندان واقعی برسد

اسحاق جهانگیری نیز در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: علی رغم مشکلات عدیده پیشروی دولت در ابتدای شروع به فعالیت، دولت فعالیت‌های بسیار خوبی را صورت داده است.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه سبب شده بود تا محدودیت‌هایی پیشروی دولت قرار گیرد و از سوی دیگر گرانی سنگین و تورم نیز وجود داشت که الحمدالله اکنون شرایط بهتر شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این شیوه پرداخت یارانه که به همه یک مبلغ یکسان پرداخت شود صحیح نیست، یارانه باید به نیازمندان واقعی برسد.

حضور جهانگیری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم

معاون اول رئیس جمهور پس از آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم حضور پیدا کرد.

این جلسه با حضور استاندار قم و مدیران استانی قم برگزار شد و در آن موانع و مشکلات استانی قم مورد بررسی قرار گرفت.

پس از پایان این جلسه، حجت الاسلام بنایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: مهم ترین درخواست ما از دولت، تخصیص 100 درصدی اعتبارات قم است زیرا تاکنون تنها 25 درصد اعتبارات قم در امسال، اختصاص داده شده است.

جهانگیری: هیچ وقت استعفا نمی‌دهم/حرکت شوک آوری در افزایش قیمت‌ها انجام نمی‌شود

معاون اول رئیس جمهور پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم و رکود کشور پایان پیدا کند، باید شرایطی فراهم شود که کارگران بیکار شده و واحدهای تولیدی که از بازار خارج شده ‌اند، به بازار کار برگردند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در این دولت هیچ کس به دلیل مسائل صنفی زندانی نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سفرش به قم گفت: دولت تدبیر و امید و مسئولان آن، هر چند وقت یک بار این توفیق را پیدا می‌کند که به خدمت مراجع برسد و گزارش کار خود را ارائه دهد،‌ حمایت مراجع تقلید سرمایه‌ای برای دولت است و از نفوذ کلام آنان در بین مردم استفاده می‌کنیم.

جهانگیری افزود: گزارشی درباره هدفمندی یارانه خدمت مراجع عظام تقلید ارائه شد که نقطه نظرات آنان حتما در دولت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به شورای برنامه ریزی استان قم، اظهار کرد: مشخص بود که مجموعه استان قم با کمبود منابع روبه‌رو هستند و طرح‌هایی خوبی هست که مشکل کمبود منابع وجود دارد، طرح هایی مانند سلامت، مسکن و راه، در بودجه 92 و 93 تامین اعتبار می شود،‌ سبد کلا به گروه هایی که در مصوبه دولت آمده و عمدتا اشخاص نیازمند هستند نیز داده می‌شود، اگر کسی از قلم افتاده باشد، حتما مجددا لحاظ می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در مورد هدفمندی یارانه هنوز سیاست‌ها نهایی نشده و یقینا با افزایش قیمت‌ها شوک ایجاد نمی‌شود.

جهانگیری در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سئوالی درباره شایعه استعفایش گفت: من هیچ وقت استعفا نمی‌دهم.

آیت‌الله اردبیلی: شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر شده است

اسحاق جهانگیری پس از آن با حضور در دفتر آیت‌الله اردبیلی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله اردبیلی در این دیدار اظهار کرد: ما در برخی مواقع به دعا هم متوسل شدیم تا شرایط کشور بهبود پیدا کند و اکنون شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کارها در حال حاظر با انسجام بیشتری ادامه داده می‌شود، امیدواریم شما نیز به کار خود به بهترین شکل ممکن ادامه دهید.

وی خاطرنشان کرد: باید شما توجه ویژه‌ای به شهر قم داشته باشید و کمک کنید تا پروژه‌های استانی زودتر به پایان برسد.

آیت الله اردبیلی با اشاره به اینکه سلام مرا به رئیس جمهور برسانید و بگوئید که دعاگوی وی هستم، عنوان کرد: دولت باید به استاندار قم کمک کند تا طرح‌ها زودتر به سرانجام برسند.

دیدار جهانگیری با آیت‌الله سبحانی بدون حضور خبرنگاران

معاون اول رئیس جمهور پس از آن با حضور در بیت با آیت‌‌الله سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله موضوعات روز کشور مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران: مسائل فرهنگی از مشکلات اساسی کشور است

اسحاق جهانگیری پس از آن با حضور در بیت آیت‌‌الله شهرستانی با نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران به بررسی موضوعات مختلف پرداخت.

آیت‌الله سید جواد شهرستانی با بیان اینکه امروز برای شیعیان مسائل عقیدتی و فکری از مسائل اقتصادی مهم‌تر است‌، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور مسائل فرهنگی است و باید روی این مسائل فکر جدی صورت گیرد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران افزود: یکی از شعار‌های غلط گذشته "فرزند کمتر، زندگی بهتر بود" که با تدبیر مقام معظم رهبری اصلاح شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز تشیع در قدرت خویش است و به همین دلیل دشمنان فشار‌های زیادی را بر آن وارد می‌سازند، اکثر رسانه‌های عربی ابزار دست استکبار هستند و علیه تشیع فعالیت می‌کنند که ما نیز باید رسانه‌های قوی و جذابی را برای تبلغ تشیع و پاسخ‌گویی به آن‌ها ایجاد کنیم.

آیت‌الله شهرستانی با بیان اینکه صدور انقلاب باید به صورت فکری باشد، گفت:‌ به نظر بنده مسائل فکری و عقیدتی از مسائل اقتصادی مهم‌تر است.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: شما شخص دوم دولت هستید و باید در زمینه مسائل فرهنگی بسیار موثر باشید.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم قدم‌هایی که بر‌میدارید مرضی رضای امام زمان(عج) باشد.

جهانگیری: کاهش تورم و تغییرات نرخ دلار، عامل ایجاد آرامش در حوزه اقتصاد است

اسحاق جهانگیری که در آخرین برنامه خود در قم، با آیت‌الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران سخن می گفت، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در 6 ماه نخست دولت یازدهم اظهار کرد: مجموعه‌ای از مشکلات بر سر راه بود که دولت باید برای آن‌ها چاره اندیشی می‌کرد، از سوی دیگر باید کاری می‌کردیم که انسجام و وحدت سیاسی در کشور حاکم شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در برخی از حوزه‌ها دولت توفیقاتی داشته که یکی از آن‌ها سیاست خارجی است، مذاکرات پیچیده‌ای صورت گرفت و راه گفت‌و‌گو با دنیا باز شد، هم اکنون توافقات صورت گرفته در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: امکان فروش نفت تا حدی فراهم شده و موضوع پتروشیمی نیز که درآمد‌زایی خوبی دارد در حال حل‌شدن است.

جهانگیری افزود: بحث انتقال ارز تسهیل شده و در این دوره گشایش‌های خوبی صورت گرفته است اما بلاخره این دوره 6 ماه است و باید دید بعد از این مدت مذاکرات به چه شکلی پیش می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوعات اقتصادی اظهار کرد: رشد تورم کاسته شده و تغییرات آنی نرخ دلار نیز کم شده که این موضوعات سبب ایجاد آرامش در حوزه اقتصاد شده است.

وی تاکید کرد: باید از حالت رکود بیرون بیاییم و اقتصاد به سمت جلو حرکت کند.

وعده جهانگیری برای سفر رئیس جمهور به قم

سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور در قم با کوله باری از توصیه‌های مراجع عظام تقلید در دیدارهای عمومی و خصوصی به پایان رسید و به نظر می رسد همان طور که وی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی وعده داد، رئیس جمهور خود برای گفت‌و‌گو و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم بیاید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon