خاطره فرزند نخستین شهید روحانی دفاع مقدس داستان می‌شود

خاطره فرزند نخستین شهید روحانی دفاع مقدس داستان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از حضور فرزند نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در جلسه ادبیات پایداری حوزه هنری این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسن میلانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: محمد  قنوتی فرزند حجت الاسلام محمد حسن قنوتی شریف، نخستین روحانی شهید دفاع مقدس با حضور در جلسه ادبیات پایداری حوزه هنری این استان به ذکر خاطره ای از پدرش پرداخت.

وی تصریح کرد: قرار است جلسات ادبیات پایداری حوزه هنری این استان هر هفته با حضور میهمانان مرتبط با دفاع مقدس تشکیل شود.

میلانی گفت: خاطرات میهمانان حاضر در جلسات ادبیات پایداری توسط نویسندگان مرتبط با حوزه هنری آذربایجان شرقی تبدیل به داستان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان‌شرقی چهارشنبه‌های هر هفته از ساعت 16 تا 18 در محل حوزه هنری این استان تشکیل می شود.

همچنین فرزند نخستین روحانی شهید دفاع مقدس درباره پدرش گفت: پدرم نخستین روحانی شهید دفاع مقدس بود که سابقه تبلیغ دیرینه در منطقه فارس را داشت و به خاطر مبارزه با ظلم و ستم در دوران طاغوت توسط ساواک شیراز دستگیر و زندانی شد.

محمد  قنوتی شریف افزود: پدرم با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و با شروع جنگ تحمیلی روانه جبهه‌های جنوب شد و گروه الله اکبر را تشکیل داد.

وی با بیان خاطره‌ای از حضور پدرش در خرمشهر اظهار کرد: با دستور پیشروی یگان‌های دشمن به سوی خرمشهر در مهر ماه 1359، و با استقرار تیربار در چند نقطه و موضع‌گیری تک تیراندازان در ساختمان‌های مسلط بر خیابان‌های خرمشهر از جمله خیابان 40 متری این شهر، ماشین حامل شهید شریف قنوتی را در این خیابان مورد هدف قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: پس از اصابت هفت، هشت گلوله به بدن این روحانی مبارز، خودرو، بر اثر اثابت گلولۀ آرپی جی هفت، واژگون شده، پیکر مجروح او را اسیر کرده و با سر نیزه کلاشینکف، به شقیقه‌اش ضربه زده و او را به شهادت می‌رسانند.

فرزند نخستین روحانی شهید در دفاع مقدس ادامه داد: فیلم تلویزیونی این شهید بزرگوار با عنوان « شیخ شریف» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و به نویسندگی طلا معتضدی تولید شده است.

وی ضمن ستودن اقدامات حوزه هنری آذربایجان شرقی برای ترویج ارزش‌های دینی با زبان هنر، چند نسخه از فیلم شیخ شریف را در اختیار حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی قرار داد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon