۲۱ بهمن‌ماه؛ رونمایی از ۲ مصحف به شیوه اعراب‌گذاری کشورهای عربی و فارسی‌زبان

21 بهمن‌ماه؛ رونمایی از 2 مصحف به شیوه اعراب‌گذاری کشورهای عربی و فارسی‌زبان

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم از رونمایی دو مصحف جمهوری اسلامی به شیوه اعراب‌گذاری کشورهای عربی و کشورهای فارسی زبان در ۲۱ بهمن‌ماه خبر داد.

محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از رونمایی دو مصحف جمهوری اسلامی در 21 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: از دو مصحف به شیوه اعراب‌گذاری مصری برای کشورهای عربی و به شیوه اعراب‌گذاری کم علامت برای کشورهای فارسی‌زبان در هفته‌ آتی رونمایی می‌شود.

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در خصوص مخاطبان این دو مصحف تهیه شده تصریح کرد: مصحف به شیوه اعراب‌گذاری مصری برای کشورهایی نظیر یمن، سوریه، سودان و ... ارسال خواهد شد و مصحف کم علامت نیز برای کشورهایی نظیر ایران، تاجیکستان، افغانستان، بخش‌هایی از کشور عراق و... در نظر گرفته شده است.

وی درباره خصوصیات این دو مصحف جمهوری اسلامی توضیح داد: قرآن‌هایی که برای کشورهای عربی در نظر گرفته شده دارای خط نسخ، شیوه اعراب گذاری مصری، کاغذ نازک، طراحی و با تذهیب ایرانی تهیه شده است، به گونه‌ای از المان‌های ایرانی در آن استفاده شده که افراد مختلفی که این قرآن را دریافت می‌کنند متوجه ایرانی بودن کار بشوند. همچنین در مصحف‌هایی که برای کشورهای فارسی‌زبان تهیه شده است اعراب‌گذاری متناسب با شیوه سوادآموزی فارسی، دارای جدیدترین تحقیقات پژوهشگران علوم قرآنی مرکز طبع و نشر است. حروف ناخوانا در این مصحف با رنگ آبی از دیگر حروف متمایز شده است تا راحت‌تر خوانده شود.

بابایی با اشاره به اینکه وظیفه مرکز طبع و نشر آماده سازی و نظارت بر چاپ این قرآن‌ها بود که به حمدلله به پایان رسید، اظهار داشت:  روز دوشنبه 21 بهمن‌ماه رونمایی می‌شود. توزیع این قرآن در کشورهای مربوطه باید با هماهنگی و برنامه ریزی سه سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع جهانی اهل بیت(ع) صورت گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران