سفر بزرگترین هیئت تجاری فرانسه به ایران از زمان انقلاب

سفر بزرگترین هیئت تجاری فرانسه به ایران از زمان انقلاب

خبرگزاری تسنیم: رویترز با اشاره به حضور هیئت ۱۰۰ نفره فعالان اقتصادی فرانسه به ایران نوشت این هیئت بزرگترین گروه از سرمایه گذاران است که پس از پیروزی انقلاب به این کشور سفر می کند و در میان آن ها نمایندگانی از شرکت های دفاعی نیز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایران از روز دوشنبه پذیرای بلندپایه ترین هیئت تجاری فرانسوی در طی سال های اخیر است. در این هیئت بیش از 100 مدیر شرکت های مختلف فرانسوی حضور دارند که قصد دارند پس از کاهش تحریم ها سهمی از بازار ایران را از آن خود کنند.
پیش بینی کاهش محدودیت های تجاری موجب افزایش اشتهای شرکت های فرانسوی برای بازگشت به بازار 80 میلیون نفری ایران شده است. برخی از این شرکت ها قبلا فعالیت های گسترده ای در ایران داشتند.
محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران در این باره گفت: «فصل جدیدی در روابط ایران و اروپا آغاز شده است.»
وی افزود: «شما باید این پیام را با خود ببرید که پتانسیل همکاری با ایران واقعی است و نباید از آن چشم پوشی کرد... آنهایی که دور اندیشی طولانی تری داشته باشند، در این مسابقه پیروز می شوند.»
هیئت تجاری متشکل از بیش از 100 مدیر شرکت های فرانسوی با نهاوندیان و اعضای اتاق صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ایران دیدار کردند.
یک منبع نزدیک به این هیئت به رویترز گفت، این هیئت، بلندپایه ترین گروه از فعالان تجاری و سرمایه گذاران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ایران سفر کرده اند و در میان آنها شرکت های فعال در زمینه های دفاعی، هوانوردی، پتروشیمی، خودروسازی، کشتیرانی و لوازم آرایشی حضور دارند.یک منبع 
به گفته این منبع آگاه، برخی از مهمترین این شرکت ها عبارتند از، سفران، ایرباس، توتال، جی دی اف سوئز، رنو، آلکاتل، آلستوم، آموندی و لورئال.
منبع مذکور اضافه کرد: «بسیاری از این شرکت ها قبلا در ایران فعالیت داشته اند و اکنون هدف آنها برقراری مجدد پیوندهاست...ترکیب هیئت نشان می دهد که اینها برای ارزیابی پتانسیل همکاری (با ایران) به اینجا آمده اند.»
یک منبع مطلع در سفارت فرانسه در تهران گفت، این سفر صرفا برای کشف ظرفیت ها انجام می شود و «هیچ چیزی اکنون امضا نخواهد شد.»
وی افزود: «اعضای این هیئت در حال ارزیابی پتانسیل های همکاری و احیای احتمالی حضور قبلی در بازار ایران هستند. سرمایه گذاران ما هرگز ایران را به طور کاملا ترک نکرده اند. آنها فقط حضور خود را کاهش داده بودند و اکنون قصد بازگشت دارند.»
فرانسوا نیکولاود، سفیر سابق فرانسه گفت، شرکت های فرانسوی که قبل از تحریم ها در ایران فعال بودند، خواستار بازگشت هستند.
شرکت های پژو و رنو  اواخر سال گذشته مدیران خود را برای شرکت در کنفرانس خودرو در ایران به تهران اعزام کرده بودند.
انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه