پژو در قراردادهای جدید با ایران باید تاوان گذشته را بدهد

پژو در قراردادهای جدید با ایران باید تاوان گذشته را بدهد

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت‌ های خوردوساز ایران در حال احیای قراردادهای گذشته با شرکت پژو هستند گفت: البته در قراردادهای جدید پژو باید تاوان گذشته را بپردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش نشست مشترک هیئت‌های تجاری ایران و فرانسه در رابطه با عدم حضور نمایندگان شرکت پژو در این همایش تجاری اظهار داشت: بنده اطلاع چندانی از حضور یا عدم حضور نمایندگان شرکت پژو در این مراسم ندارم. اما در مجموع باید بگویم ایران و فرانسه برای تحقق همکاری خود در حوزه خودرو در تلاش برای احیای قراردادهای گذشته هستند. 

وی با تاکید بر اینکه البته در قراردادهای جدید خودروسازی میان ایران و فرانسه باید معیارهای مختلفی برای عدم تکرار مشکلات گذشته در انعقاد قراردادهای میان خودروسازان دو کشور مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ایران در انعقاد  قراردادهای جدید گنجاندن سهم صادرات است.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه در قالب همایش دو روزه مشارکت اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاران فرانسوی امیدواریم به تفاهمات اولیه دست پیدا کنیم گفت: طرح مبادلات تجاری ایران و فرانسه در حال حاضر بسیار ناچیز و حدود 240 میلیون یورو است که امیدواریم با رفع تحریم‌های بین‌المللی این میزان مبادلات تجاری به 5 میلیارد دلار برسد. 

نعمت زاده اضافه کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها هیچ بنگاه اقتصادی خارج از منافع خود اقدام  نمی‌کند البته امیدواریم بتوانیم به دستاوردهای مناسبی در قالب کمیته‌های مشترک دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین