اوقاف از بودجه قرآنی ۹۲ دریافتی نداشته است/اعتبارات ۹۳ در هاله‌ای از ابهام

اوقاف از بودجه قرآنی 92 دریافتی نداشته است/اعتبارات 93 در هاله‌ای از ابهام

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز تا به امروز هیچ رقمی از بودجه قرآنی سال ۹۲ را برای فعالیت‌های قرآنی خود دریافت نکرده است و بودجه ۹۳ نیز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بحث اعتبارات قرآنی مهم‌‌ترین حامی فعالیت‌های قرآنی در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است که در سال 90 و با تصویب بودجه نیم‌درصد قرآنی برای نخستین‌بار با توجه ویژه‌ای روبه‌رو شد؛ اما این اهتمام نه تنها در سال‌های بعدی ادامه پیدا نکرد، بلکه با افول و محدودیت بسیاری مواجه شد. به گفته مسئولان تأخیر در پرداخت اعتبارات، دستگاه‌ها را در انجام فعالیت‌های قرآنی با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است. با توجه به اینکه لایحه بودجه 93 طی این روزها به عنوان اولین لایحه دولت یازدهم در مجلس مورد بررسی قرار دارد، قرآنیان معتقدند که باید بحث اعتبارات قرآنی و پرداخت بدهی‌ بودجه 92 در نگاه مسئولان از اولویت‌های اصلی قرار گرفته و دولت به سمتی قدم بردارد که وضعیت فعالیت‌ها و اعتبارات قرآنی رونقی اساسی بگیرد.

ولی یاراحمدی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: تصویب بودجه نیم درصد فعالیت‌های قرآنی کشور اتفاق مبارکی بود که همه نهادها وسازمان‌های قرآنی کشور را امید به اینکه فضای مساعدی برای توسعه و ترویج فراهم شود، امید بخشید. در سال 91 بودجه‌ای واگذار شد، صرف نظر از نقدهایی که در فرایند و نحوه واگذاری مطرح بود اما خود اصل واگذاری کمک موثری برای توسعه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور شد به ویژه طرح حفظ که در آموزش و پرورش و سایر نهادها شکل گرفت اقدام مؤثری را برای توجه به تدابیر رهبری شروع کرد.

 وی ادامه داد: توقف واگذاری یا کاهش اگذاری بودجه فعالیت‌ها را در سراشیبی سقوط می‌اندازد. متاسفانه با اینکه در پایان سال 92 به سر می‌بریم هنوز دستگاه‌ها برای ادامه فعالیت‌های قرآنی و گسترش برنامه‌های قرآنی خود از بودجه 92 چیزی دریافت نکرده‌ اند. همان مقداری هم که تا به امروز واگذار شده به نسبت بودجه مصوبه، درصد ناچیزی است. بودجه 93 نیز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه سخنانش تصریح کرد: وقتی با تزریق بودجه مطلوبی در یک سال امیدی به دستگاه‌ها داده می‌شود و تعدادی از فعالیت‌های بدیع و مردمی در پی آن ادامه می‌یابد، عدم واگذاری و یا کاهش بودجه می‌تواند ضربه‌ جبران‌ناپذیری بزند و عملا این ضربه قابل جبران نخواهد بود.

یاراحمدی با اعلام درخواستی رو به مسئولان مربوطه گفت: مسئولان دولت باید به این موضوع اهتمام و توجه داشته باشند تا حرکت آرام و رو به جلوی موسسات قرآنی و نهادها باتوجه به فعالیت‌های قرآنی تا حدودی با واگذاری بودجه نیم درصد شروع شده بود باید ادامه پیدا کند و هرنوع خللی در این زمینه جبران ناپذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز تا به امروز هیچ رقمی از بودجه قرآنی سال 92 را برای فعالیت‌های قرآنی خود دریافت نکرده است و گمان هم نمی‌کنم سازمان و یا دستگاه دیگری این رقم را دریافت کرده باشند. در آخرین جلسه مشورتی که درمورد بودجه سازمان برگزار کردیم مطرح شد که برای فعالیت‌های قرآنی تقاضا و درخواست‌هایی مبنی بر افزایش سهم بودجه قرآنی 93 مطرح شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران