بودجه ۷۵۰۰ میلیارد تومانی تقویت بنیه دفاعی در مجلس تصویب شد

بودجه 7500 میلیارد تومانی تقویت بنیه دفاعی در مجلس تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای ۷۵۰۰ میلیارد تومانی از مازاد درآمد نفتی را به نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول هفتمین روز رسیدگی به لایحه بودجه و در رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای این لایحه بند ب تبصره 2 را به تصویب رساندند.

بر این اساس بانک مرکزی مکلف شد، سهم وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط را به حساب‌های آن شرکت مورد تایید خزانه‌داری کل کشور در داخل و مورد تایید آن بانک در خارج از کشور برای پرداخت به پیمانکاران و سازندگان و عرضه کنندگان مواد و تجهیزات مربوط به طرف قرارداد و هزینه‌های جاری ارزی شرکت واریز و برای قراردادهای تسهیلات مالی خارجی توثیق کند.

بر اساس بخش الحاقی به این بند نیز، خزانه‌داری کل کشور مکلف شد تا صددرصد وجوه واریزی از افزایش فروش و قیمت صادرات نفت را تا سقف 75 هزار میلیارد ریال را جهت تقویت بنیه دفاعی از محل ردیف 121- 530000 ستاد کل نیروهای مسلح با نظر ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته بر اساس موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon