بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد قزوین غیر مجاز هستند


بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد قزوین غیر مجاز هستند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شبکه بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: بیشتر کمپ های ترک اعتیاد در شهرستان قزوین غیر مجاز هستند که به شکل سلیقه ای اقدام به ترک معتادان می کنند.

محمد‌رضا مدبر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین  اظهار کرد: ساماندهی کمپ‌ها، مراکز ترک اعتیاد و نظارت عالیه بر آنها، افزایش کمپ‌های مجاز از دیگر اقدامات این شورا است که در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی افزود: بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان قزوین غیر مجاز هستند که به شکل سلیقه ای اقدام به ترک معتادان می کنند و خانواده ها نیز برای ترک عزیزان خویش ناچار به مراجعه به این مراکز غیر مجاز می شوند  که در نهایت بیشتر اوقات نتیجه مطلوبی نمی گیرند.

دبیر شورای کمیته فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین عنوان کرد: در برخی موارد، مصرف مواد، آسیب های جسمانی و مواردی مرگ در این کمپ ها مشاهده شده است، در همین راستا بازدیدهای فعالی در حال انجام است و توسط بهزیستی به کمپ های دارای صلاحیت  مجوز داده می شود.

رئیس شبکه بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین تصریح کرد: گله و اظهار نظر کردن در جلسات در مورد اعتیاد دردی را دوا نمی کند، بلکه باید این نگرانی ها را  به سمت برنامه ریزی های بهینه زیربنایی، فرهنگی و هدفمند سوق دهیم.

مدبر بیان کرد: نگاه واقع بینانه به مقوله مهم اعتیاد می تواند بسیاری از معضلات این بلای خانمان سوز را به حداقل کاهش دهد، در این راستا مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت مردم، مراکز علمی، فرهنگی، نخبگان و اصحاب رسانه است.

وی افزود: مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان، پیشگیری از اعتیاد در جلوگیری از توزیع مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان خلاصه نمی شود، بلکه نیازمند اقدامات فرهنگی اساسی و زیربنایی است، چرا که معضل اعتیاد خانواده ها را در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فلج می کند و با در نتیجه آثار سوء آن به جامعه برمی گردد.

دبیر شورای کمیته فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین تصریح کرد: در 2 ماه اخیر که مسئولیت  دبیری شورای کمیته فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین به عهده مرکز بهداشت شهید بلندیان گذاشته شده است  یکی از اقدامات این شورا در این مدت بررسی وضعیت تلقی مردم منطقه اقبالیه در باره معضلات اجتماعی بود.

مدبر خاطر نشان کرد: پس از استخراج نتایج این بررسی مشخص شد که برای مردم این منطقه بحث اعتیاد از مسائل اجتماعی نظیر فرار کودکان از منزل، مشکلات اقتصادی، فقدان مراکز خدمات رفاهی و تفریحی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آنان معضل اعتیاد را یکی از دغه غه های اصلی خویش می دانند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon