فقر فرهنگی را با بیان زندگینامه شهدا جبران کنیم

فقر فرهنگی را با بیان زندگینامه شهدا جبران کنیم

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه زاهدان گفت: فقر فرهنگی خود را از طریق بیان زندگینامه، رفتار و کردار شهدا در جامعه جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره شهید انقلاب سیستان و بلوچستان «شهید تیمور مرادقلی» در سالن اشراق زاهدان اظهار کرد: در قرآن، ما هم جریان حق داریم که سوره «نوح» است و هم جریان باطل داریم که سوره «ابولهب» است، هر دوی این سوره‌ها ذکر شده‌اند تا مردم خود مقایسه کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند حتما برای شهدا، یادواره برگزار کنید و زندگینامه و وصایا، رفتار و کردار این افراد را که سرمایه‌های بی‌نظیری برای جامعه ما هستند، بیان کنید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنابراین وظیفه ما این است تا با برگزاری یادواره شهدا، فقر فرهنگی خودمان را از طریق بیان زندگینامه، رفتار و کردار این بزرگواران جبران کنیم.

سلیمانی گفت: در این جلسه برای سرگرمی و تفریح نیامده‌ایم بلکه برای تقدیر از شهدا جمع شده‌ایم.

وی تصریح کرد: چقدر از سرمایه‌های خود تجلیل می‌کنیم، حدود 36 تا 37 سال پس از شهادت این شهید بزرگوار، امسال مراسم تجلیل برگزار شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: حدود 100 شهید وابسته به طایفه داریم، چرا از این سرمایه‌های پر ارزش یادی نمی‌شود، شهید مرادقلی یکی از تابلوهای زیبا و ارزشمند استان است.

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این مراسم دو ویژگی دارد، یکی این‌که این یادواره به همت خود این طایفه برگزار شد و نقش دولتی‌ها بسیار بسیار اندک بود و دیگر این‌که از جانبازان و آزادگان حاضر در این محفل هم یادی شد.

نخستین یادواره شهید انقلاب سیستان و بلوچستان، شهید «تیمور مرادقلی» امروز با حضور گسترده اقوام وابسته در استان، بارکزهی، کوچکزهی و مرادقلی در سالن اشراق زاهدان برگزار شد.

این یادواره که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد با محوریت این شهید بزرگوار از دیگر شهدا و جانبازان طایفه که شناسایی شده‌اند، یادی شد.

در این یادواره هم‌چنین پیام وزیر آموزش و پرورش، پیام استاندار سیستان و بلوچستان و پیام معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران و شهدا در خصوص این شهید والا مقام قرائت شد.

شهید تیمور مرادقلی همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش بسیار تاثیرگذاری را در روشنگری دانش‌آموزان و اقوام و مردم زاهدان داشت.

از جمله فعالیت‌های وی پخش بیانیه، توزیع اطلاعیه‌ها و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری و شرکت در جلسات ضد رژیم بود.

شهید والا مقام تیمور مرادقلی از برگزار کنندگان و اداره کنندگان راهپیمایی 17 بهمن ماه سال 1357 بود که در حین راهپیمایی بر اثر حمله نیروهای ضد انقلاب با اتومبیل به صفوف انقلابیون به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon