موافقت مشروط ایران با تمدید مهلت پاکستان برای واردات گاز

موافقت مشروط ایران با تمدید مهلت پاکستان برای واردات گاز

خبرگزاری تسنیم: روزنامه پاکستانی نیشن به نقل از منابع آگاه مدعی شد تهران به طور مشروط با درخواست اسلام آباد برای تمدید مهلت واردات گاز ایران موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه پاکستانی نیشن به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران در برابر درخواست پاکستان برای تمدید مهلت واردات گاز این کشور تاحدودی از خود انعطاف پذیری نشان داده و خواستار انجام اقدامات واقعی و جدیت پاکستان در خصوص پروژه خط لوله انتقال گاز ایران شده است.

به گفته این منابع ایران به طور مشروط از تمایل خود نسبت به تمدید مهلت اجرای این پروژه خبر داده است.

بر اساس قراردادی که بین دو کشور امضا شده است پاکستان در دسامبر سال جاری باید واردات گاز از ایران را آغاز کند و در غیر این صورت باید روزانه 3 میلیون دلار به عنوان غرامت به ایران بپردازد.

پاکستان برای آغاز واردات گاز ایران باید 800 کیلومتر خط لوله در خاک خود احداث کند اما به دلیل مشکلات مالی و بیم تحریم های آمریکا تاکنون نتوانسته است اقدامی در این زمینه انجام دهد. 

هفته جاری هیئتی از مقامات نفتی پاکستان به ایران سفر کرده بود تا در مذاکره با مقامات ایرانی به طور رسمی خواستار موافقت ایران برای تمدید مهلت واردات گاز این کشور از ایران شود. 

بر اساس این گزارش ایران موافقت خود را با این درخواست به جدیت بیشتر پاکستان در اجرای پروژه و  آغاز کردن عملیات اجرایی در حد منابع خود منوط کرده است. 

قرار است هیئتی از ایران به زودی عازم اسلام آباد شود تا در مورد اصلاحات مورد نظر در قرارداد و تعیین عبارات جدید با مقامات پاکستانی مذاکره کند. 

یک منبع آگاه پاکستانی با اشاره به سفر اخیر هیئت پاکستانی به تهران گفت: مقامات پاکستانی در این سفر تصریح کرده اند پروژه واردات گاز ایران را با هر هزینه ای که باشد اجرایی خواهند کرد. این افراد همچنین فشار آمریکا،‌ عربستان یا هر کشور نفتی دیگر برای ممانعت از اجرای این پروژه را رد کرده اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه