جدال سرنوشت‌ساز سربازان سرهنگ با اعتصابگران!/استقلال و یک آزمون نارنجی دیگر

جدال سرنوشت‌ساز سربازان سرهنگ با اعتصابگران!/استقلال و یک آزمون نارنجی دیگر

خبرگزاری تسنیم: هفته بیست‌وششم مسابقات لیگ برتر فوتبال فردا (یکشنبه) با ۵ دیدار سرنوشت‌ساز به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با برگزاری 3 دیدار ابتدایی هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال در روز جمعه اکنون 5 دیدار روز یک‌شنبه 20 بهمن می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد. شکست و توقف تیم‌های ذوب‌آهن، داماش و صبا انگیزه تیم‌هایی چون فجر و مس را برای دیدارهای این هفته افزایش داده و از سوی دیگر پرسپولیس که رده سوم را موقتاً به سپاهان 46 امتیازی واگذار کرده برای امیدوار ماندن به قهرمانی در شیراز بازی خواهد کرد، چراکه از دست دادن امتیاز این بازی آنها را از قافله قهرمانی دور خواهد کرد.

فجرسپاسی - پرسپولیس (ورزشگاه حافظیه شیراز - ساعت 14:30)

3 امتیاز این دیدار برای هر 2 تیم ارزش طلا را دارد. فجر 20 امتیازی با 3 امتیاز این دیدار به ذوب‌آهن می‌رسد و در یکقدمی راه‌آهن و داماش قرار می‌گیرد و تمام امیدهایش به بقا باز خواهد گشت اما مردان یاوری برای گرفتن 3 امتیاز کار دشواری خواهند داشت، چراکه شاگردان علی دایی هم به همان اندازه تشنه برد در بازی بعدازظهر یک‌شنبه هستند.

سپاهان با 46 امتیاز جایگاه پرسپولیس را در رده سوم گرفته و از سوی دیگر استقلال و فولاد در خانه خود میزبان سایپا و ملوان هستند. با این شرایط اگر پرسپولیس هر 3 امتیاز را نگیرد نه تنها امکان افزایش فاصله‌اش با صدر زیاد می‌شود بلکه حتی رسیدن به سهمیه آسیایی این تیم هم به محاق می‌رود.

دایی تیمی را که 3 روز در اعتصاب بود به شیراز می‌برد و اکنون باید دید حاصل دست و پنجه نرم کردن بازیکنان با باشگاه بی‌پول در شیراز چه ثمری خواهد داد. یاوری امیدوار است یکی دیگر از تیم‌هایی باشد که در خارج از خانه پرسپولیس را مغلوب می‌کند و برای رسیدن به این هدف دل به درخشش جوانانی دارد که انگیزه زیادی برای رویارویی با تیم دایی دارند.

گسترش فولاد تبریز - مس کرمان (ورزشگاه گسترش فولاد - ساعت 14:30)

گسترش فولاد با 30 امتیاز به منطقه امن رسیده است. شاگردان تارتار تنها با احتمالات بسیار دور از ذهن خطر سقوط خواهند داشت و از هیجان کورس بالای جدول هم دور هستند اما این تیم رده نهمی برای این بازی بی‌انگیزه نیست. گسترش فولاد در خانه 3 امتیاز را می‌خواهد، 3 امتیازی که می‌تواند امیدهای مس برای بقا در لیگ را به حداقل برساند. آنها با این کار و تزلزل روحیه کرمانی‌ها لطف بزرگی به همشهری خود تراکتورسازی هم خواهند کرد که جمعه آینده باید در فینال جام حذفی برابر مس قرار بگیرد.

در مقابل مس کمی دیر اما در بزنگاه نهایی لیگ بیدار شده است. این تیم در لیگ یک امتیاز از استقلال گرفت و در جام حذفی با شکست این تیم به فینال رفت و اکنون کسب نتیجه در تبریز امیدها را به این تیم 17 امتیازی باز می‌گرداند اما اگر آنها امتیاز نگیرند جبران فاصله حداقل 6 امتیازی با رقبا آن هم طی 4 هفته کار آسانی نخواهد بود.

نفت تهران - تراکتورسازی تبریز ( ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15)

نفت با 44 امتیاز امیدوار است با لغزش پرسپولیس و کسب 3 امتیاز این دیدار جایگاه سوم را کسب کند و در کورس باقی بماند اما در مقابل تراکتورسازی شاید بیش از لیگ چشم امیدش به جام حذفی است. آنها با 39 امتیاز بیش از قهرمانی به سهمیه آسیایی فکر می‌کنند و این یعنی تمرکز آنها روی جام حذفی است که هم یک جام و هم سهمیه آسیایی را به ارمغان خواهد آورد. بنابراین شاید تیم دست به عصای روز یک‌شنبه تراکتورسازی باشد.

آنها در این دیدار باید نفرات و انرژی خود را برای فینال جام حذفی ذخیره کنند اما نفت انگیزه‌های زیادی برای برتری دارد. باید دید تراکتورسازی این بازی را فدای جام حذفی خواهد کرد یا آنکه با انگیزه کافی آرزوهای نفت را به چالش خواهد کشید.

فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی (ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 15)

3 امتیاز این دیدار برای فولاد بسیار ارزشمند است، چرا که هم فاصله آنها را در کورس با سایر رقبا حفظ می‌کند و هم در روزهایی که استقلال به امتیاز دادن افتاده آنها چشم امیدشان به تیم فیرات است تا شاید سایپا هم ترمز استقلال را بکشند. فولاد یک بازی یا شاید بهتر است بگوییم فینال خانگی با استقلال پیش رو دارد بنابراین اگر صدر را از آن خود کند بخت بالایی برای رسیدن به قهرمانی دارد. این تیم باید ملوان را شکست دهد تا بتواند سرنوشتش را در اختیار بگیرد.

ملوان با 38 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و حریف سرسختی در لیگ برتر نشان داده است با این حال شاگردان اسکوچیچ در دیدارهای بزرگ فصل چندان موفق نبوده‌اند. اکنون باید دید ملوانی‌ها فولاد را به ساحل آرامش می رسانند یا آنها را در یکقدمی صدر غرق می‌کنند.

استقلال - سایپا (ورزشگاه آزادی - ساعت 17)

وقتی این آخرین دیدار هفته بیست‌وششم آغاز می‌شود تمامی تیم‌های مدعی نگاه‌شان به آن خواهد بود، چراکه سرنوشت آنها روشن شده و نتیجه این دیدار می‌تواند امیدوار یا ناامیدشان کند. استقلال 3 بازی بزرگ را از دست داده، ذوب‌آهن و مس در لیگ برتر و باز هم بازی با مس در جام حذفی این تیم را در مسیر تحلیل رفتن قرار داد. اکنون سایه فولاد که مانند استقلال 47 امتیازی است بر سر آنها قرار دارد اما استقلال هم در این دیدار قصد کوتاه آمدن ندارد.

تجربه نشان داده استقلال بعد از اُفت در یکی، دو دیدار بار دیگر به شرایط آرمانی باز می‌گردد. استقلال که بعد از این دیدار 4 نبرد دشوار سرنوشت ساز با ملوان در انزلی، با فولاد در اهواز، با نفت و تراکتورسازی در تهران خواهد داشت و باید 3 امتیاز را از نارنجی‌پوشان بگیرد تا با روحیه کامل پای در این دیدارهای دشوار بگذارد.

فیرات و تیمش چندان قابل پیش بینی نیستند و استقلال هم همینطور، بنابراین این دیدار را باید بدون پیش‌بینی تا انتها نگاه کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon