دوران رکود بورس طولانی نخواهد بود

دوران رکود بورس طولانی نخواهد بود

خبرگزاری تسنیم: مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس با اشاره به این که دوران رکود بورس طولانی نخواهد بود گفت: تنها راه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و سهامداران شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات است.

محمودرضا خواجه نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد بسته شدن نماد پتروشیمی‌ها در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه گفت: پس از انتشار خبر تصمیم مجلس در خصوص تعیین کف 15 سنت برای خوراک پتروشیمی ها و سردرگمی و ابهام سهامداران این گروه در بورس، نماد شرکتهای پتروشیمی برای بررسی و شفاف‌سازی بیشتر متوقف شد.
مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس افزود: تلاش ما بر این است در کمترین زمان ممکن کار بررسی و شفاف‌سازی گروه پتروشیمی در بورس انجام شود تا با بازگشایی دوباره نماد این شرکتها و رفع ابهامات و نگرانی، لطمه ای به سرمایه گذاران وارد نشود و این اتفاق در گرو نهایی شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست.
وی اضافه کرد: وقتی نماد شرکتی بنا به دلایل مختلف در بازار سرمایه بسته می‌شود، باید شفاف‌سازی انجام شود و اطلاعات مورد نیاز در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا سهامداران بر اساس آن تصمیم‌گیری و اقدام به خریدوفروش سهام کنند.
خواجه نصیری در خصوص دلایل افت این روزهای بازار سرمایه نیز گفت: شوک اصلی وارد شده به بازار نرخی بود که مجلس برای خوراک پتروشیمی ها اعلام کرد و در حال حاضر سرمایه‌گذاران در شرایطی بسر می‌برند که از این مصوبه هراسان هستند.
مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس تاکید کرد: تنها راه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و سهامداران شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات است.
وی افزود: همیشه باید کانون ترس و هراس را در بورس و بازار سرمایه مورد توجه قرار داد تا مشکل حل شود و به نظر می‌رسد در مقطع کنونی اگر نمایندگان مجلس مصوبات بهتری را در زمینه مسایل مربوط به بازار سرمایه داشته باشند و دولت نیز با ارائه بسته‌های پیشنهادی از بورس حمایت کند اطمینان دوباره به بازار سرمایه بازخواهد گشت.
خواجه نصیری تصریح کرد: بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای رشد دوباره دارد چرا که بازارها و فعالیتهای موازی از جمله طلا، مسکن، خودرو و ارز کماکان جذابیتی برای ورود نقدینگی ندارند.
وی با بیان این که دوره رکود بازار سرمایه طولانی نخواهد بود گفت: امیدواریم نهادهای مختلف با اقدامات علمی و عملی از بازار حمایت کنند و اطمینان دوباره را به بورس بازگردانند.
مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس اضافه کرد: شرکتهای زیادی در بورس وجود دارند که به لحاظ بنیادی در سال 93 دورنمای خوبی دارند و باید برای تحقق این امر با شفاف‌سازی، اعتماد را به بازار سرمایه بازگرداند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه