جشنواره فیلم فجر قم در ایستگاه چهارم قرار گرفت


جشنواره فیلم فجر قم در ایستگاه چهارم قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر قم، فیلم های انارهای نارس و مهمان داریم در سینما وتوس قم اکران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در روز چهارم جشنواره فیلم فجر قم گرچه استقبال مردم در سانس های اول پخش فیلم کمتر از روزهای پیش بود، اما در سانس‌های آخر استقبال مردم بیشتر شد، به گونه‌ای که جای خالی برای نشستن در سالن سینما پیدا نمی‌شد.

در روز چهارم جشنواره فجر قم، نام دو فیلم باقی مانده از جدول پخش فیلم جشنواره مشخص شد و در ‌‌نهایت پخش دو فیلم «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی و «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در جشنواره فیلم فجر قم قطعی شد.

در روزهای ابتدایی جشنواره تعدادی از تماشاگران خواستار پخش فیلم «معراجی‌ها» بودند و پیش بینی می‌شود که پخش این فیلم با استقبال زیاد مردم قم مواجه شود.

روز چهارم جشنواره فیلم فجر قم روحانیون بسیاری به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند و پس از تماشای فیلم در حلقه‌های دسته جمعی به بحث و گفت‌و‌گو در خصوص فیلم‌های جشنواره پرداختند.

در چهارمین روز جشنواره که همزمان با شب وفات حضرت معصومه (س) بود، فیلم تاثیرگذاری همچون «مهمان داریم» با مضمون زندگی خانواده‌های شهدا و جانبازان به نمایش درآمد که تماشاچیان را مورد تاثیر قرار داد و فضای معنوی را در این شب بر سینمای وتوس قم حکمفرما کرد.

«انارهای نارس»، ناکام در انتقال پیام به تماشاگر

فیلم «انارهای نارس» به کارگردانی محمدرضا مصطفوی حکایت یک زوج جوان به نام‌های انسی (آنا نعمتی) و ذبیح (پژمان بازغی) است که در حاشیه شهر کنار خط راه آهن زندگی می‌کنند و یک حادثه پیش بینی نشده زندگی آن‌ها را دچار پیامد‌ها و حوادث ناگوار می‌کند.

فیلم «انارهای نارس» از جمله معدود فیلم‌هایی بود که تماشاچیان قمی آن را پس از پایان تشویق نکردند و آرای منفی بسیاری در صندوق آرای مردمی این فیلم ریختند.

جهانی 35 ساله در خصوص فیلم «انارهای نارس» می‌گوید: این فیلم ریتم کندی داشت که باعث خستگی تماشاچی می‌شد، به گونه‌ای که حتی برخی از تماشاگران هم در میانه پخش فیلم «انارهای نارس» از سالن نمایش بیرون رفتند و تماشای فیلم را ناتمام گذاشتند.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف فیلم «انارهای نارس» در پایان بندی این فیلم بود که فیلم پایان بندی مناسبی نداشت و در زمان نادرستی فیلم به پایان رسیده بود.

هدایت از طلاب حوزه علمیه قم درباره فیلم «انارهای نارس» گفت: «انارهای نارس» به مشکلات قشر کارگر جامعه پرداخته بود که از این لحاظ قابل تقدیر است، اما بازیگرانی که برای نقش‌های این فیلم انتخاب شده بودند، بازی‌هایشان در چشم تماشاگر باورپذیر نبود.

وی ادامه داد: مشخص نبود که کارگردان فیلم «انارهای نارس» به دنبال انتقال چه پیامی به تماشاگران بوده است، اما به هر حال کارگردان این فیلم در انتقال پیامش به تماشاگر شکست خورد.

موحد از دانشجویان قمی نظر منفی در خصوص فیلم «انارهای نارس» دارد، او می‌گوید: این فیلم به مانند نامش یک فیلم نارس بود و کارگردان فیلم «انارهای نارس» باید یک مسیر وطولانی را بپیماید تا بتواند یک فیلم قوی بسازد، فیلمی که جذاب باشد و برای تماشاگر خسته کننده نباشد.

«مهمان داریم» وتوس را گریاند

داستان فیلم «مهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور درباره زوجی سالخورده (با بازی پرستویی و خردمند) با پسری جانباز (شعیبی) است که روزی زنگ در خانه‌شان به صدا درمی‌آید و خبر می‌رسد که قرار است یک مهمان برای آن‌ها بیاید.

فیلم «مهمان داریم» از فیلم‌هایی بود که در زمان پخشش در سینمای وتوس قم توانست که برخی از تماشاگران را متاثر کنند و اشک را از چشمانشان جاری سازد.

فیلم «مهمان داریم» از فیلم‌هایی بود که نظرات تماشاچیان قمی در خصوص آن از یکدیگر متفاوت بود، برخی از تماشاچیان نظر بسیار مثبتی را در خصوص این فیلم داشتند، در حالی که برخی دیگر آن را فیلم ضعیفی می‌دانستند و نقدهای بسیاری را به فیلم «مهمان داریم» وارد می‌کردند.

فتحی 25 ساله در خصوص فیلم «مهمان داریم» گفت: این فیلم، فیلم خوبی بود که از یک زاویه انسانی به دفاع مقدس و جانبازان پرداخته بود که این نوع نگاه و زاویه، جدید بود، داستان فیلم «مهمان داریم» هم داستان خوبی بود که سرانجام آن قابل پیش بینی نبود و گره‌های خوبی در داستان فیلم ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: بازی بازیگران در فیلم «مهمان داریم» خوب بود و بازیگران در نقش‌های خود قابل باور بودند، البته بازی پرویز پرستویی در این فیلم کمتر از حد انتظار بود.

مقدم از کارمندان قمی فیلم «مهمان داریم» را فیلم احساسی خواند و افزود: البته فیلم از لحاظ فیلمنامه، بازیگری، دیالوگ‌ها و سیر طبیعی داستان قوی نبود، اما فیلمی بود که به سبب احساسی بودنش بر روی تماشاچی تاثیر می‌گذاشت.

وتوس در انتظار فیلم های باقی مانده جشنواره فجر

در پنجمین روز جشنواره فجر قم فیلم‌هایی همچون «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «ملبورن» به کارگردان نیما جاویدی به نمایش درمی آیند و پیش بینی می‌شود که تعداد زیادی از علاقه مندان به سینما در قم برای تماشای این آثار به سینما وتوس بیایند.

تا پایان جشنواره فجر در قم شش روزی مانده است و آثار بسیاری در روزهای آینده در جشنواره فیلم فجر قم به نمایش درمی آیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon