عطایی: برناردی انتخاب خوبی است و به والیبال ما کمک می‌کند

عطایی: برناردی انتخاب خوبی است و به والیبال ما کمک می‌کند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم والیبال کاله گفت: برناردی جوان و باهوش است و می‌تواند به والیبال ما کمک کند. انتخاب فدراسیون خوب بوده است.

بهروز عطایی در مورد شکست تیمش در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال مقابل آلومینیوم المهدی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزری تسنیم اظهار داشت: ورزش همین است. بازی بدی نبود و ما کارمان را خوب شروع کردیم اما در طول لیگ، انرژی بازیکنان ما تحلیل رفت و نتوانستند این دیدار را به سود خودشان تمام کنند. از طرفی جایگاه ما با توجه به شکست تیم میزان مشهد در جدول تثبیت شده است و تمایلی به فشار بیشتر روی بازیکنانمان نداریم.

وی افزود: حالا که اختیار عمل دست خودمان است به بازیکنان تا جای ممکن استراحت می‌دهیم تا خستگی ناشی از این لیگ فشرده از تن آنها خارج شود. البته در این بین نباید از انگیزه بالا و بازی خوب تیم آلومینیوم چشم‌پوشی کرد.

مربی پیشین تیم ملی در مورد رفتن ولاسکو و آینده تیم ملی والیبال ایران گفت: ولاسکو عملکرد فوق‌العاده‌ای با تیم ملی ایران داشت و به همین خاطر یک مربی بزرگ و قابل احترام است. او که با والیبال ما به خوبی اجین شده بود، کمک کرد تا والیبال ایران به دنیا معرفی شود و از طرفی ولاسکو فراموش شده هم دوباره در دنیا نامی برای خودش دست و پا کرد. 

عطایی ادامه داد: نکته مهمی وجود دارد که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. والیبال ایران در سال‌های گذشته، بازی‌های خوبی از خود ارائه کرده بود. من به عنوان یک مربی حرفه‌ای و نه یک تماشاگر احساسی می‌گویم که که تیم ملی ایران نتایج غیرقابل باوری در این سال‌ها نگرفته است. ایران، نایب قهرمان آسیا بود و حالا قهرمان آسیا شده است. تیم ملی با ولاسکو بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد ولی نتایج عجیب و غریبی نگرفت. پنجم شدن در گروه 6 تیمی لیگ جهانی، نتیجه خاصی نیست.

سرمربی کاله تصریح کرد: ولاسکو با زیرکی خاصی احساس کرد که سقف والیبال ایران همین قدر است و در واقع شرایط فعلی والیبال را یک توقف برای خودش می‌دانست. او تصمیم گرفت از این فضا دور شود و به عنوان یک اسطوره از ایران برود اما امسال، موقع نتیجه گرفتن والیبال ایران بود. همه انتظار داشتند ایران جزو 8 تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان در لهستان شود و سهمیه المپیک برزیل را به دست آورد که ولاسکو تیم را تنها گذاشت. او با حرفه‌ای‌گری و در بدترین زمان ممکن، تیم ملی را رها کرد و پل‌های پشت سرش را خراب نکرد. بنابراین او نمی‌تواند مشاور خوبی برای والیبال ایران باشد.

عطایی گفت: از زحماتی که ولاسکو برای والیبال ایران کشید نمی‌توان و نباید چشم‌پوشی کرد ولی او می‌توانست تا المپیک 2016 صبر کند و با این بهانه‌ها از ایران نرود.  متاسفانه فدراسیون هم فرصت تصمیم‌گیری را به ولاسکو داد. در این حال، مربی بعدی تیم ملی کار سختی پیش‌رو دارد. لورنزو برناردی، بازیکن قرن بیستم انتخاب شده و مربیگری را از سال 2010 آغاز کرده است. او جوان و باهوش است و می‌تواند به والیبال ما کمک کند. انتخاب فدراسیون خوب بوده است. 

بهروز عطایی در پایان اظهار داشت: داورزنی کارش را در حالی در فدراسیون والیبال شروع کرد که زیر سایه یزدانی خرم بود. حالا او از سایه رئیس قبلی فدراسیون خارج شده است. والیبال ما هم باید به همین شکل از سایه ولاسکو خارج شود. داورزنی نباید اجازه دهد برناردی زیر سایه ولاسکو باقی بماند. 

انتهای پیام/ 

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon