الجزیره: روحانی برخلاف انتظار خطابه‌ای ضد آمریکایی ایراد کرد

الجزیره: روحانی برخلاف انتظار خطابه‌ای ضد آمریکایی ایراد کرد

خبرگزاری تسنیم: شبکه الجزیره اعلام کرد صدها هزار ایرانی با حضور در خیابان‌های تهران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به سخنان ضد آمریکایی رئیس جمهوری این کشور گوش فرا دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ شبکه الجزیره قطر در گزارشی اعلام کرد صدها هزار ایرانی با تجمع در اطراف میدان آزادی تهران به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور به مناسب 35مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گوش فرا دادند.

این رسانه عرب زبان مدعی شده است که روحانی برخلاف سیاست‌های نرم دولت وی در تعامل با غرب، در این سخنرانی رویکردی ضد آمریکایی داشت.

طبق این گزارش، روحانی در سخنان خود گفت: «در رژیم سابق و در دوران شاه،‌ رأی مردم نقشی در اداره حکومت نداشته و این بزرگترین توهین به مردم بود. مردم طی انقلاب اسلامی خواستار این بودند که در اداره مملکت نفوذ و تأثیر داشته باشند، در حالی که قدرت‌های بزرگ آن روزگار در امور داخلی کشورمان مداخله می‌کردند. در آن زمان آمریکایی‌ها بر این باور بودند که کشورمان به آن‌ها تعلق داشت. آن‌ها در تمامی شئون این مملکت حتی در مسائل امنیتی نیز مداخله می کردند».

الجزیره در گزارش خود همچنین با بازتاب حضور گسترده مردم اعلام کرد که بارزترین شعار راه‌پیمایان امروز "ما تا آخر ایستاده‌ایم" است، شعاری که نشانه آشکاری از رویکرد کنونی مردم و واکنش آن‌ها در مقابل فشارهای آمریکا و متحدان آن علیه ایران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان