تعداد متقاضیان تلفن ثابت در کشور و شماره‌های آماده دایری

تعداد متقاضیان تلفن ثابت در کشور و شماره‌های آماده دایری

خبرگزاری تسنیم: مخابرات در فصل بهار سالجاری نزدیک به ۳۱.۷۴ میلیون شماره ثابت نصب و ۲۷.۶۲ شماره دایری شده داشته و برخلاف صف انتظار ۲۰۰ هزار نفری برای دریافت تلفن در کشور، اقدام به دایری ۴.۱۲ میلیون شماره نصب شده نکرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مروری بر شاخص‌های ارتباطی در کشور حاکی از این است که تا اواخر بهار سالجاری نزدیک به 31.74 میلیون شماره ثابت در کشور نصب و در حدود 27.62 شماره دایری شده است.

با این حساب در تاریخ مذکور نزدیک به 4.12 میلیون شماره ثابت نصب اما دایری نشده است.

با حسابی سرانگشتی از تلفن‌های دایر شده و جمعیت 75.16 میلیون نفری کشور می‌توانیم متوجه شویم که ضریب نفوذ تلفن ثابت در بهار سالجاری، 36.18 درصد بوده است.

براساس اطلاعات مخابرات در بازه زمانی مذکور به دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین، استان تهران دارای بالاترین ضریب نفوذ تلفن ثابت با حدود 50 خط تلفن مشغول به کار به ازای هر 100 نفر بوده است.

سیستان و بلوچستان هم با 19 خط تلفن مشغول به کار در هر 100 نفر جمعیت، پایین‌ترین ضریب نفوذ را داشته است.

ظاهرا در تاریخ مذکور تعداد متقاضیان موجود در فهرست انتظار برای دریافت اشتراک تلفن در سراسر کشور بیش از 200 هزار نفر بوده و به معنای این است که علی‌رغم وجود 4.12 میلیون شماره منصوبه و بالقوه آماده واگذاری، به عللی نامشخص واگذاری صورت نگرفته است.

جدول ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان‌های مختلف به شرح زیر است:

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک