احداث پالایشگاه ۳ میلیارد دلاری توسط ایران در اندونزی

احداث پالایشگاه 3 میلیارد دلاری توسط ایران در اندونزی

خبرگزاری تسنیم: ایران با امضای یادداشت تفاهمی موافقت کرد پالایشگاهی به ارزش ۳ میلیارد دلار در اندونزی احداث و روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت سنگین به این کشور صادر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک شرکت نفتی ایران و شرکتی اندونزیایی قصد دارند پالایشگاهی به ارزش 3 میلیارد دلار در اندونزی احداث کنند.

اندونزی تلاش دارد تا ظرفیت پالایش نفت خود را افزایش دهد و مذاکرات این کشور برای جلب مشارکت شرکت نفت کویت و شرکت نفتی آرامکو به دلیل مسائل مربوط به مالیات به مشکل برخورد کرده است.

طی 10 سال گذشته همه طرح های مربوط به ساخت پالایشگاه در اندونزی در مرحله برنامه ریزی اولیه باقی مانده اند.

بر اساس این گزارش شرکت نخل بارانی پردیس ایران یادداشت تفاهمی را با شرکت کرسیندو ریسورز اندونزی برای بررسی امکان احداث پالایشگاهی در این کشور به امضا رسانده است. 

ظرفیت این پالایشگاه 300 هزار بشکه در روز پیش بینی شده و قرار است بر پایه پالایش نفت سنگین ایران طراحی شود.

بر اساس مفاد این یادداشت تفاهم، شرکت کرسیندو ریسورز روزانه 300 هزار بشکه نفت خام از شرکت نخل بارانی پردیس خریداری خواهد کرد و این شرکت ایرانی 30 درصد سرمایه لازم برای ساخت این پالایشگاه را تامین خواهد کرد.

ماهندرا سیرگار مدیرعامل هیئت هماهنگی سرمایه گذاری های اندونزی در جمع تجار ایران و اندونزی گفت: «جامعه بین المللی به ایرانی قوی نیاز دارد؛ ایرانی رو به رشد و ایرانی که اقتصادی توسعه یافته داشته باشد».

وی افزود: اندونزی آماده همکاری با ایران است و از فرصت های خوب همکاری در آینده استقبال می کند. 

این مقام اندونزیایی همچنین گفت شرکت نفتی پرتامینا در جستجوی فرصت های سرمایه گذاری در ایران است. وی از بیان جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرد.

ظرفیت پالایش نفت اندونزی در حال حاضر یک میلیون بشکه در روز است و این کشور هم اکنون روزانه 500 هزار بشکه فرآورده نفتی از خارج وارد می کند. 

حجم کل تجارت بین ایران و اندونزی در سال 2012 بالغ بر 1.26 میلیارد دلار گزارش شده است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه