مدرسه‌‌ای که به دانشگاه آزاد رسید

مدرسه‌‌ای که به دانشگاه آزاد رسید

خبرگزاری تسنیم: آبان ماه بود که گزارشی را از پلمب مدرسه‌ای در شهرستان قرچک و بسته شدن درهای آن بر روی ۸۰۰ دانش‌آموز منتشر کردیم حالا اما خبر رسیده که قرار است این مدرسه که درهایش بر روی دانش‌آموزان بسته شد به دانشگاه آزاد کرایه داده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 25 آبان بود که گزارشی را درباره پلمب مدرسه‌ای در قرچک منتشر کردیم. مدرسه‌ای که به دلیل عدم توافق میان آموزش و پرورش و صاحب آن درهایش به روی 800 دانش‌آموز بسته شد. ماجرا از این قرار بود که صاحب مدرسه برای فروش آن درخواست 10 میلیارد تومان پول از آموزش و پرورش داشت اما به دلیل ناتوانی آموزش و پرورش از تامین اعتبار حکم تخلیه مدرسه صادر شد.

مدرسه  دخترانه عترت در دو شیفت صبح و عصر فعالیت‌می‌کرد که پذیرای 300 دانش آموز در مقطع راهنمایی و 500 دانش آموز در مقطع دبستان  بود اما با حکم تخلیه مدرسه، این دانش آموزان در سطح مدارس دیگر منطقه پراکنده شدند که این موضوع نیز باعث افزایش تعداد دانش‌آموزان در مدارس اطراف و افزایش میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس‌های  درس شده است.

طبق اعلام مسئولان آموزش وپرورش حدود 30سال است که این فضا مدرسه بوده وبنای آن نیز متعلق به آموزش وپرورش است وفقط زمین آن که 4000متر مربع بوده متعلق به مالک است اما به دلیل اعلام قیمت غیرمتعارف حدود 10میلیارد تومان، تاکنون آموزش و پرورش موفق به تملک مدرسه نشده است.

شهرستان قرچک از جمله شهرستان‌هایی است که با تراکم بالای دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی مواجه است که پلمپ مدارس می‌تواند تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس را افزایش دهد.

این روزها اخباری شنیده می‌شود که مدرسه عترت که درهایش به روی 800 دانش‌آموز دختر قرچک بسته شده قرار است به دانشگاه آزاد شهرستان قرچک اجاره داده شود این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش قرچک بارها خواستار اجاره این مدرسه از مالک آن شده‌اند که با نظر مخالف وی مواجه شده‌اند.

به هر حال تملک یا اجاره مجدد مدرسه عترت به همکاری بیشتر مسئولان وخیرین  برای تامین اعتبار نیاز دارد تا دانش‌آموزان محروم این منطقه  مجبور نباشند در محدودیت فضای آموزشی در کلاس‌هایی با تراکم بالا حضور یابند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon