سرمایه‌گذاری در پتروشیمی یکساله نیست که با گاز ۱۵ سنت متوقف شود

سرمایه‌گذاری در پتروشیمی یکساله نیست که با گاز 15 سنت متوقف شود

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وقتی بحث قیمت گذاری گاز است فقط پای خوراک در میان نیست بلکه قیمت سوخت نیز هست، ممکن است در مجموع نرخ سوخت و خوراک آنچه با نظر شورای نگهبان نهایی می شود، برای سرمایه گذاری منطقی و توجیه پذیر باشد.

محمدحسن پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: من مخالف تأثیرگذاری فضای رسانه در مقوله قیمت گذاری خوراک هستم، رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند و من نمی گویم دخالت نکنند اما نباید تأثیرگذار باشند.

وی افزود: تعیین نرخ خوراک برای واحدهای پتروشیمی مسئله ای اقتصادی است که در آن پارامترهای مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و در تعیین آن باید دولت، سارمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس جمع بندی نهایی را انجام دهند.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به تعیین نرخ 15 سنتی خوراک گازی واحدهای پتروشیمی گفت: تعیین نرخ خوراک هنوز در میانه راه است و نهایی نشده باید ببینیم نظر شورای نگهبان روی این مصوبه مجلس چیست و در صورتی که به صورت قانون ابلاغ شد آنرا نهایی می دانیم.

پیوندی در پاسخ به اینکه برخی فعالان بخش خصوصی صنعت پتروشیمی عنوان کردند با نهایی شدن نرخ 15 سنتی، سال 93 سرمایه گذاری جدیدی در این صنعت نخواهیم داشت، تصریح کرد: سرمایه گذاری ظرف یکسال اتفاق نمی افتد که بگوییم سال آینده ما سرمایه گذاری داریم یا نه.

وی ادامه داد: وقتی بحث قیمت گذاری گاز است فقط پای خوراک در میان نیست بلکه قیمت سوخت نیز هست، ممکن است در مجموع نرخ سوخت و خوراک آنچه با نظر شورای نگهبان نهایی می شود، برای سرمایه گذاری منطقی و توجیه پذیر باشد.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه محصولاتی چون اوره و متانول تابع نرخ خوراک گازی هستند، اذعان داشت: درست است که این دو محصول قیمتشان تابع نرخ خوراک است اما مصرف اوره و متانول در داخل کشور عدد بزرگی نیست.

وی افزود: البته اوره چون به مصرف بخش کشاورزی می رسد باید حسابش در دولت مشخص شود اما مصرف متانول در داخل کشور زیاد نیست و عمده تولید متانول ایران صادر می شود و قیمت محصول متانول صادراتی را نرخ خوراک تعیین نمی کند بلکه قیمت بین المللی و جهانی دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه