وضع وخیم یک نوجوان بحرینی به‌دلیل حمله نیروهای امنیتی

وضع وخیم یک نوجوان بحرینی به‌دلیل حمله نیروهای امنیتی

خبرگزاری تسنیم: در حالی‌که تنها ساعاتی از روز ۱۴ فوریه، سالروز آغاز انقلاب مردمی در بحرین می‌گذرد، خبرهایی مبنی بر حمله نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به معترضین بحرینی در منطقه سنابس و زخمی شدن یکی از شهروندان منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری مرآة البحرین در گزارشی اعلام کرد، در حالی‌که تنها ساعاتی از روز 14 فوریه 2014، مصادف با چهارمین سالروز آغاز انقلاب مردمی بحرین در 14 فوریه 2011 می‌گذرد، خبرهایی مبنی بر حمله نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به معترضین بحرینی در منطقه سنابس منتشر شده است.

این خبرها تأکید می‌کند که نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با حمله به اهالی این منطقه و شلیک به‌سمت آنها موجب زخمی شدن یکی از جوانان این منطقه به‌نام «مهدی القفاص» (17ساله) شده‌اند.

وضعیت«مهدی القفاص» (17ساله) وخیم گزارش شده و این بیم وجود دارد که به‌خاطر وخامت حال وی به شهادت برسد. «مهدی القفاص» پس از اصابت با گلوله نیروهای امنیتی بحرین به بیمارستان السلیمانیه منتقل شد و هم اکنون پدر و مادر وی از ورود به بیمارستان منع شده‌اند.

شاهدان عینی در این خصوص تأکید می‌کنند که نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه از مسافت نزدیک که به چند متر بیشتر نمی‌رسید، «مهدی القفاص» را به‌عمد هدف قرار دادند، به‌گونه‌ای موجب بر زمین افتادن آنی وی شد.

این شاهدان می‌گویند که «مهدی القفاص» از ناحیه شکم و سینه هدف قرار گرفته شده و پس از بر زمین افتادن اگرچه دوستان وی تلاش بسیاری کردند که او را از صحنه خارج کنند، اما نیروهای امنیتی بحرین وی را دوره کرده و با خود به بیمارستان السلیمانیه منتقل کردند.

فعالان بحرینی با انتشار تصاویری از محل اصابت تیر به «مهدی القفاص» و خون‌هایی که بر زمین ریخته شده بود، تأکید کردند که میزان خون ریخته شده بر زمین نشان می‌دهد که زخم‌های «مهدی القفاص» جدی بوده است.

یکی از این فعالان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که از مسافت نزدیک شاهد تیر خوردن «مهدی القفاص» بوده است و اینکه او پس از بر زمین افتادن با مادر خود تماس گرفته و از وی حلالیت طلبیده است و به نظر من وی به شهادت رسیده است، چون شلیک به وی از مسافت بسیار بسیار نزدیکی صورت گرفته بود.

با آغاز بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه که جرقه آن در تونس زده شد، بحرین نیز در 14 فوریه 2011 یعنی دقیقاً یک ماه پس از پیروزی انقلاب 14 ژانویه تونس شاهد رقم خوردن قیام مردمی خود بود تا این قیام به‌سرعت سراسر این جزیره کوچک را فراگیرد که اکثر ساکنان آن را شیعیان سرکوب شده تشکیل می‌دهند.

انقلاب بحرین در ابتدا با شعار اصلاحات سیاسی، یعنی انحلال پارلمان و دولت آغاز شد و به‌سرعت «میدان اللؤلؤه» (شهدا) در مرکز منامه، پایتخت بحرین را مانند «میدان التحریر» در قاهره به نماد جنبش اعتراض‌آمیز مردم بحرین تبدیل کرد.

«حمد بن عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین که در ابتدا به این مطالبات بی‌توجه بود آنها را صرفاً اعتراض‌هایی از سوی گروهی اقلیت برشمرد که از خارج حمایت می‌شدند، اما با توسعه و گسترش دامنه اعتراض‌های مردمی رژیم آل‌خلیفه که آن را خطری علیه تاج و تخت خود می‌دید، به سرکوب شدید و بی‌رحمانه آن روی آورد، سرکوب‌ها در ماه مارس یعنی تنها یک ماه پس از آغاز قیام مردمی بحرین به‌حدی‌ بود که تنها ظرف یک ماه از آغاز انقلاب این کشور تنها 35 شهروند بحرینی به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح و بازداشت شدند و این نکته‌ای است که حتی در گزارش کمیته حقیقت‌یاب بحرین معروف به گزارش البسیونی نیز به آن اشاره و تأکید شد.

رژیم آل‌خلیفه در سرکوب‌گری‌های خویش علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم بحرین از تمام انواع سلاح‌ها از جمله انواع گازهای اشک‌آور و سمی و گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای تحریم شده بین المللی و حتی شلیک مستقیم و عمد و زیر گرفتن معترضان بی‌دفاع استفاده و در برابر دیدگان جامعه بین المللی تمام قوانین حقوق بشر را نقض کرد، بی‌آنکه هیچ‌یک از کشورهای قدرتمند جهان و یا رژیم‌های عربی لب به سخن بگشایند و متعرض این اقدامات آل‌خلیفه شوند.

براساس آمارهای ارائه شده، از اواسط آگوست 2011 تا فوریه 2012 رژیم آل‌خلیفه حدود 350 شهروند بحرینی را بازداشت و بسیاری از پایگاه‌های اطلاع رسانی و روزنامه‌های وابسته به جمعیت‌های سیاسی معارض را تعطیل کرد.

رژیم آل‌خلیفه به بازداشت شهروندان اکتفا نکرد، بلکه به‌سرعت 25 شخصیت برجسته معارض این کشور را به‌اتهام «نشر اکاذیب علیه رژیم»، «حضور در نشست‌های خارجی» و «اقدام علیه رژیم» در همان ابتدای انقلاب 14 فوریه بازداشت کرد و تحت شکنجه قرار داد.

بازداشت شدگان در طول زمان بازداشت و پیش از برگزاری اولین جلسه محاکمه از دیدار و گفت‌و‌گو با وکلا و خانواده و بستگان خود محروم بودند و تمام این فعالان برجسته که محاکمه آنها از 28 اکتبر 2011 آغاز شد، در جلسات محاکمه خود تأکید کردند که در معرض انواع شکنجه‌ها قرار داشتند.

روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ها همچنان در بحرین با وجود گذشت 3 سال از انقلاب بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه ادامه دارد تا مردم انقلابی بحرین نیز با عزمی راسخ‌تر به انقلاب خویش و تحقق اهداف خود ادامه دهند.

نکته قابل توجه در طول حوادث خونین 3 سال گذشته که قتل و کشتار و بازداشت و شکنجه و آزار و سرکوب شدید را شامل می‌شد، سکوت رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در برابر جنایات آل‌خلیفه و چشم بستن روی آنها بوده‌ است.

اندک خبرنگاران آزاده و آزاداندیشی هم که در جهان یافت می‌شدند که خبرهای انقلاب بحرین را پوشش دهند و آن را به اطلاع جامعه جهانی برسانند، به‌واسطه مزدوران رژیم آل‌خلیفه بازداشت، سرکوب و از کشور اخراج شدند.

حمایت‌های آمریکایی و غربی از جنایات آل‌خلیفه در تمام طول این مدت خود را به‌صورت امضای قراردادهای تسلیحاتی آمریکایی و انگلیسی نمایان ساخت، این حمایت‌ها چنان آشکار و عیان بود که طی 3 سال گذشته سازمان‌های حقوق بشر از جمله عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر انعقاد چنین قراردادهایی را محکوم و از کشورهای آمریکا و انگلیس خواستار عدم امضای چنین قراردادها و تحویل این سلاح‌ها که در سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم بحرین به کار می‌روند، خودداری کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان