چشم مدعیان و قعرنشین‌ها به فینال سر و ته جدول

چشم مدعیان و قعرنشین‌ها به فینال سر و ته جدول

خبرگزاری تسنیم: هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۴ دیدار در روز یکشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال هم دیدار خنثی دارد و هم دیدارهای سرنوشت ساز به ویژه بازی نفت و فولاد که فینال تمام عیار در مسیر قهرمانی خواهد بود و نتیجه آن می‌تواند یکی از این دو تیم را امیدوار و دیگری را ناامید کند.

نفت تهران - فولاد خوزستان (ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15:30)

فولاد با 50 امتیاز در رده دوم قرار دارد و نفت با 47 امتیاز در رده سوم سایه به سایه این تیم پیش می‌آید. فرکی که خودش کلید موفقیت نفت در لیگ برتر را زده بود اکنون این تیم را کابوس تیم خود می‌بیند. در نیم فصل نخست هم بعد از باخت هفته دوازدهم خانگی مقابل نفت بود که فولاد در ریل تساوی و شکست افتاد و دیگر نتوانست پیروزی کسب کند تا قهرمانی نیم فصل را از دست بدهد. اکنون فولاد باید سناریوی بازی رفت را برعکس تکرار کند و این بار نفت را در خانه‌اش شکست دهد. با این حال یحیی گل محمدی که خودش روزگاری بازیکن و مربی فولاد بوده به آسانی این دیدار 6 امتیازی را از دست نخواهد داد.

نفت برخلاف روال سال‌های گذشته این بار در هفته‌های پایانی نه تنها افت نکرده بلکه پا به پای مدعیان در حال حرکت است و بازی خانگی مقابل فولاد بهترین فرصت برای سبقت و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول است. گل محمدی این باور را به تیمش منتقل کرده که می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند و البته حسین فرکی هم همین کار را در فولاد انجام داده، نکته مهم این است که با نزدیکی امتیازات بازنده این دیدار شاید حتی کسب سهمیه آسیایی را هم از دست بدهد. به همین دلیل 2 سرمربی با شخصیت لیگ برتری در این دیدار جنگی تمام عیار را پیش‌رو خواهند داشت.

ذوب آهن - فجرسپاسی (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - ساعت 15:30)

یک فینال دیگر اما این بار از نوع ته جدولی. ذوب آهن با 23 امتیاز پانزدهم است و فجر با 21 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار دارد. این هشداری برای تیم تقوی است که اگر در خانه متحمل شکست شوند جای خود را به فجر خواهند داد و در خطر سقوط قرار خواهند گرفت. نکته دراماتیک بازی هم همین است، سرهنگ محمود یاوری که خودش ذوب آهن را در لیگ برتر نگه داشته اکنون در نبرد بقا باید این تیم را شکست دهد و به مسیر سقوط بکشاند. شاید هم تیم او توسط همان ذوب آهن قربانی شود.

این دیدار بیشتر برای فجر حکم مرگ و زندگی را دارد چراکه اگر بازنده شوند هم خودشان ناامید خواهند شد و هم یکی از تیم‌های در مسیر سقوط را از خطر دور خواهند کرد. 

استقلال خوزستان - داماش گیلان (ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 15:30)

استقلال خوزستان با 28 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و شاید تیم‌های انتهای جدول چندان برای به زیر کشیدن این تیم امیدوار نباشند. بنابراین آنها منتظر خواهند ماند تیم اهوازی میهمان 24 امتیازی و رده دوازدهمی خود یعنی داماش را شکست دهد تا این تیم همچنان در منطقه خطر باقی بماند. شاگردان ویسی هم برای آنکه خیال خودشان را راحت کنند باید همین کار را انجام دهند. استقلال خوزستان بدون مبعلی این بار در ورزشگاه غدیر رونمایی می‌شود و 3 امتیاز بازی می‌تواند حکم تثبیت ماندن این تیم در لیگ برتر باشد.

داماش هم با نظر محمدی و مالکان جدید سوژه جذاب این هفته است که باید دید تحولات در این تیم واقعی بوده یا آنکه با از دست دادن سه امتیاز دیگر سقوط آزاد را ادامه می‌دهد.

سایپا - گسترش فولاد (ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 15:30)

گسترش فولاد و سایپا هر کدام با 31 امتیازی هشتم و نهم هستند. نه امیدی برای قهرمانی و سهمیه دارند و نه ترسی از سقوط. این دیدار یکی از بازی‌های خنثی هفته بیست و هفتم است و نتیجه آن تنها برای بهبود جایگاه دو تیم مفید خواهد بود. فیرات و تارتار شاید از هم اکنون به فکر بستن تیم فصل آینده خود هستند و البته نتایج این چنین دیدارهایی هم برای آنکه موقعیت آنها بعنوان سرمربی تیم‌هایشان در فصل آینده تثبیت شود مفید خواهد بود.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته بیست‌وهفتم به شرح زیر است:

یک‌شنبه 27 بهمن 92
استقلال خوزستان-داماش، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت15:30
داور: رسول رهبرفام، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا مدیر روستا، داور چهارم: پیام حیدری، ناظر: یزدانی

سایپا-گسترش فولاد، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت15:30
داور: قاسم واحدی،کمک‌ها:سخاوت سلیمان نژادو محمد راهی، داور چهارم: سید وحید کاظمی، ناظر: بحرینی

نفت تهران-فولاد خوزستان، ورزشگاه دستگردی تهران، ساعت15:30
داور: سید مهدی سید علی، کمک‌ها: مصطفی فراهانی و حمید سخاوتی، داور چهارم: هادی حاج ملک،ناظر: نظری

ذوب آهن-فجر شهید سپاسی، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت15:30
داور: سید حسن برزگر، کمک‌ها: حسن یوسفی و اسد حاج محمد،داور چهارم: محمد حسن زاهدی فر،ناظر: پیروزرام

چهارشنبه 30 بهمن 92
ملوان-استقلال، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت15:30
داور: محمدرضا اکبریان،کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و عیوض محمدی، داور چهارم: حسن اکرمی، ناظر: میرزابیگی

پنج‌شنبه اول اسفند 92
مس کرمان-سپاهان،ورزشگاه امام علی کرمان، ساعت15:30
داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: سعید علی نژادیان و محمد عطایی، داور چهارم: محمد کمانی، ناظر: مرادی

تراکتورسازی-راه آهن، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت15:30
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: مجید ویشگاهی و حمید کنعانی، داور چهارم: محمدرضا فغانی، ناظر: رفیعی

جمعه 2 اسفند 92
پرسپولیس-صبای قم، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 16
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: رضا سخندان و محمدرضا امینی، داور چهارم: سعید فتاحی، ناظر: افشاریان

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon