فردا؛ آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده کل کشور

فردا؛ آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده کل کشور

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت که از فردا جلسات این کمیسیون برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۳ آغاز می‌شود.

الیاس نادران نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1393 کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: شورای نگهبان از 19 بند لایحه بودجه ایراد گرفته که در هرکدام از بندها هم موارد مختلفی مورد ایراد این شورا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیشتر ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل 52 قانون اساسی و درباره قانون‌گذاری در لایحه بودجه بوده است. همان‌طور که شورای نگهبان در گذشته هم گفته بود، مجلس در بودجه‌های سنواتی مجاز به قانون‌گذاری نیست اما در برخی از بندهای بودجه، مواردی مصوب شده که جنبه قانون‌گذاری دارد.

* فردا؛ جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی ایرادات شورای نگهبان

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ساعت 9 صبح فردا (یک‌شنبه) برای رفع ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت روز 17 آذرماه سال جاری لایحه بودجه سال 93 را تقدیم مجلس کرد و مجلس شورای اسلامی نیز از 9 بهمن‌ماه بررسی این لایحه را در صحن بهارستان آغاز کرد.

بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس 20 بهمن ماه به پایان رسید و نمایندگان مجلس ماده واحده و تبصره‌های بودجه 793 هزار میلیارد تومانی دولت در سال آینده را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon