ملت بحرین تا پیروزی نهایی آرام نخواهد گرفت

ملت بحرین تا پیروزی نهایی آرام نخواهد گرفت

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جنبش آزادگان بحرین از آل‌خلیفه با عنوان مزدور کشورهای غربی و صهیونیست‌ها نام برد و تصریح کرد: تا زمانی که همکاری‌ تنگاتنگ منامه با کشورهای غربی همچنان به قوت خود باقی بماند، ملت بحرین روی آرامش و آسایش را به خود نخواهد دید.

"سعید شهابی"، دبیرکل جنبش آزادگان بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل تسنیم با تأکید بر اینکه مزدور بودن رژیم منامه در بسیاری از اسناد غربی و عربی به ثبت رسیده و رسانه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: در ارتباط آل‌خلیفه با آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و در راستای تحکیم این روابط، توافقنامه‌ها و قراردادهای امنیتی بسیاری میان رژیم منامه و کشورهای غربی منعقد شده است.

مشروح این گفت‌وگو به‌شرح زیر است:

تسنیم: در سالروز آغاز چهارمین سال انقلاب بحرین، اوضاع انقلابیون و رهبران معارض بحرینی در بند رژیم آل‌خلیفه از چه‌قرار است؟

شهابی: طی سه سال گذشته بسیاری از رهبران مخالف و معارض بحرینی مانند شیخ "حسن المشیمع"، دکتر "عبدالجلیل السنکیس"، شیخ "مقداد" و شمار بسیار زیادی از انقلابیون بحرینی در سلول‌های مخوف منامه زندانی شده‌اند. علاوه بر رهبران و انقلابیون بحرینی، عده بسیار زیادی از تظاهرکنندگان بحرینی نیز دستگیر و زندانی شده و شماری از این عده زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسای نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم: با وجود همه تهدیدها و شکنجه‌های نظامیان آل‌خلیفه آیا پیش آمده است که رهبران و انقلابیون بحرینی دربند رژیم منامه از مواضع انقلابی خود عقب‌نشینی کرده و راه ‌سازش با آل‌‌خلیفه را در پیش گرفته باشند؟

شهابی: در اینجا لازم است باصراحت اعلام کنم که زندان و شکنجه نه‌تنها ذره‌ای از اعتقاد رهبران و انقلابیون بحرینی مبنی بر ضرورت سرنگونی رژیم آل‌خلیفه نکاسته، بلکه عزم و اراده آنان را برای سرنگونی رژیم منامه راسخ‌تر کرده است. طی چند سال گذشته، رژیم منامه شکنجه‌های بسیاری به‌ویژه بر رهبران معارض بحرینی روا داشته شده است، اما این رهبران و مبارزان کارکشته بحرینی همچنان بر سر مواضع خود محکم ایستاده‌ و از همه جوانان انقلابی بحرینی خواسته‌اند به تحرکات انقلابی خود ادامه دهند و تا پیش از ایجاد تغییر فراگیر در بحرین از پای ننشینند.

تسنیم: در آستانه ورود به چهارمین سال آغاز انقلاب مردمی بحرین، ملت بحرین چه‌نظری در خصوص ادامه مبارزه با رژیم منامه دارد؟ و آیا سرکوب‌های مداوم آل‌خلیفه توانسته است ملت و توده‌های مردمی معترض و حاضر در خیابان‌های بحرین را به خانه‌های‌شان بازگرداند؟

شهابی: در کمال خرسندی باید عرض کنم که ملت بحرین طی سه سال گذشته به‌شکل بی‌وقفه پابه‌پای انقلاب و انقلابیون بحرینی حرکت کرده و هرروزه شعار سرنگونی رژیم آل‌خلیفه را فریاد زده است. مردم معترض و انقلابی بحرین طی سه سال گذشته به‌خوبی ثابت کرده‌اند که هیچ اراده‌ای نمی‌تواند آنان را از پیمودن راهی که آغاز کرده‌اند باز دارد. ملت بحرین از زندگی کردن زیر سایه رژیم آل‌خلیفه که مساجد را تخریب می‌کند، نسبت به هتک حرمت زنان اقدام می‌کند و از انجام هیچ جرم و جنایتی علیه آحاد ملت سر باز نمی‌زند، خسته شده است. ملت بحرین پیش از این نیز بارها علیه ظلم و جنایت‌های رژیم منامه قیام کرده و هریک از این قیام‌ها در نهایت سرکوب شده است، اما قیام 14 فوریه، انقلاب یک‌پارچه‌ای است که ملت بحرین آغاز کرده و آن را تا زمان دستیابی به نتیجه نهایی یعنی سرنگونی آل‌خلیفه ادامه خواهد داد.

تسنیم: انقلاب بحرین قرار است تا چه مرحله‌ای ادامه پیدا کند؟

شهابی: انقلاب مردمی بحرین تا سرنگونی خاندان آل‌خلیفه ادامه می‌یابد. ما ملت انقلابی بحرین اعتقاد راسخ داریم که انقلابمان در مسیر صحیح به پیش می‌رود و اطمینان کامل داریم که آل‌خلیفه رفتنی است، زیرا این رژیم دست‌نشانده مدت‌هاست که جایگاه خود را بین مردم بحرین از دست داده تنها با حمایت‌های کشورهای غربی و عربی به حیات خود در سرزمین آبا و اجدادی ما ادامه می‌دهد. رژیمی که از حمایت‌های مردمی برخوردار نباشد و در جغرافیای تحت حاکمیت خود مقبولیت نداشته باشد محکوم به نابودی است. در این میان رژیم آل‌خلیفه نیز سال‌های طولانی است که مقبولیت خود را نزد عامه مردم بحرین از دست داده و به رژیمی غیرمشروع و غیرمردمی تبدیل شده است و دیر یا زود باید از رأس قدرت بحرین کنار برود.

تسنیم: جناب‌عالی چرا اصرار دارید که حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان سعودی از رژیم حاکم منامه، این رژیم را در رأس قدرت بحرین نگاه داشته است؟

شهابی: به این دلیل که رژیم آل‌خلیفه مزدور کشورهایی است که برشمرده‌اید و این مزدور بودن در بسیاری از اسناد غربی و عربی به ثبت رسیده و رسانه‌ای شده است. در ارتباط آل‌خلیفه با آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. ضمن اینکه در راستای تحکیم این روابط، توافقنامه‌ها و قراردادهای امنیتی بسیاری میان رژیم منامه و کشورهای غربی منعقد شده، همکاری‌های تنگاتنگی میان این کشورها با رژیم حاکم بر بحرین برقرار بوده و تا زمانی که همکاری‌های تنگاتنگ رژیم منامه با کشورهای غربی همچنان به قوت خود باقی بماند، ملت بحرین روی آرامش و آسایش را به خود نخواهد دید. اضافه بر اینها، با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که اگر دخالت‌های خارجی و حمایت‌های غربی و عربی از رژیم منامه نبود، این رژیم دست‌‌نشانده، بسیار پیش‌تر از اینها سرنگون می‌شد. رژیم منامه، رژیمی نیست که بتواند به‌تنهایی در برابر خواسته‌های یک ملت دوام بیاورد. همه این دلایل نشان می‌دهد که آل‌خلیفه به‌ناحق از یک پشتوانه باطل ولی بسیار نیرومند منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برخوردار است و تا زمانی که این حمایت‌ها از رژیم منامه ادامه یابد، انقلاب ملت بحرین با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

تسنیم: عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که با اعزام نیروهای نظامی و اشغال خاک بحرین، پررنگ‌ترین نقش را در مقابله با انقلاب مردمی بحرین از خود به نمایش گذاشته است. با توجه به دخالت‌هایی که ریاض در بحرین و سایر کشورهای عربی به‌ویژه در سال‌های اخیر انجام داده است، آینده آل‌سعود را چگونه می‌بینید؟

شهابی: ریاض، بدون شک و تردید راه اشتباهی را در قبال ملت بحرین در پیش گرفته است. در حقیقت این رژیم آتشی را در بحرین شعله‌ور ساخته که دود آن در نهایت به چشم خودش رفته است. اگر بخواهم واضح‌تر عرض کنم آل‌سعود بعد از معرکه‌ای که در کشور بحرین به راه انداخته‌ در درون کشورش با اعتراضاتی مواجه شده است که پایه‌های قدرت این کشور را به لرزه درآورده و هر آن انتظار می‌رود که خاندان آل‌سعود سقوط کرده سرنگون شود، این یعنی اینکه آتشی که آل‌سعود در بحرین برافروخته دامن خودش را گرفته، اما هیچ‌یک از سران عربستان سعودی نمی‌خواهند قبول کنند آنچه در کشورشان در حال وقوع است، نتیجه همان اقداماتی است که در کشوری مانند بحرین و سایر کشورهای عربی انجام داده‌اند. به‌عبارت ساده‌تر هر جنایتی، مجازاتی به‌دنبال دارد و اعتراضات مناطق شرقی و نفت‌خیز عربستان سعودی نیز واکنش طبیعی مردم این کشور به مسیرهای غلطی است که خاندان آل‌سعود در سیاست‌های داخلی و خارجی خود در پیش گرفته‌اند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم در صورتی که آل‌سعود بخواهد همچنان به سیاست‌های غلط خود در قبال ملت بحرین و سایر ملت‌های منطقه ادامه دهد با اعتراضات بسیار بیشتری از سوی ملت خود مواجه خواهد شد و این اعتراضات تا بدان‌جا پیش می‌رود که پایه‌های خاندان آل‌سعود را به‌یک‌باره از جا درآورد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان