روستای تاریخی میمند تیرماه ۹۳ ثبت جهانی می‌شود


روستای تاریخی میمند تیرماه 93 ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهربابک گفت: براساس اعلام مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور، روستای تاریخی میمند تیرماه ۹۳ ثبت جهانی می‌شود.

سیف‌الله‌ امینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهربابک، اظهارکرد: مشکلی که در این پروژه برای ثبت جهانی وجود دارد،کابل‌های برق هستند که باید از سیستم کابل هوایی به زمینی جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به اینکه بررسی و رفع مشکل برق در دست اقدام است، تصریح‌کرد: مسائل جزئی نیز در این پروژه وجود داشت که همه آنها در حال برطرف شدن هستند.

فرماندار شهربابک خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به روستای تاریخی میمند، توافق شد برای رفع نقص این پروژه، 50 درصد بودجه توسط میراث فرهنگی و50 درصد توسط استانداری کرمان اختصاص یابد.

امینی‌‌زاده افزود: امیدواریم با توجه به تغییر مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور تعهدی که در قبال این پروژه داده شده، عملی شود.

وی از سفر استاندار کرمان به شهربابک خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با حضور علی مهاجری به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، نیازهای حوزه میراث فرهنگی این شهرستان و دیگر نقاط استان حل و فصل  شود.

فرماندار شهربابک بیان‌کرد: در حال حاضر بیمارستان 95 تخت‌خوابی شهربابک که از مصوبات دولت نهم است، بدون هیچ اقدامی رها شده است.

امینی‌زاده با اشاره به کمبود بودجه برای احداث این بیمارستان، تصریح‌کرد: اقداماتی برای خریداری زمین توسط فرمانداری شهربابک انجام شده و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قول همکاری برای احداث بیمارستان جدید در شهربابک را داده است،خاطرنشان کرد:در حال حاضر بیمارستان فعلی شهربابک با بودجه‌های محدود مجهز شده و از بخش‌های" آی‌سی‌یو" و "سی‌سی‌یو" برخوردار است.

انتهای‌پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon