از بی‌اعتمادسازی آمریکا تا توافق بر سر چارچوب مذاکرات هسته‌ای

از بی‌اعتمادسازی آمریکا تا توافق بر سر چارچوب مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: ایران و غرب درحالی در وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای گردهم آمدند که پیش از این مذاکرات موسوم به گام اول میان طرفین در ژنو برگزار شده بود و درحال حاضر ایران و گروه ۱+۵ با خوشبینی نسبی در مذاکرات گام نهایی شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان به‌ ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درحالی برای دستیابی به توافق نهایی در وین حاضر شده‌اند که پیش از این طرفین در ژنو با یکدیگر دیدار کرده بودند. دور گذشته مذاکرات ایران و گروه 1+5  تفاوت‌های بارزی با مذاکرات یک دهه اخیر با قدرت های جهانی داشت که از آن جمله می‌توان  ارتقاء مذاکرات به سطح  وزرای خارجه و نیز دستیابی به یک توافق اولیه بر اساس یک متن و سند مشترک اشاره کرد.

17:14 رایزنی تخت‌روانچی و قائم مقام وزارت خارجه اتریش.معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حاشیه سفر به وین با قائم مقام وزارت خارجه اتریش دیدار کرد. (لینک خبر)

17:12 بیانیه اشتون: بر سر جدول زمانی و چارچوب مباحث به توافق رسیدیم. دفتر مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد طرفین در مذاکرات وین توانستد یک جدول زمانی برای دیدارهای مقدماتی خود طی ماه‌های آینده به همراه چارچوب ادامه بررسی‌ها را تعیین کنند. (لینک خبر)

16:45 ادعای بی‌بی‌سی درباره موارد اختلافی در وین. شبکه بی‌بی‌سی از اختلاف نظر میان مقامات ایرانی و گروه 1+5 درباره مساله موشک‌های بالستیک و تاسیسات فردو یاد کرد.(لینک خبر)

14:40 شرمن در پاسخ به تسنیم: تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. مذاکره‌کننده ارشد هیئت آمریکایی در نشست وین در کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگار تسنیم اعلام کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مطمئن باشیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. (لینک خبر)

14:28 ظریف در پاسخ به تسنیم: پیشرفت‌ها در دور اول مذاکرات توقعات ما را برآورده کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری خود با رسانه‌های ایرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به‌نظر من پیشرفت‌ها در دور اول مذاکرات، توقعات ما از این دور از گفت‌وگوها را برآورده کرده است. (لینک خبر)

13:45 اشتون 17 و 18 اسفند به تهران می‌آید. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواسط ماه اسفند برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران به تهران سفر می‌کند. (لینک خبر)

13:33 خبرنگاران از ادعای گزارشگر"هاآرتص" ریسه رفتند. پرسش گزارشگر "هاآرتص" در مورد سازنده بودن اظهارات نتانیاهو در مورد لزوم برچیدن غنی‌سازی ایران در توافقنامه نهایی، موجب خنده حضار و تمسخر وی از سوی دیگر خبرنگاران شد. (لینک خبر)

 

12:56 شرمن: برای مشورت با متحدانمان درباره برنامه هسته‌ای ایران هفته آینده به عربستان و اسرائیل می‌روم. مذاکره کننده ارشد آمریکا در نشست وین اعلام کرد که برای مشورت با متحدانمان درباره برنامه هسته‌ای ایران هفته آینده به عربستان و اسرائیل می‌روم.(لینک خبر)

12:30 ظریف: اقدامات آمریکا به بی‌اعتمادی دامن زده است. وزیر خارجه کشورمان در نشستی با خبرنگاران ایرانی اعلام کرد که اقدامات آمریکا فضای مذاکرات را تحت تأثیر منفی قرار داده و به بی اعتمادی دامن زده است. (لینک خبر)

12:16 وندی شرمن وارد "مرکز اتریش" شد. رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 وارد "مرکز اتریش" شد. (لینک خبر)

12:11 ظریف: بر سر چارچوب مباحث توافق کردیم.وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات سه روز اخیر در وین اظهار داشت که در سه روز گذشته بر سر چارچوب مباحث توافق کردیم. (لینک خبر)

12:10 اشتون: کارشناسان در اوایل مارس برای مذاکرات فنی دیدار می‌کنند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مذاکرات سه روز اخیر در وین اظهار داشت که از سازمان ملل، اتریش و همگی تشکر می‌کنم. (لینک خبر)

12:09 نشست خبری ظریف و اشتون آغاز شد. نشست خبری مشترک وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش مرکز رسانه‌ای وین آغاز شد. (لینک خبر)

 

12:02 نشست خبری ظریف و اشتون تا دقایقی دیگر. نشست خبری مشترک وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود. (لینک خبر)

11:57 پایان نشست اختتامیه ظریف و اشتون در چارچوب مذاکرات وین. نشست اختتامیه ظریف و اشتون در چارچوب مذاکرات وین پس از بیست دقیقه پایان یافت. (لینک خبر)

11:35 آخرین نشست ایران و گروه 1+5 به ریاست ظریف و اشتون آغاز شد. آخرین دور از نشست هیئت ایرانی و نمایندگان گروه 1+5 در چارچوب مذاکرات وین به ریاست ظریف و اشتون در مقر سازمان ملل لحظاتی پیش آغاز شد.(لینک خبر)

 

 

11:21 ظریف: اشتون پیش از دور بعدی مذاکرات به ایران سفر می‌کند. وزیر خارجه کشورمان با ارائه گزارشی از مذاکرات وین از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران پیش از دور بعدی مذاکرات به ایران و برگزاری جلسات منظم میان دو طرف تا خرداد ماه خبر داد.(لینک خبر)

09:43 روز پایانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین. مذاکرات روز پایانی گفت‌وگوهای ایران و 5+1 تا ساعاتی دیگر کلید می‌خورد. (لینک خبر)

09:36 وین 2، 26 تا 29 اسفند برگزار می‌شود. دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافق ژنو قرار است 26 تا 29 اسفند ماه (17 تا 20 مارس) در وین برگزار شود. (لینک خبر)

 

 

 

01:32 دیدار ظریف و اشتون پایان یافت؛ دور بعدی مذاکرات اواخر اسفند در وین. دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش پایان یافت، قرار است دور بعدی مذاکرات اواخر اسفند در شهر وین برگزار شود. (لینک خبر)

01:25 نشست پایانی ایران و 1+5 پنجشنبه 9 صبح به وقت وین. نشست پایانی ایران و گروه 1+5 روز پنجشنبه ساعت 9 صبح به وقت وین برگزار می‌شود، قرار است پس از پایان این نشست کنفرانس خبری مشترکی بین ظریف و اشتون رأس ساعت 10 به وقت محلی برگزار شود. (لینک خبر)

01:10 ریابکوف: مذاکرات پایان نیافته اما کلیات آن مثبت است. معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه هنوز مذاکرات به پایان نرسیده، فضای کلی مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد. (لینک خبر)

00:39 دیدار ظریف و اشتون آغاز شد. وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه به وقت محلی) برای بار سوم با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. (لینک خبر)

                                                                                                                       1 اسفند                                                                                                                         

22:39 دیدار ظریف و اشتون برای بار سوم ساعت 10 شب به وقت محلی. وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) برای بار سوم با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 10 شب به وقت وین (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) با یکدیگر دیدار می‌کنند.(لینک خبر)

 

21:23 بعیدی‌نژاد: مذاکرات کارشناسی پایان یافت؛ گفتگوها فردا ادامه دارد. عضو هیئت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اعلام کرد که مذاکرات ایران و 1+5 در سطح کارشناسان فنی پس از یک ساعت و نیم پایان یافت، به گفته وی گفتگوها فردا همچنان ادامه دارد. (لینک خبر)

20:47 دیدار ایران و 1+5 در سطح فنی در جریان است/ هنوز توافقی نشده اما پیشرفت خوبی حاصل شده است. یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد کارشناسان دو طرف هم اکنون در حال مذاکرات فنی هستند، همچنین امشب احتمالا ظریف و اشتون بار دیگر ملاقات خواهند کرد، با این حال درباره چارچوب پیشبرد مذاکرات هنوز توافقی نشده اما پیشرفت خوبی حاصل شده است. (لینک خبر)

20:17 آخرین جزئیات از دیدارهای امروز؛ هیئت آمریکایی محل مذاکرات را ترک کرد. هیئت مذاکره کننده آمریکایی هتل "پاله کومو" محل مذاکرات ایران و گروه 1+5 را ترک کرد،‌ شرمن نیز در حین ترک هتل از پاسخ به سئوالت خبرنگاران اجتناب کرد. (لینک خبر)

19:10 پس از نشست هیئت‌های کارشناسی،‌ ظریف و اشتون دوباره دیدار می‌کنند. پس از نشست هیئت‌های کارشناسی،‌ قرار ست ظریف و اشتون برای جمع‌بندی نهایی دوباره با یکدیگر دیدار می کنند. (لینک خبر)

19:09 احتمال برگزاری نشست مطبوعاتی ظریف و اشتون در پنج‌شنبه.یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان از برگزاری نشست مطبوعاتی ظریف و اشتون در صبح پنج‌شنبه خبر داد. (لینک خبر)

18:59 یک منبع نزدیک به مذاکرات در گفتگو با تسنیم: مذاکرات امروز به پایان می رسد (لینک خبر)

18:55 دیپلمات غربی: مذاکرات به طور شگفت‌انگیزی خوب پیش می‌رود. یک دیپلمات‌ غربی از پیشرفت شگفت‌انگیز مذاکرات و مواجه نشدن با مشکلی خاص در روند این گفتگوها خبر داد. (لینک خبر)

18:54 گمانه‌زنی درباره دستیابی به توافق چارچوب مذاکرات بین ایران و 1+5. در حالی که یک مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با رویترز از پیشرفت شگفت انگیز در مذاکرات خبر داده است، حال و هوای حاکم بر وین نیز حاکی از دستیابی به توافقی درباره چگونگی چارچوبی به عنوان دستور کار مذاکرات هستند. (لینک خبر)

18:40 افزایش تدابیر امنیتی در "مرکز اتریش"/ احتمال حضور ظریف واشتون در کنفرانس خبری.(لینک خبر)

18:28 آغاز مشورت‌های ظریف و اشتون با تیم های مذاکره کننده خود. وزیر امور خارجه کشورمان با تیم ایرانی و کاترین اشتون با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نمایندگان گروه 1+5 هم‌ اکنون در حال مشورت هستند. (لینک خبر)

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان با تیم ایرانی و کاترین اشتون با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نمایندگان گروه 1+5 هم‌تکنون در حال مشورت هستند.

18:19 تا ساعتی دیگر آغاز نشست چهارم نمایندگان ایران و گروه 1+5/ طرفین به دنبال اتمام مذاکرات تا پایان امروز هستند. (لینک خبر)

17:55 دیدار ظریف و اشتون پایان یافت.دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش پایان یافت. (لینک خبر)

17:22 شرمن به تسنیم: راحتمان بگذارید. رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا از دادن پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره طرح موضوع برنامه موشکی در مذاکرات و همچنین اعلام نارضایتی مقامات ایرانی از عملکرد آمریکا خودداری کرد. (لینک خبر)

16:38 دیدار ظریف و اشتون آغاز شد. دیدار وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 14 به وقت محلی آغاز شد. (لینک خبر)

16:25 ظریف: دوران کاربرد زور در جهان به سر رسیده است. وزیر خارجه کشورمان در نشست انجمن دوستی ایران و اتریش با برشمردن نقش منطقه ای ایران برخی از مشکلات منطقه را ناشی از اطلاعات نادرست و غلط انداز برخی شخصیت های منطقه ای و یا کشورهایی خاص در منطقه عنوان نمود. (لینک خبر)

16:04 ظریف و اشتون در ساعت 14 به وقت محلی با یکدیگر دیدار می‌کنند. وزیر خارجه کشورمان قرار است ساعت 14 به وقت وین (16:30 به وقت تهران) با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند. (لینک خبر)

15:18 مایکل مان: از تاثیر بحران اوکراین بر مذاکرات هسته‌ای بی اطلاع هستمسخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی اختصاصی با تسنیم از پیشرفت خوب مذاکرات و اتحاد 6 قدرت جهانی تا بدین لحظه خبر داد و از تاثیر بحران اوکراین بر مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد. (لینک خبر)

15:11 " مان" در پاسخ به تسنیم: درباره زمان و مکان مذاکرات آتی تصمیمی نگرفته‌ایم. سخنگوی کاترین اشتون همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار اعزامی تسنیم درباره زمان و مکان دقیق مذاکرات آتی اعلام کرد که تاکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است. (لینک خبر)

 

15:06 نشست سوم عراقچی و اشمیت پایان یافت. نشست سوم هیئت‌‌های ایران و کشورهای 1+5 در چارچوب مذاکرات وین پس از حدود 2 ساعت مذاکره فشرده لحظاتی پیش پایان یافت. (لینک خبر)

14:53 مایکل مان: زمان پایان مذاکرات مشخص نیست. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با العالم اعلام کرد به طور قطع نمی‌توان از زمان پایان مذاکرات خبر داد. (لینک خبر)

14:35 سایه خشونت های اوکراین بر مذاکرات هسته ای. منابع دیپلماتیک در حالی از احتمال کشیده شدن مذاکرات هسته‌ای به روز سوم خبر می دادند که بر اثر خشونت های گسترده در اوکراین کاترین اشتون درخواست تشکیل نشست فوق العاده وزرای خارحه اتحادیه اروپا را در بروکسل داد. (لینک خبر)

12:53 دومین روز مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد. روز دوم مذاکرات میان هیات ایرانی و نمایندگان گروه 1+5 لحظاتی پیش به ریاست عراقچی و اشمیت آغاز شد. (لینک خبر)

12:36 روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 دقایقی دیگر در هتل پاله کوبو وین. روز دوم مذاکرات میان هیات مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 دقایقی دیگر در هتل پاله کوبو وین آغاز می‌شود. (لینک خبر)

10:37 تمامی موضوعات مورد نظر آمریکا در مذاکرات جامع مطرح خواهد شد. یکی دیپلمات‌ ارشد آمریکا با اشاره به مذاکرات وین گفت که مباحث روز اول حول محور چگونگی و فرآیند به پیش بردن مذاکرات متمرکز بود و ما (به طرف ایرانی) به طور واضح گفتیم که تمامی موضوعات در مذاکرات جامع مطرح خواهد شد. (لینک خبر)

10:34 هاآرتص:ایران و 1+5 به دنبال پایین نگه داشتن سطح انتظارات هستند. یک روزنامه اسرائیلی مذاکرات وین را به مارتنی تشبیه کرده که طرفین به دنبال پایین نگه داشتن سطح انتظارات بوده و نباید دستیابی سریع به توافق میان ایران و شش قدرت جهانی را از آن انتظار داشت. (لینک خبر)

09:45 فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای در نخستین روز در وین. نخستین روز مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 در وین در حالی به پایان رسید که طرف های ایرانی و غربی از مثبت بودن کلی فضای مذاکرات خبر دادند. (لینک خبر)

07:40 جان کری: نمی‌توان انتظار حصول توافق "ژنو2" در دو یا سه نشست را داشت. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که رایزنی ها در چارچوب "ژنو2" درباره سوریه همچنان وجود دارد و نمی توان انتظار توافق طرفین را در دو و یا سه نشست داشت. (لینک خبر)

06:58 آمریکا: موشک‌های بالستیک از موضوعات گفت‌وگوها با ایران است. آمریکا می‌گوید که دور تازه مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ دربرگیرنده برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم خواهد بود. (لینک خبر)

                                                                                                                                        30 بهمن                                                                                                                

23:16 نشست دوم عراقچی و اشمید پایان یافت. دومین نشست هیئت‌های مذاکره کننده ایرانی و کشورهای 1+5 در چارچوب مذاکرات وین لحظاتی پیش پایان یافت. قرار است ادامه مذاکرات طرفین فردا (چهارشنبه)‌ ساعت 10 صبح به وقت محلی دوباره از سر گرفته شود. (لینک خبر)

23:12 مقام آمریکایی: مذاکره شرمن و عراقچی مفید بود.یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا دیدار دوجانبه شرمن و عراقچی را مفید و متمرکز بر روند مذاکرات برای توافق جامع توصیف کرد. (لینک خبر)

22:56 ظریف: اظهارات آمریکایی‌ها موجب تردید ما در جدیت آن‌ها شده است. وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی آنلاین خود با دانشجویان و اساتید دانشگاه دنور آمریکا اعلام کرد که اظهارات مقامات واشنگتن موجب تردید ما در جدیت آن‌ها برای ادامه مذاکرات شده است.(لینک خبر)

22:49 صدای روسیه: توافق ایران و 1+5 درباره روش های پایه طراحی سند جامع. یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد ایران و 1+5 بر روی طراحی سند جامع به توافق رسیده‌اند تا بر اساس آن امکان حل برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد. (لینک خبر)

21:24 دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد. نشست دوم میان ایران و 1+5 در وین به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمیت آغاز شد. (لینک خبر)

21:07 شرمن: هرگونه توافقنامه نهایی بستگی به اقدامات ملموس ایران دارد. معاون وزیر خارجه امریکا با اشاره به پایبندی ایران و مابقی کشورهای امضا کننده توافقنامه موقت ژنو به تعهدات خود تصریح کرد هرگونه توافقنامه نهایی بستگی به اقدامات ملموس ایران دارد. (لینک خبر)

20:41 دیدار دیپلمات‌های ایران و آمریکا 70 دقیقه به طول انجامید. دیدارهای دو جانبه هیات دیپلماتیک کشورمان با همتایان آمریکایی خود در سطح معاونین وزرای خارجه بیش از یک ساعت و ده دقیقه به طول انجامید. (لینک خبر)

20:18 دیدار هیأت‌های ایرانی و آمریکایی پایان یافت. دیدار هیأت مذاکر‌ه‌کننده هسته‌ای کشورمان با هیأت آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین لحظاتی پیش پایان یافت. (لینک خبر)

20:18 امیدواری ظریف برای اجرای پروژه‌های ناتمام یونیدو در ایران. وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مدیر کل یونیدو ابراز امیدواری کرد پروژه های در دست اقدام توسط یونیدو در کشورمان هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد. (انتهای پیام)

20:11 آمانو: مشکل اصلی اجتناب تهران از اجرای پروتکل الحاقی است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد مشکل اصلی کنونی در فرآیند راست‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران،‌ اجتناب تهران از پذیرش و اجرای پروتکل الحاقی است. (لینک خبر)

19:54 دیپلمات های فرانسوی: ایران نباید اجازه راه اندازی راکتور اراک را داشته باشد. دیپلمات‌های فرانسوی در کنار همتایان آمریکایی خود اعلام کردند که ایران نباید اجازه راه‌اندازی رآکتور اراک را داشته باشد. (لینک خبر)

19:49 جلسه آنلاین ظریف با دانشجویان و اساتید آمریکایی. وزیر خارجه کشورمان ساعت 19 به وقت وین در جلسه‌ پرسش و پاسخی آنلاین با دانشجویان و اساتید دانشگاه دنور آمریکا شرکت خواهد کرد. (لینک خبر)

19:33 شرمن: رآکتور اراک نباید راه‌اندازی شود؛ مذاکرات سه روز به طول می‌انجامد. معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده هیات آمریکایی در وین در جلسه غیررسمی توجیه خبرنگاران خارجی اعلام کرد ایران نمی‌تواند رآکتور هسته‌ای اراک را به راه بیاندازد. (لینک خبر)

 

19:08 دیدار هیأت‌های ایرانی و آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین. هیأت مذاکر‌کننده هسته‌ای کشورمان در ادامه برنامه‌های امروز خود با هیأت آمریکایی وارد گفتگو و رایزنی شد. (لینک خبر)

18:57 نشست ایران با سه کشور اروپایی در وین پایان یافت. دیدار اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان با نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در وین پایان یافت. (لینک خبر)

18:45  دیپلمات آمریکایی: احتمالاً به توافق مدنظر خود دست نخواهیم یافت. یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره شرایط حاکم بر مذاکرات ایران و 1+5 و اعلام مواضع طرفین،‌ اذعان کرد که به احتمال زیاد نمی‌توانیم به توافقی مطلوب و مورد نظر خود دست یابیم. (لینک خبر)

18:45 تمسخر خط قرمزهای اسرائیل برای برنامه هسته‌ای ایران توسط دیپلمات‌های اروپایی. دیپلمات اروپایی در واکنش به خواسته‌های متوهمانه رژیم صهیونیستی برای توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران و خط قرمز بودن غنی‌سازی در کشورمان گفت: "من فقط خط های قرمز پیژامه‌ام را دوست دارم. (لینک خبر)

17:54 ایران با سه کشور اروپایی وارد مذاکره شد. هیئت ایرانی به سرپرستی عباس عراقچی با 3 کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس درباره چارچوب راه حل جامع وارد رایزنی شد. (لینک خبر)

17:47 تمامی دیدارهای دوجانبه ایران و کشورهای 1+5 در هتل "پاله‌کوبو" برگزار می‌شود. قرار است دیدارهای دو جانبه با 3 کشور اروپایی و آمریکا و نیز دیدار جمعی با گروه 1+5 در محل اقامت تیم مذاکراتی کشورمان در هتل "پاله‌کوبو" برگزار شود. (لینک خبر)

17:34 نتانیاهو: ایران "رفتار پرخاشگرانه" خود را تغییر نداده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی بار دیگر علیه صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان صحبت کرد و مدعی شد که ایران "رفتار پرخاشگرانه" خود را تغییر نداده است. (لینک خبر)

17:33 جوزف: واشنگتن باید تا مشخص شدن خط قرمزهای ایران به مذاکره ادامه دهد. مدیر سابق بخش منع گسترش سلاح‌های اتمی در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن باید با هدف مشخص شدن خط قرمزهای ایران به مذاکرات با این کشور ادامه دهد. (لینک خبر)

 

17:21 عراقچی: دستور کار مذاکرات تنها در چهارچوب توافق ژنو است. معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در وین، در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم با اشاره به اهداف دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: دستور کار مذاکرات تنها در موضوع هسته‌ای و در چارچوب توافقات ژنو است. (لینک خبر)

16:54 تأکید وزاری خارجه ایران و اتریش بر ضرورت توقف خشونت‌ها در سوریه. وزرای خارجه ایران و اتریش در صبحانه کاری مشترک خود ضمن بررسی روابط و مسائل دوجانبه با اشاره به بحران سوریه بر ضرورت پایان خشونت‌ها تأکید کردند. (لینک خبر)

16:43 ابراز امیدواری ظریف و رئیس جمهور اتریش به ادامه همکاری‌ها. وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهور اتریش نسبت به ادامه همکاری‌های دوجانبه ابراز امیدواری کردند. (لینک خبر)

16:22 ظریف در دیدار آمانو: آژانس می‌بایست به تقویت اعتماد طرفین در مذاکرات کمک کند. وزیر خارجه کشورمان در دیدار امروز خود با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش، تاکید کرد که این آژانس می‌بایست در جهت تقویت اعتماد در مذاکرات عمل کند. (لینک خبر)

15:58 مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا امروز در اتریش برگزار می‌شود. تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان قرار است بعد از ظهر امروز با تیم‌های مذاکره کننده آمریکا و 3 کشور اروپایی دیگر به طور جداگانه دیدار کند. (لینک خبر)

15:57 تایمز:پیش بینی می شود ایران در مذاکرات وین مانع‌تراشی کند. یک نشریه انگلیسی مدعی شده است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دور جدید مذاکرات "وین" مانع تراشی کند. (لینک خبر)

15:49 عراقچی: راهی طولانی برای رسیدن به راه‌حل نهایی در پیش داریم. معاون وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگاران ایرانی اعلام کرد برای رسیدن به راه حل نهایی کار طولانی در پیش رو داریم و این جلسه شروع راهی طولانی بود.(لینک خبر)

15:45 عراقچی: محدودیت‌های مربوط به غنی سازی بررسی می‌شود. یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به غنی سازی و همچنین پروتکل الحاقی در مذاکرات وین مورد بحث قرار خواهند گرفت. (لینک خبر)

15:36 مذاکرات "وین" تاکنون تنها جنبه دیدارهای دو جانبه داشته است. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات کنونی "وین" تنها در حد مذاکرات و دیدارهای دو جانبه بوده است. (لینک خبر)

15:15 مایکل مان در پاسخ به سؤال تسنیم: متاسفم! سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال تسنیم درباره جزئیات مذاکرات، گفت: متاسفانه باید بگویم که درباره جزئیات دیداری که برگزار شد نمیتوانم سخنی بگویم. (لینک خبر)

15:09 نشست خبری عراقچی با خبرنگاران ایرانی آغاز شد. نشست خبری سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با خبرنگاران ایرانی آغاز شد. (لینک خبر)

15:09 ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین به صورت دوجانبه. منابع آگاه غربی از ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین به صورت دو جانبه خبر دادند. (لینک خبر)

14:54 مایکل مان: فضای مذاکرات مثبت بود. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا پس از پایان دور اول مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد فضای مذاکرات مثبت بود. (لینک خبر)

14:51 عراقچی و اشمیت عصر امروز مذاکرات را ادامه می دهند. معاون وزیر خارجه کشورمان امروز در وین با معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه مذاکرات هسته‌ای در وین را ادامه خواهند داد. (لینک خبر)

14:47 مذاکرات دو جانبه ایران و چین آغاز شد. مذاکرات دو جانبه ایران و چین در چارچوب نشست وین آغاز شد. (لینک خبر)

14:38 دور اول مذاکرات ایران و 1+5 پایان یافت. دور اول مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین لحظاتی پیش پایان یافت. (لینک خبر)

14:38 ظریف در دور اول مذاکرات وین حضور دارد. وزیر خارجه کشورمان در دور اول مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 که در حال برگزاری در وین است حضور دارد. (لینک خبر)

14:24 حضور وندی شرمن در اولین دور مذاکرات هسته‌ای در وین. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده این کشور در اولین جلسه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 حضور دارد. (لینک خبر)

13:44 مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد. مذاکرات میان تیم مذاکره کننده ایران و 1+5 دقایقی پیش در وین آغاز شد(لینک خبر)

13:15 وندی شرمن: برای آمریکا اقدامات عملی ایران مهم است، نه گفتار. مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد که آن چه که برای آمریکا و 1+5 از اهمیت به سزایی برخوردار است اقدامات ایرانیان در خصوص پرونده هسته ای است نه سخنانشان. (لینک خبر)

13:09 دیدار ظریف و یوکیا آمانو برگزار شد. وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات اتریشی، به دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رفت. (لینک خبر)

12:20 ریچارد نفیو، عضو جدید تیم مذاکره کننده آمریکا در وین کیست؟ ریچارد نفیو، عضو جدید تیم مذاکره کننده آمریکایی در نشست گروه 1+5 و ایران در اتریش است که از ژانویه سال 2013 به عنوان معاون ارشد هماهنگ کننده سیاست‌های تحریم آمریکا در وزارت خارجه این کشور مشغول به کار بوده است. (لینک خبر)

12:14 تحرکات ضدایرانی صهیونیست‌ها و همجنس‌بازان پیش از آغاز مذاکرات وین. یک گروه صهیونیستی با برگزاری تجمعی اعتراضی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران سعی در تحت تاثیر قرار دادن فضای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در وین را دارد. (لینک خبر)

12:12 پوشش گسترده‌ مذاکرات هسته‌ای توسط رسانه‌های جهان. رسانه‌های جهان حضور قابل توجهی در مکان مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 دارند و به صورت گسترده‌ای این مذاکرات را پوشش می‌دهند. (لینک خبر)

12:08 "ماری هارف"، عضو جدید تیم مذاکره‌کننده آمریکا کیست؟. "ماری هارف"،‌ قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکی از اعضای جدید تیم مذاکره‌کننده کاخ سفید در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 است.(لینک خبر)

12:04 دیدار ظریف با رئیس جمهوری اتریش. وزیر امور خارجه کشورمان پس از صبحانه کاری با همتای اتریشی خود،‌ لحظاتی پیش با رئیس جمهوری اتریش دیدار و گفتگو کرد. (لینک خبر)

 

11:37 دیدار ظریف و همتای اتریشی پایان یافت. دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و همتای اتریشی خود که در چارچوب یک صبحانه کاری و با محور روابط دوجانبه تنظیم شده بود لحظاتی پیش پایان یافت. (لینک خبر)

11:29 تجمع منافقین مقابل مکان مذاکرات هسته‌ای با تصاویر موسوی و کروبی. عده‌ای انگشت شمار از اعضای گروهک تروریستی منافقین در نزدیکی مکان مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در ژنو تجمع کرده و در حمایت از موسوی و کروبی شعار دادند. (لینک خبر)

11:19 هاآرتص: ایران با تأکید بر عدم توقف فعالیت هسته‌ای وارد مذاکرت می‌شود. یک رسانه صهیونیستی گزارش داد ایران در حالی امروز وارد مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 می‌شود که تأکید کرده است هرگز تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل نخواهد کرد. (لینک خبر)

11:17 تجمع کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران در مقابل محل مذاکرات هسته‌ای. گروهی موسوم به "کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران" دقایقی پیش در مقابل ساختمان محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای در اتریش دست به تظاهرات و تجمع زدند. (لینک خبر)

11:09 ظریف و ریابکوف دیدار کردند. وزیر خارجه کشورمان و معاون وزیر خارجه روسیه امروز صبح به وقت وین با یکدیگر دیدار کردند.(لینک خبر)

11:00 دیدار ظریف با وزیر خارجه اتریش. وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش به دیدار همتای اتریشی خود رفت. این دیدار در چارچوب یک صبحانه کاری تنظیم شده است و قرار است طرفین در مورد مسائل فی‌مابین بحث و رایزنی داشته باشند. (لینک خبر)

 

 

 

10:47 بی‌بی‌سی:ایران و آمریکا چندان به "مذاکرات وین" امیدوار نیستند. مقامات ایرانی و آمریکایی چندان به مذاکرات امروز وین امیدوار نیستند و روی این مذاکرات حساب نکرده اند. (لینک خبر)

10:39 نگاهی به موانع اصلی دستیابی به توافق نهایی هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی. توافق هسته ای ژنو بین ایران و قدرت های جهانی پس از ماه ها چانه زنی و مذاکره حاصل شد ولی دو طرف در مذاکرات امروز سه شنبه با موانع زیاد و سختی برای دستیابی به توافق نهایی روبرو خواهند بود. (لینک خبر)

10:39دور جدید مذاکرات هسته‌ای در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 در وین برای تعیین چهارچوب‌‌هاست و از این دور یا دور بعدی انتظار نتیجه نداریم. (لینک خبر)

06:26 برنامه امروز تیم مذاکره‌کننده کشورمان در وین. هیئت مذاکرات کشورمان امروز (سه‌شنبه 29 بهمن) برنامه دیدار ها و گفت‌وگوهای فشرده‌ای را در دستور کار دارد. (لینک خبر)

06:16  مان: مذاکرات سه‌شنبه ساعت 11 ادامه می‌یابد. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات ساعت 11 روز سه‌شنبه به وقت وین آغاز می شود. (لینک خبر)

06:15ابراز امیدواری اشتون به مذاکرات ایران و 1+5. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ضیافت شام با ظریف در مقر نمایندگی دائم ایران نزد ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد. (لینک خبر)

 

 

 

01:29 جزئیات جدید از مذاکرات هسته‌ای در وین. یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایران تایید کرد که این مذاکرات فردا راس ساعت 11 به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) با نشست نمادین وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز می‌شود. (لینک خبر)

01:07 مذاکره درباره اماکن نظامی و برنامه موشکی خط قرمز است. وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که مذاکره درباره اماکن نظامی و نیز برنامه موشکی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای در اتریش خط قرمز محسوب می‌شود. (لینک خبر)

00:05 ظریف: فردا مذاکرات بسیار مهمی را آغاز خواهیم کرد.وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که فردا مذاکرات بسیار مهمی را با حسن نیت و اراده سیاسی برای دستیابی به یک توافق، آغاز خواهیم کرد. (لینک خبر)

                                                                                                                                  29 بهمن                                                                                                                            

19:51 تغییرات تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات ایران و گروه 1+5. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان لحظاتی پیش تأیید کرد که تیم آمریکایی در نشست گروه 1+5 تغییر و واشنگتن لیست اسامی جدیدی را ارائه کرده است.(لینک خبر)

19:07 ظریف و اشتون امشب در وین دیدار می‌کنند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان قرار است امشب در پایتخت اتریش با یکدیگر دیدار و درباره مسائل هسته‌ای تهران گفت‌وگو کنند.(لینک خبر)

18:35 ظریف پیش از شروع مذاکرات هسته‌ای با آمانو دیدار می‌کند. وزیر خارجه کشورمان قرار است فردا پس از دیدار با مقامات اتریشی و پیش از دیدار با اعضای گروه 1+5 با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره برنامه هسته‌ای تهران مذاکره کند.(لینک خبر)

18:24 زمان دیدار ظریف با وزیر خارجه و رئیس جمهوری اتریش مشخص شد. وزیر امور خارجه کشورمان فردا رأس ساعت هشت صبح با همتای اتریشی خود صبحانه کاری خواهد داشت و ساعت نه و ربع به دیدار رئیس جمهوری اتریش خواهد رفت. (لینک خبر)

 

18:00صبحانه کاری ظریف و وزیر خارجه اتریش پیش از آغاز مذاکرات با 1+5. وزیر امور خارجه کشورمان فردا صبح و پیش از آغاز مذاکرات با نمایندگان کشورهای 1+5، با همتای اتریشی خود یک صبحانه کاری خواهد داشت. (لینک خبر)

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت