۸۰ میلیارد ریال زکات در اردبیل جمع‌آوری شد

80 میلیارد ریال زکات در اردبیل جمع‌آوری شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۸۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده صبح امروز در همایش خیران زکات گرمی اظهار کرد: امسال براساس تصمیم اعضای شورای دبیرخانه زکات استان، امتیاز جمع‌آوری زکات شهرستان‌ها در سطح استان با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف مانند سهم رشد زکات، ظرفیت شهرستان و سهم فقرا در سه سطح عالی، خوب و متوسط رتبه‌بندی شده است.

وی افزود: بر همین اساس شهرستان‌های گرمی، بیله سوار و پارس‌آباد در رتبه عالی، شهرستان‌های اردبیل، مشکین‌شهر و نمین در رتبه خوب و شهرستان‌های کوثر، خلخال و سرعین در رتبه متوسط قرار گرفتند.

احدزاده با بیان اینکه ظرفیت پرداخت زکات در استان 156 میلیارد ریال است، گفت: از این مقدار امسال بیش از 80 میلیارد ریال توسط عاملین زکات در سطح استان زکات جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اردبیل از شناسایی 216 پروژه عام المنفعه و 500 مورد ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای  نیازمندان در سطح استان خبر داد و افزود: زکات  جمع‌آوری شده برای این پروژه‌ها هزینه می شود.

رئیس ستاد احیای زکات گرمی نیز در این همایش با اعلام اینکه عاملین زکات در ترویج و تبلیغ این فریضه‌ الهی نقش بسزایی را داشته‌اند، تصریح کرد: کشاورزان و روستاییان این شهرستان، با پیروی از فرمایشات خداوند متعال و فرامین ائمه‌ معصومین(ع)، این مقدار زکات را جهت رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان مستعد جامعه، در اختیار کمیته‌ امداد شهرستان مغان قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام یدالله صفری با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در مرحله‌ نخست جهت رسیدگی به امور نیازمندان همان منطقه هزینه می شود، گفت: احداث و تعمیر مسکن مددجویان، انجام پروژه های عام المنفعه، ساخت پل، غسالخانه، مسجد، خانه‌ عالم و غیره از دیگر اقداماتی است که جهت عمران و آبادانی آن مناطق به انجام می رسد.

معاون فرماندار گرمی نیز در این همایش اظهار کرد: رتبه اول شهرستان گرمی در استان در جمع آوری زکات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان، بیانگر معنویت این منطقه و اعتقاد اهالی به فرایض دینی است.

سیفی گفت: اگر چه تولیدات کشاورزی گرمی در امسال نسبت به سال های گذشته کمتر بود اما میزان بالای زکات جمع آوری شده حاکی از تقید اهالی به آموزه‌های دینی است.

مالک بدری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرمی نیز در این همایش گفت: در راستای طرح مسجد محوری و تلاش‌های عاملین زکات، بیش از  21 میلیارد و 100 میلیون ریال از 150 روستا از مجموع 315 روستا در سطح شهرستان گرمب، زکات جمع آورب شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon