پسماند بزرگ‌ترین تهدید کننده سلامت روستانشینان سقز است

پسماند بزرگ‌ترین تهدید کننده سلامت روستانشینان سقز است

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز گفت: پسماند و فضولات حیوانی به تهدیدی برای سلامت روستانشینان شهرستان سقز تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صابر زارعی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی پسماند شهرستان سقز که با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: نبود مکان‌های مناسب برای دفع بهداشتی زباله در روستاها یک تهدید برای سلامت روستائیان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه، روزانه تنها در شهر سقز  150 تن زباله تر و خشک از سوی جمعیت 130 هزار نفری این شهر تولید می‌شود گفت: راه اندازی کارخانه تفکیک زباله شهرداری در دهه مبارک فجر امسال، کمکی بسیار بزرگ به سلامت شهروندان بود.

معاون فرماندار سقز تصریح کرد: امروز وضعیت بد دفع فضولات دامی در روستاها بسیار نگران کننده است که باید در راستای ساماندهی محل‌های مناسب برای دفع بهداشتی  فضولات چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: متأسفانه در بعضی روستاها فضولات دامی در کنار رودخانه‌ها دپو می‌شود که با بارش باران این فضولات وارد آب‌های جاری و خاک شده که می تواند سلامت عمومی را به مخاطره بیاندازد.

زارعی با بیان اینکه قرار است در سال آینده نیروگاه تولید برق از زباله در شهر سقز از سوی شهرداری راه اندازی شود افزود: با راه اندازی این نیروگاه که خوراک آن زباله و انواع فضولات حیوانی است، شهرستان سقز از دست زباله‌های موجود رهایی خواهد یافت.

در این جلسه و پس از بحث و تبادل نظر اعضا مقرر شد در مورد جانمایی مکان‌های مشخص برای دفع بهداشتی چندین روستا اقدام شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon