پایان لیگ در سال ۹۲ با جدال دایی و صمد و نبرد عرش و فرش از کرمان تا تبریز

پایان لیگ در سال 92 با جدال دایی و صمد و نبرد عرش و فرش از کرمان تا تبریز

خبرگزاری تسنیم: ۳ دیدار پایانی هفته بیست‌وهفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های حسن ختامی است برای این مسابقات در سال ۹۲.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده مسابقات لیگ برتر فوتبال در سال 92 با 3 دیدار روزهای پنج‌شنبه و جمعه بسته خواهد شد. دیدارهایی که تحت تاثیر نتایج سایر دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر می‌تواند در پایین و بالای جدول سرنوشت‌ساز باشد.

پنج‌شنبه - 92/12/1
مس کرمان - سپاهان اصفهان (ورزشگاه امام علی (ع) کرمان - ساعت 15:30)

نبرد تمام عیار هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر این دیدار است. سپاهان در حالی پای به این بازی می گذارد که از نتیجه مصاف استقلال و ملوان اطلاع دارد. شکست یا توقف استقلال انگیزه سپاهان 46 امتیازی را برای خیز بلند به سوی صدر جدول 2 چندان خواهد کرد اما حتی در صورت برتری استقلال هم سپاهان نا امید نخواهد شد. توقف فولاد و نفت در این هفته سپاهانی را که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است امیدوار ساخته تا برای 3 امتیاز وارد میدان شود. سپاهان با این شرایط مقابل مسی قرار می‌گیرد که یک هفته قبل قهرمانی حذفی و بارقه امید آسیایی شدن را در ورزشگاه خانگی‌اش (محل برگزاری دیدار مس کرمان - سپاهان) از دست داده است.

تیم کرمانی با بوناچیچ بسیار دیر بیدار شده و اگر نتواند در این دیدار خانگی پیروز شود برای بقا در لیگ برتر نیازمند معجزه خواهد بود. شکست و تساوی سودی برای مس ندارد و این تیم مقابل سپاهان با توجه به اینکه چیزی برای از دست دادن ندارد انتحاری بازی خواهد کرد. بی تردید سپاهان با طمانینه بیشتری پای در میدان خواهد گذاشت و التهاب مس برای کسب نتیجه می‌تواند بازی پرگلی را رقم بزند. لوکا تاکنون در نبرد مقابل زلاتکو چندان موفق نبوده و اکنون باید دید در این دیدار سرنوشت ساز بوناچیچ و کرانچار چگونه دوئل به سبک کروات‌ها را به پایان می‌برند. لوکا در مصاف با تیم سابق خود محکوم به کسب پیروزی است،‌چرا که اگر نتیجه‌ای غیر از این به دست آورند باید آماده وداع با لیگ برتر شوند.

تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن سورینت (ورزشگاه یادگار امام تبریز - ساعت 15:30)

تراکتورسازی هم جام را گرفته و هم سهمیه آسیا را کسب کرده بنابراین دیگر نیازی برای به آب و آتش زدن ندارد. در مقابل راه‌آهن با 24 امتیاز سیزدهم است و اگر برنده این دیدار نباشد آن وقت شرایطش بسیار خطرناک خواهد شد. با این حال تراکتورسازی زیر ذره بین انتظارات قرار دارد. تیم‌های دیگر در معرض سقوط انتظار بازی جوانمردانه و پر قدرت از این تیم در دیدارهای باقی‌مانده را دارند و از سوی دیگر هواداران تبریزی در هر حالتی از تیم خود توقع بازی قابل قبول و برتری دارند. بنابراین کار شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در تبریز دشوار خواهد بود.

تونی بدون شک اولویت خود را لیگ قهرمانان آسیا می‌داند اما حتی تیم بی‌انگیزه او هم چالشی بزرگ برای راه‌آهن خواهد بود آن هم راه‌آهنی که این فصل ناتوان بوده و اکنون در تبریز تنها 3 امتیاز می‌تواند برایش امیدبخش باشد، هدفی که بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد.

جمعه - 92/12/2
پرسپولیس - صبای قم (ورزشگاه آزادی - ساعت 16)

آخرین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران در سال 92 بازی پرسپولیس - صبای قم است، دیداری که برای هر 2 تیم سرنوشت‌ساز خواهد بود. پرسپولیس هم مانند سپاهان با علم به نتیجه دیدار استقلال مقابل ملوان بندرانزلی به مصاف صبا خواهد رفت. اگر استقلال ملوان را شکست داده باشد شاید دیگر رویاهای قهرمانی پرسپولیس را بتوان از دست رفته دانست اما ناکامی آبی‌پوشان در انزلی سبب خواهد شد تا شاگردان دایی امیدوارانه به این میدان وارد شوند. آنها با 45 امتیاز در رده پنجم جدول جای دارند اما برتری مقابل صبا آن هم بعد از توقف فولاد و نفت می‌تواند فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را به سرخپوشان تهرانی بدهد.

یک بار شکست استقلال در انزلی پرسپولیس را ناباورانه به قهرمانی لیگ دوره اول رساند و شاید یکبار دیگر تاریخ تکرار شود با این حال تیم علی دایی در این یکی، دو هفته آنقدر حاشیه داشته که عرصه بر این تیم برای رسیدن به موفقیت تنگ شود. صبا در هر حالتش همیشه حریفی سخت‌گیر مقابل پرسپولیس بوده و اکنون که شاگردان صمد مرفاوی که با 28 امتیاز در رده یازدهم هستند برای دور ماندن از خطر رفتن به قعر جدول آماده جدالی نفسگیر برابر حریف خود خواهند بود.

پرسپولیس دل به جادوی ورزشگاه آزادی بسته تا 3 امتیاز دیگر بگیرد و بتواند مدعی بماند. این 3 امتیاز برای پرسپولیس معنای بسیاری دارد، گرفتنش آبی است بر آتش برپا شده در چند وقت اخیر و از دست دادنش بی‌تردید این آتش را در خانه سرخ‌ها شعله‌ورتر خواهد ساخت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon