رسیدگی به پرونده‌های طلاق در اولویت کاری قرار گیرد

رسیدگی به پرونده‌های طلاق در اولویت کاری قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دیوان عالی کشور گفت: از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود و این درست نیست که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها مدت زیادی طول کشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره روابط عمومی و تشریفات دیوان عالی کشور، آیت‌الله محسنی گرکانی ضمن تشکر از آحاد مردم ایران اسلامی به خاطر شرکت میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی بود به دشمنان ملت ایران، مخصوصاً دولت آمریکا که با گزینه روی میز، ایران را همواره تهدید می‌‌کرد و همین طور پاسخی بود به همه مسئولان که  با استقامت در مقابل امریکا ایستاده‌ایم و گزینه روی میز ملت ایران حماسه میلیونی مردم در مواقع ضروری است.

رئیس دیوان عالی کشور با قرائت "اِنَّ هذا الْقُرآنَ یَهدی لِلَتی هیَ اَقْوَم"، افزود: قرآن راه خوشبختی انسان‌هاست و این قرآن مردم را به مستقیم ترین راه خوشبختی هدایت می‌کند و این کتاب آسمانی است که مردم را با آیینی که مستقیم‌ترین آیین‌هاست راهنمایی می‌کند.

ایشان بیان داشتند‌: قرآن با بهترین روش و پا برجاترین طریقه مردم را به سعادت و زندگی همراه با آرامش ابدی دعوت می‌کند‌. لذا قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگی است و باید در همه امور و برنامه و زندگی فردی و اجتماعی جاری و راهنما باشد. تدّبر و تعقل و تفهیم مفاهیم قرآن در سطح عالی حوزه آموزشی کشورمان باید توسط دانشمندان روش‌شناس قرآن نهادینه شود.

گرکانی اضافه کرد: پیامبر اعظم(ص) فلسفه بعثت خود را برای تمامیت مکارم اخلاق بیان فرموده که اِنی بَعِثت لاتمم مَکارم الاخلاق، از جانب خدای تبارک و تعالی من مبعوث شدم برای اینکه کرامت و بزرگواری «انسان» را در اخلاق نشان دهم . لذا اخلاق نبوی عالی ترین و کاملترین و مؤثرترین نوع اخلاق است و ریشه اخلاق از دستورات دین ما گرفته شده، مقصود از اخلاق دینی همان اخلاق اجتماعی است که جامعه برای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به آن نیاز دارد و این یعنی متخلق شدن به صفات پسندیده و نجات بخش و رهایی از صفات هلاک کننده.

وی با توجه به حقوقی بودن جلسه هیأت به مسئله طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش آمار طلاق باید به وسیله مسئولان قضایی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گیرد و راه‌هایی برای کاهش آمار این پدیده نکوهیده شده اندیشیده شود. لذا بر همه مسئولان جامعه و مسئولان فرهنگی لازم است که زشتی‌های طلاق را برای عموم مردم بازگو کنند و راه‌های پیشگیری را برای مردم کشور درباره طلاق نشان دهند.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان داشت: از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود و این درست نیست که رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها مدت زیادی طول کشد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی با تأکید بر اهمیت اخلاق اضافه کردند‌: خانواده‌ها و جوانان خواهش می‌کنم بر مسئله اخلاق اهمیت بیش‌تری بدهند و صبر و حوصله داشته باشند و تا آن‌جا‌ که می‌توانند صلح و سازش داشته باشد و به طرف طلاق سوق پیدا نکنند چرا  که حاکمیت اخلاق می‌تواند از افزایش طلاق جلوگیری کند.

وی به قضاتی که با اینگونه پرونده‌ها سر و کار دارند توصیه کرد: صرف‌نظر از کارهای قضایی که انجام می‌دهید باید سعی شود با نصیحت و موعظه کردن و راهنمایی جلو افزایش آمار طلاق را در جامعه بگیرند.

وی اضافه کرد: از قواعد پا برجای زندگانی اجتماعی به طور یقین اخلاق اسلامی است لذا با فرهنگ خوش اخلاقی کام همه شیرین می‌شود مخصوصاً در خانواده‌‌ها حاکیمت اخلاق می‌تواند پدیده افزایش طلاق و بد اخلاقی را در جامعه کاهش دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon