شورای نگهبان "۴ ایراد جدید" از بودجه سال آینده گرفت

شورای نگهبان "4 ایراد جدید" از بودجه سال آینده گرفت

خبرگزاری تسنیم: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس ۴ ایراد جدید به بودجه سال آینده کل کشور گرفت.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 93 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ایرادات جدید شورای نگهبان به لایحه بودجه 93 توسط مجلس گفت: حدود یک ساعت پیش، 4 ایراد جدید شورای نگهبان به بودجه 93 طی نامه‌ای به مجلس ارائه شد.

وی افزود: براساس این ایرادات شورای نگهبان نسبت به بند الحاقی 2 تبصره 9 بودجه 93 درباره آموزش بهورزان که بر این اساس مجلس مصوب کرده بود که آموزش بهورزان در سابقه کاری آنها منظور شود، شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و گفته که باید این موضوع به‌صورت قانون دائمی باشد و نباید در قانون بودجه گنجانده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تأکید کرد: در بخش دیگری از ایرادات شورای نگهبان نسبت به بودجه 93 در بند الحاقی 2 تبصره 11 این مصوبه، بیمه زنان خانه‌دار مورد اشکال شورای نگهبان قرار گرفته و این شورا اعلام کرده که براساس اصل 52 قانون اساسی این موضوع هم نیاز به قانون دائمی دارد.

کاتب در ادامه اظهار داشت: ایراد شورای نگهبان به تبصره الحاقی 12 و 13 که به‌ترتیب شامل قبول اسناد کشاورزان از سوی بانک‌ها به‌عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات و نیز درباره اینکه مشمولیت کارفرمایان برای بیمه کارگران که مجلس مصوب کرده بود که کارفرمایان نیز مانند کارگران شامل بیمه کارگری شوند، این بندهای الحاقی نیز براساس بند 52 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و اعلام شده که باید این بندهای الحاقی نیز به‌صورت قانون دائمی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین جلسه کمیسیون تلفیق مجلس در روز یک‌شنبه از ساعت 7 صبح برای بررسی ایرادات جدید شورای نگهبان تشکیل می‌شود. همچنین قرار است پس از بررسی ایرادات آنها در جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon