جاسبی: فرزند عزیزم(دانشگاه آزاد) را غصب کرده بودند

جاسبی: فرزند عزیزم(دانشگاه آزاد) را غصب کرده بودند

خبرگزاری تسنیم:عبدالله جاسبی گفت: فرزند عزیزم(دانشگاه آزاد) را پس از دوران غصبی کوتاه مدت در دستان مدیری که با عشق مجدانه و با یقین این مجموعه گرانقدر را رهبری می‌کند می‌بینم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد که در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، به بیان مطالبی پرداخت.

وی سخنان خود را با بیان شعری آغاز کرد و گفت:‌ منت خداوند قادر و توانا را که بخت را مدد کرد و این فرصت را هدیه داد تا روزه سکوت دو ساله را در این محفل انس در بازگشت خود و نزد عزیزان صاحبخانه باز کنم.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گمانم این نبود که وعده الهی و تقدیر چنین سراسیمه و پرشتاب زلف پریشان این مجموعه را به نظم آورد و این زورق ره گم‌ کرده به طمع حسودان را در مسیر ثواب قرار دهد.

جاسبی ادامه داد: در طول این ایام مفارغت گمان رقیبان و نارقیبان لحظه‌ای از تیر ملایمات و تهمت تهی نمایند و از جستن نایستد.

وی ادامه داد: تلاش مستمر در اقامه حجت فراوان و نشانه‌های بسیار بر گوش و چشم‌های مهر خورده موثر واقع نشد و بر کج فرض‌های نااستوار فائق نگردید، گویی شرمی نبود و همتی به صلاح، عظمی نبود و حرمتی به ثواب تا راه از کج راهه تمیز دارند.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این دانشگاه گفت: قطعاً اگر هدایت و حمایت آیت‌الله هاشمی‌ نبود، مشکلات زیادی در دانشگاه آزاد پیش می‌آمد و بنده به عنوان کسی که به عنوان کمترین در این دانشگاه از ابتدای طرح دانشگاه آزاد تا اجرا حضور داشته‌ام و شاهد سنگ روی سنگ گذاشتن آن بودم، می‌دانم که این مسیر به چه شکلی و با چه سختی‌هایی پشت سر گذاشته شده است و قطعاً قصه این دانشگاه و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قصه دیگری است.

جاسبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از کسانی که طی سالهای گذشته به شکلی برای دانشگاه آزاد زحمت کشیده‌اند و برای آن وقت گذاشته‌اند، گفت: یاد و خاطره مرحوم سیداحمد خمینی و دکتر حسن حبیبی را گرامی می‌داریم و از حاضران می‌خواهم به احترام این بزرگواران دقایقی بایستند و  فاتحه‌ای قرائت کنند.

وی ادامه داد: برخورداری از حمایتهای معنوی و مالی 2 بزرگمرد انقلاب از افتخاراتی است که دانشگاه آزاد به این دلیل به خود می‌بالد و توانست در آن زمان با حضور و مشارکت مردم قفلی که در آن زمان در این بخش وجود داشت را باز کند.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور هاشمی در آن زمان در دانشگاه آزاد گفت: رئیس جمهور آن زمان با حضور خود هیئت مؤسس دانشگاه آزاد را مزین کرد و خوشخبتانه امروز نیز این دانشگاه و این هیئت دوام و قرار دارد.

جاسبی با تاکید بر اینکه وعده کرده بودم بدون هیچ منتی از این دانشگاه خواهم رفت و سرمایه ارزشمند دانشگاه را در اختیار مردم قرار دهم، گفت: من به وعده خود عمل کردم و نوید این را نیز داده بودم که نهال تنومند دانشگاه آزاد در کنار طوفان‌ها و تگناهای روزگار جان سالم به در خواهد برد.

* دوران غصبی کوتاه مدت در دانشگاه ازاد

وی ادامه داد: قبل‌تر در دل‌نوشته‌ای گفته بودم که این میراث عظیم بزرگتر و فراتر از نام جاسبی است و تنها چیزی که مرا در این بین شاد می‌کند این است که  فرزند عزیزم را پس از دوران غصبی کوتاه مدت در دستان مدیری که با عشق مجدانه و با یقین این مجموعه گرانقدر را رهبری می‌کند می‌بینم.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد خاطره عبور از حصار تنگ ذهن‌های مطلوب و تجلی خلق یک باور و تجسم یک اراده جمعی تلاش می‌کنند تجربیاتم را در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهم و اگر فرصتی باشد این تجربیات را مطلوب می‌کند و در اختیار مردم کشور و جهان قرار می‌دهد.

جاسبی در پایان گفت: دست همه کسانی که بیعت من را پذیرفتند و دعوتم را لبیک گفتند تا سیمرغ دانشگاه آزاد با حضور آنها پر و بال بگیرم می‌فشارم و به احترام مردم عزیز سر فرود می‌آورم.

در پایان هاشمی‌رفسنجانی با اهدای لوحی از خدمات جاسبی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon