قرآن کریم با اعراب‌گذاری هندی آماده چاپ و توزیع شد

قرآن کریم با اعراب‌گذاری هندی آماده چاپ و توزیع شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم از اتمام کار قرآن با شیوه اعراب‌گذاری هندی برای کشورهای شبه قاره هند خبر داد و گفت: این قرآن آماده چاپ و توزیع در کشورهای شبه قاره هند است.

محمد بابایی، مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از اتمام کار قرآن با شیوه اعراب‌گذاری هندی برای کشورهای شبه قاره هند خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: هر کشور زبان مخصوص به خود را دارد و باید از قرآن با شیوه اعراب گذاریِ خودش استفاده کند. مرکز طبع و نشر قرآن کریم براش کشورهای شبه قاره هند، قرآنی با شیوه اعراب‌گذاری هندی فراهم کرده است. برای مثال کلمه «یقولون» در قرآن کم علامتِ مرکز طبع و نشر قرآن کریم، دارای یک فتحه روی حرف «ی» و یک فتحه روی حرف «نون» است، در شیوه مصری و عربی علاوه بر دو اعراب مذکور، روی «قاف» و «لام» ضمه افزوده می‌شود، در شیوه اعراب‌گذاری هندی غیر از چهار اعراب، روی «واو» هم علامت سکون قرار می‌گیرد.

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد: کار این قرآن با اعراب‌گذاری هندی به پایان رسید که باید توسط دستگاه‌های متقاضی به چاپ برسد و از طریق یکی از کشورهای این حوزه توزیع شود. از آنجا که هزینه حمل کتاب بسیار بالا است، باید کشوری مشخص شود و این قرآن در همانجا به چاپ رسیده و توزیع شود. در حقیقت فقط تهیه فایل اصلی، وظیفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم  است.

وی در پایان گفت: همانطور که پیش‌بینی‌ شده بود که تا پایان سال جاری اقدامات کامل نسخه قرآن با اعراب‌گذاری هندی تمام شود این اقدام محقق شد و نسخه برای چاپ و توزیع در اختیار کشورهای دیگر آماده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران