عده‌ای که انسانیت را نشناخته‌اند حکم قصاص را غیرانسانی می‌دانند


عده‌ای که انسانیت را نشناخته‌اند حکم قصاص را غیرانسانی می‌دانند

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی از افراد امروز حکم اسلامی قصاص را غیرانسانی خوانده و آن را طرد کردند درحالی که این افراد انسانیت را به‌خوبی نشناخته‌اند.

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به احکام اسلامی اظهار کرد: اسلام دینی است که مسلمانان به آن افتخار می‌کنند و از همین رو تمامی احکام و قواعد آن را اطاعت و از آن پیروی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: افرادی که دین اسلام را قبول می‌کنند و نام مسلمان را برمی‌گزینند باید به تمام احکام آن عمل و از آن پیروی کنند زیراکه با نپذیرفتن احکام نشان می‌دهد که خداوند و ائمه اطهار(ع) را قبول ندارد.

وی با اشاره به احکام قصاص در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از مواردی را که خداوند در قرآن به آن تأکید داشته حکم قصاص است که در آیات خود به خردمندان و عالمان درباره حکم قصاص سفارش می‌کند.

آیت‌الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: اگر یک انسان جنایت‌کار حیات و زندگی فردی را از او دریغ کند و به‌نوعی به حریم زندگی او تجاوز کند و برای حیات آن فرد ارج و قربی قائل نشود حکم وی قصاص بوده زیرا که زندگی را از انسان سلب کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: برخی از افراد حکم اسلامی قصاص را غیرانسانی خوانده آن را طرد کردند درحالی که این افراد انسانیت را به‌خوبی نشناخته‌اند.

‌انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon