اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش استقلال ملی است


اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش استقلال ملی است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از ابزارهای کارآمد و کارساز تقویت جبهه استقلال ملی است که می تواند خون تازه ای را به اقتصاد اسلامی کشورمان تزریق کند.

حجت الاسلام حبیب برومند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بیشترین تأکید بر توانمندی های داخلی و استفاده از ظرفیت های ملی است و در این اقتصاد آنچه که مهم به نظر می رسد توجه به قابلیتۀ  توانمندی، نیروی انسانی، سرمایه های کشور و بخش مهمی از مدیریت صحیح داخلی است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار افزود: اقتصاد ایران از گذشته دور به دلیل وابستگی شدید به درآمدهای نفتی همواره در برابر آسیب های جدی بوده است که انتظار می رود دولت فعلی و دولت های آینده با نگاه مدبرانه بودجه کشور را به گونه ای تنظیم کنند تا منابع درآمدی کشور تنها متکی به نفت نبوده و از ابزارهای مختلف به ویژه صادرات، فنی و مهندسی، کالاهای باکیفیت و توجه به تنوع صادارتی در بخش های صنعتی، معدنی و محصولات فرآوری شده کشور می توان در این زمینه گام های جدی را برداشت.

وی با بازتعریف اقتصاد مقاومتی از سوی متخصصان و کارشناسان امر به عنوان یک ضرورت جامعه تأکید کرد و گفت: القای نادرستی در جامعه نسبت به اقتصاد مقاومتی وجود دارد و برخی آن را مترادف با ریاضت اقتصادی می دانند در حالی که مقصود اقتصاد مقاومتی ضربه ناپذیر کردن اقتصاد ایران است تا حوادث و رخدادهای مختلف به ویژه تحریم ها در آن کارساز نباشد.

نماینده مردم شمال اردبیل اقتصاد مقاومتی را اقتصاد تحکیم بخش نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب سیاست های مطمئن و همراه با امنیت واقعی در مسیر پیشبرد اهداف  برنامه ها به سمت جلو حرکت کند.

وی یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی را توجه به توانمندی های داخلی بیان کرد و گفت: ما در کنار ارتباط با دنیای خارج با رعایت اصل مصلحت و عزت نظام اسلامی باید بیشتر از گذشته به توانمندی های داخلی تکیه کنیم و شایسته نیست واردات به صورت انحصاری در کشور صورت بگیرد.

برومند گفت: در اقتصاد مقاومتی حوزه های آسیب پذیر اقتصاد ما به خوبی آشکار می شود و سعی می کنیم با ترمیم این آسیب ها به سمت آینده روشن حرکت کنیم که دولت یازدهم نیز در این باب باید در اجرای طرح های اقتصادی با دقت نظر بیشتر اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس تحلیل های انجام شده کمتر از 30 درصد مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم هاست در حالی که 70 درصد مشکلات معضلات اقتصادی ما مربوط به سیاست های غلط دولت، سیاست انبساطی تولید و مشکلات به وجود آمده در اجرای ناصحیح هدفمندی یارانه هاست.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon