سرمایه گذاری‌ خارجی چینی‌ها در ایران به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

سرمایه گذاری‌ خارجی چینی‌ها در ایران به 10 میلیارد دلار می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با تشکیل چهار کمیته تخصصی صبح امروز در تهران و در محل وزارت امور اقتصادی و دارای آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران،برپایه گزارش واصله هیاتهای دو کشور در قالب چهار کمیته تخصصی و جداگانه شامل کمیته سرمایه‌گذاری، کمیته تامین مالی، کمیته روابط اقتصادی  و بازرگانی و کمیته همکاریهای استانی مذاکرات خود را آغاز کردند.

براساس این گزارش، تفاهمات صورت گرفته فی‌مابین مقامات دو کشور تلاش خواهد شد تا پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور تفاهمات خود را در قالب برنامه‌ها  اجرایی و عملیاتی به گونه ای تعریف کنند تا حجم فعالیت اقتصادی دو کشور در سالهای آتی افزایش ملموس پیدا کند.

گفتنی است،برپایه آخرین آمارهای دریافتی حجم مبادلات بازرگانی غیر نفتی دو کشور در 9 ماه سال 1392 به 11.5 میلیارد دلار ارتقاء یافته است که از این میان چین با صادرات 6.5 میلیاردی در طی 9 ماه گذشته دومین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و هدف‌گذاری کمیسیون مشترک دو کشور برای رسیدن به حجم 40 میلیارد دلاری در تجارت خارجی دو کشور خواهد بود.

همچنین این گزارش اضافه می کند که حجم فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های چینی در ایران معادل 4.5 میلیارد دلار می باشد که بر پایه هدف‌گذاریهای صورت گرفته قرار است این رقم به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

از جمله مهمترین حوزه های مورد علاقه دو کشور که در کمیسیون مشترک دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت شامل حوزه های متعددی نظیر همکاری های فنی و تکنولوژیک، حوزه های صنعتی و معدنی، پارک‌های صنعتی، حمل و نقل خواهد بود.

لازم به ذکر است نشست کمیته‌های تخصصی دو کشور امروز  و فردا ادامه خواهد یافت و نشست اصلی کمیسیون مشترک دو کشور بعد از ظهر شنبه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی چین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه