توان دریایی سپاه دست برتر نظامی ایران در خلیج فارس است

توان دریایی سپاه دست برتر نظامی ایران در خلیج فارس است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو در سطح، زیرسطح و هوا دست برتر نظامی ایران در خلیج فارس است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صبح‌گاه مشترک نیروهای عمل کننده در رزمایش بزرگ مدافعان خلیج فارس در بندرعباس گفت: گزینه‌هایی که انقلاب اسلامی را به پیش برد، پایبندی به شرع مقدس اسلام، اطاعت از ولی فقیه و اتحاد  بود.

وی با اشاره به برخی تهدیدات استکبار جهانی افزود: امروز هم این گزینه‌ها  نقطه اشتراک همه ایرانیان است که آنان  از درک ماهیت این گزینه‌ها ناتوانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه افزود:  ناتوانی آمریکا  از سال 65 آغاز شد که با  ادعای تأمین  امنیت عبور انرژی مورد  نیاز جهان، نیروهایش را به منطقه خلیج فارس آورد.

دریادار فدوی گفت: آمریکا می‌خواست ناتوانی خودش را با حمله به سکوهای نفتی جمهوری اسلامی ایران در خلیح فارس پنهان کند، غافل از اینکه این اقدام آنان بحران انرژی را در جهان باعث شد.

وی گفت: قدرت ایران در دفاع از خلیج فارس و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نیروهای نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ناکام کرد و امروز توان ایران در این منطقه بسیار بیشتر از 8 سال دفاع مقدس است.

توان‌ اطلاعاتی‌مان باعث ترس بیگانگان حاضر در خلیج فارس شده است

سردار فدوی با برشمردن برخی از توانمندی‌های منحصر به فرد نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو در سطح، زیرسطح و هوا دست برتر نظامی ایران در خلیج فارس است. اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی ما امروز باعث ترس بیگانگان حاضر در خلیج فارس شده است.

وی گفت: آمریکا با هدف تسلط بر جهان به خلیج فارس آمده است، زیرا این منطقه مهم تولید نفت در دنیا، منطقه راهبردی تأمین امنیت جهان است، اما جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرتی الهی ضمن حفظ صلح و ثبات منطقه در پی تأمین امنیت خلیج فارس است.

دریادار فدوی افزود: کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای امروز جمهوری اسلامی ایران را  به‌عنوان مهم‌ترین تأمین‌کننده امنیت در خلیج فارس می‌شناسند و مطمئن هستند اگر کشوری زیاده‌طلب بخواهد امنیت منطقه را به چالش بکشد با اقدام بازدارنده  جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رزمایش مدافعان خلیج فارس دیروز  با حضور هزار و 500 بسیجی  از  4 گردان الی بیت‌المقدس و گردان کوثر در بندرعباس در منطقه‌ای به‌وسعت 200 هکتار و برخی شهرهای ساحلی استان آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد.

آموزش نظامی نیروهای بسیجی، عملیات ضدهلی‌برن، مقابله با اغتشاش، پدافند و صبحگاه 7 هزار نفری بسیجیان از مراحل این رزمایش دوروزه است.

رزمایش مدافعان خلیج فارس به‌صورت همزمان در شهرستان‌های هرمزگان و دو استان آذربایجان غربی و یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon