حجاب سبب شرافت انسان در جامعه است


حجاب سبب شرافت انسان در جامعه است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: احکام شرعی الهی تشریف است نه تکلیف, و حجاب هم از این قاعده کلی استثنا نبوده و رعایت آن سبب شرافت انسان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب دانش آموزان دختر دوره متوسطه استعدادهای درخشان آموزش و پرورش اظهار کرد: مقوله حجاب و عفاف مقوله ای بسیار خطیر است که امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید توسط زنان و دختران جامعه مد نظر و توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب توسط بانوان جامعه نه تنها محدودیت نبوده بلکه مصونیت است، افزود: زنانی که با حجاب کامل در جامعه حاضر می شوند نسبت به بانوان دیگر با ابهت، راحت تر، امن تر و از جایگاه والایی  برخوردارند.

وی تصریح کرد: بانوانی که با بدحجابی و بی حجابی در جامعه ظاهر می شوند در زندگی فردی و اجتماعی خود  با آسیب های بسیار جدی مواجهند و در معرض خطرات امنیتی بزرگی قرار دارند و باید در اصلاح خود بیشتر بکوشند تا در معرض هوای نفس قرار نگیرندکه خدای ناکرده در هر دو دنیا گرفتار می شوند.

آیت الله عاملی خطاب به زنان و دختران جوان جامعه، بیان کرد: این دنیا به منزله یک رستوران غذاخوری نیست که ما فقط در آن برای خوردن، آشامیدن و لذت بردن حاضر شویم و خداوند متعال این دنیا را چنین خلق کرده اند که به غیر از دقت، حکمت و ظرافت چیز دیگری در عالم وجود ندارد چنان که در آفرینش دستگاه عظیم روحی انسان اولین اشتباه، آخرین اشتباه است و این دستگاه شوخی بردار نیست و دیگر هیچ زمینه ای برای بازگشت دوباره پس از مرگ انسان وجود ندارد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری, افزود: مکارم اخلاقی دین مبین اسلام موجب شرافت بشری است و رعایت احکام شرعی الهی تشریف است نه تکلیف بنابراین مقوله عفاف و حجاب هم از این قاعده کلی مثتثنی نیست و رعایت آن سبب تشریف و شرافت انسان است.

وی بیان کرد: یکی از اسرار و فلسفه اصلی حجاب و عفاف این است که جاذبه های زنان را در درون نهفته کرده وبه او شخصیت گران مایه ای در جامعه می دهد و پایبندی همسر او را در متعهد بودن به زندگی مشترکش استحکام می بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تصریح به اینکه در حال حاضر همه ما موظفیم که کرامت انسانی را در هر برهه از زمان حفظ کنیم, اظهار کرد: پرورش قوه های شجاعت، عفت و حکمت را در اندرون شخصیت باطنی انسان  به ویژه در بین جوانان به ویژه دختران را سه خصوصیت برجسته ای دانست که به وجود آمدن اهرم عدالت را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon