اظهارات شرمن نشان داد توقفی در خواسته‌های آمریکائی‌ها نیست


اظهارات شرمن نشان داد توقفی در خواسته‌های آمریکائی‌ها نیست

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات اخیر شرمن در جمع خبرنگاران اسرائیلی نشان داد توقفی در خواسته‌های آمریکائی‌ها نیست.

حسینعلی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به صحبت‌های اخیر وندی شرمن و اعلام اینکه نمی‌توانند برنامه هسته‌ای ایران را جمع کنند و از سوی دیگر اعلام اینکه مذاکرات ژنو باید بر اساس توقف ساخت موشک‌های بالستیک در کشور باشد، اظهار کرد: این حرف‌ها صحت مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری را تأیید می‌کند که فرمودند: آمریکائی‌ها توقفی در خواسته‌های آنها وجود ندارد و اگر ما قدمی در مقابل آنها کوتاه آئیم، آنها چند قدم در مقابل ما جلو می‌آیند.

وی افزود: ‌طبیعی است که اگر کوچک‌ترین نرمشی را در مقابل خود احساس کنند، حرف‌های بزرگ‌تر از خودشان را می‌زنند؛ البته از سوی دیگر طبیعی است که چارچوبی که ما برای مذاکرات تعیین کردیم، ‌تنها در راستای موضوع هسته‌ای بوده و به هیچ وجه وارد مسائل دیگر نمی‌شود اما آنها به‌دنبال هدف نهایی خود بوده گام به گام جلو می‌آیند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خواسته‌های آنها از خواسته‌های هسته‌ای شروع شده و به‌دنبال آن مواضع دیگر نیز وجود دارد و هدف نهائی آنها برگرداندن ایران اسلامی به 36 سال پیش بوده که ایران به‌عنوان ژاندارم آنها انجام وظیفه و منافع آنها را تأمین کند.

وی بیان کرد:‌ آمریکائی‌ها باید بدانند این خواب تعبیر نمی‌شود و هرچقدر این مسائل را دنبال کنند، بدانند که مردم ایران واکنش سخت‌تری نشان می‌دهند زیرا ملت ایران بار دیگر زیر بار استکبار نمی‌رود.

حاجی درباره مذاکرات هسته‌ای کشور گفت: ما به مذاکرات خوشبین نیستیم زیرا طرف ما به‌طور قطع بر اساس حرفی که در جلسات می‌زند، عمل نکرده و طور دیگری عمل می‌کند اما تمرین این موضوع اثرات و برکات خوبی داشته و دارد و مردم می‌بینند که این گزینه نیز از سوی ما امتحان شده و مذاکره را نیز کنار نگذاشته و روی میز گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مردم چون بسیار فعالانه این مسائل را رصد می‌کنند، فرایند را می‌بینند که هرچقدر جلوتر می‌رویم، آمریکائی‌ها پرروئی بیشتری از خود نشان می‌دهند و عزم مردم ایران برای حفظ عزت و استقلال ملی بیشتر می‌شود و نمود آشکار آن در راهپیمائی 22 بهمن سراسر کشور نشان داده شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon