استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه تهران از «شیار ۱۴۳»

استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه تهران از «شیار 143»

خبرگزاری تسنیم: اکران دانشجویی فیلم شیار ۱۴۳ در تالار فردوسی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با حضور مادر شهید صبوری و عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اکران فیلم شیار 143 در دانشگاه تهران در حضور مادر شهید بروز صبوری و همسر شهید سیداحمد رحیمی و عوامل این فیلم برگزار شد.

سامان صفاری بازیگر نقش یونس و گلاره عباسی از بازیگران، حسین قاسمی تهیه کننده و نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 در جمع دانشجویان مورد تقدیر قرار گرفتند.

پس از اکران فیلم مادر شهید صبوری و همسر شهید سیداحمد رحیمی به روی سن رفتند تا از عوامل این فیلم به‌خاطر ساخت فیلم مورد استقبال مردم که با موضوع دفاع مقدس ساخته شده است، تقدیر کنند.

مادر شهید بهروز صبوری در بخشی از سخنان خود گفت: دوست داشتم در این مراسم خانم مریلا زارعی را ببینم  و از او به‌خاطر ایفای بازی در این نقش تشکر کنم، اما هنوز قسمت نشده است که این خانم را زیارت کنم.

در ادامه همسر شهید سیداحمد رحیمی یکی از شهدای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران ضمن تقدیر از عوامل فیلم 143 گفت: این فیلم حس زیبایی را برای شما به نمایش درآورده است که برای خانواده شهدا و مفقودین آشنا است و خانم زارعی در ارایه این حس بسیار زیبا نقش خود را ایفا کرد.

وی در ادامه گفت: همسر من در تاریخ 22 فروردین سال 62 در منطقه عملیاتی شهرحانی والفجر1 شهید شد. من 25 روز نسبت به خبر شهادت او بی‌خبر بودم و این انتظار برای یک خانواده شهید خیلی سخت است. دردی که خانواده اسرا و مفقودین کشیدند بیش از رنج خانواده شهیدان است.

در بخش دیگری از مراسم عوامل فیلم شیار 143 از دستان مادر شهید صبوری و همسر سیداحمد رحیمی هدیه‌ای را دریافت کردند.

قاسمی تهیه کننده فیلم شیار 143 گفت: در این فیلم تلاش داشتیم گوشه‌ای از رنج مادران شهید را تصویر کنیم و فکر می‌کنم اگر بنا است کسی تقدیر شود این مادران شهید و به‌خصوص مادر شهید صبوری است.

وی در ادامه گفت: این فیلم متعلق به سینمای ایران و همه مردم ایران است بدون هیچ مرزی همانند شهدای ما که بدون مرزی به همه مردم ایران تعلق دارند.

در ادامه این مراسم نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور عوامل فیلم صورت گرفت که نرگس آبیار نویسنده و کارگردان فیلم گفت: برای من باعث افتخار است که کنار شما حضور دارم و خوشحالم که این فیلم همان‌گونه که مورد استقبال سایر اقشار جامعه قرار گرفت با استقبال دانشجویان مواجه شد.

گلاره عباسی در مورد بازی در ایفای نقش خواهر شهید در این فیلم گفت: بازیگری حرفه من است اما بارها خدا را شکر کردم که این فیلم واسطه‌ای شد تا جایزه بازی خودم را از دستان مادران شهید بگیرم.

سامان صفاری دیگر بازیگر این فیلم اظهار داشت: اینکه دانشجویان از این فیلم استقبال کردند باعث خرسندی من است و به‌خاطر اینکه فیلم با استقبال اقشار مختلف جامعه مواجه شده است باید به خانم آبیار تبریک بگویم.

در بخشی دیگر از این نشست در پاسخ به سؤالی که لهجه کرمانی در این فیلم وجود داشت چقدر نزدیک به لهجه اصیل کرمانی است، نرگس آبیار کارگردان فیلم گفت:‌ در استان کرمان روستا به روستا لهجه متفاوت است و کارشناس لهجه این کار که بازیگر فیلم هم بودند آقای یدالله شادمانی به‌دلیل اینکه شهدادی بود این لهجه را به‌صورت لهجه کار انتخاب کردیم.

گلاره عباسی در ادامه با تشکر از یدالله شادمانی گفت: آقای شادمانی در بهتر شدن لهجه کرمانی این فیلم تأثیر بسزایی داشت و فیلم‌نامه را با لهجه کرمانی ضبط می‌کردند و در اختیار بازیگران قرار می‌دادند.

در انتهای نشست نرگس آبیار ضمن تشکر از حمایت ابراهیم حاتمی‌کیا از فیلم شیار 143 در جشنواره فیلم فجر گفت: تنها اصطلاحی که می‌توان برای این کار آقای حاتمی‌کیا به کار برد این است که "ایثارگری هنرمندانه‌ای" را انجام داده‌اند. با اینکه فیلم آقای حاتمی‌کیا در بخش مسابقه کنار فیلم ما حضور داشت با حمایت از فیلم ما گویی فیلم خود را در مقابل رنج مادران شهید و زنان دفاع مقدس مهم ندیده بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران