مصوبه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی نداشتیم

مصوبه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی نداشتیم

خبرگزاری تسنیم: درحالی که طی ماه‌های اخیر بانک‌های دولتی و خصوصی طی اقدامی هماهنگ نرخ سود بانکی را افزایش داده‌اند وزیر اقتصاد تاکید دارد که شورای پول و اعتبار هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که پرسید: گزارش‌های میدانی خبرنگاران ما طی روزهای اخیر حکایت از افزایش رسمی نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی در شعب بانکی دارد و با  اما بانک مرکزی صرفاً به ارائه این توضیح اکتفا کرده که ما نرخ سود بانکی را تغییر ندادیم، شما بعنوان وزیر اقتصاد و عضو شورای پول و اعتبار چه توضیحی در اینباره دارید؟ اظهار داشت: بخشنامه هیچ موقع شفاهی ابلاغ نمی شود.

وزیر اقتصاد در واکنش به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورای پول و اعتبار می گویند این شورا اجازه داده که بانک‌ها به صورت توافقی نرخ سود بانکی را افزایش دهند، افزود: هیچ گونه بخشنامه شفاهی وجود نداشته اگر چیزی جایی تصویب شود قطعاً به صورت کتبی ابلاغ خواهیم کرد.

طیب نیا در پاسخ به تاکید خبرنگار ما مبنی بر اینکه اقدام اخیر بانک‌ها مبنی بر دریافت سود 26 درصدی به چه معناست؟ آیا تخلف محسوب می شود یا خیر؟ گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی گرفته نشده است. من نمی دانم این کار تخلف است یا خیر!

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه آیا دریافت نرخ سود 26 درصدی تخلف است یا خیر؟ گفت: از بانک مرکزی سوال کنید.

وی از خبرنگار تسنیم خواست تا گزارش‌های تصویری و صوتی خود را درباره افزایش نرخ سود بانکی در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی به دفترش ارسال کند.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین