تفکر انقلاب اسلامی مثل مغازه‌ای شده که میلیاردها تومان جنس دارد اما نمی‌گذارند فروش کند

تفکر انقلاب اسلامی مثل مغازه‌ای شده که میلیاردها تومان جنس دارد اما نمی‌گذارند فروش کند

خبرگزاری تسنیم: مراسم رونمایی از سالنامه «ناب» جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سال ۹۳ در نخلستان موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسینم سیدمحمد حسینی مسئول موسسه روشنا درباره جبهه فرهنگی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ما یک ماهیت فرهنگی دارد و تولید محصولات در حوزه سرود، شعر و تئاتر در دهه 60 در مساجد نشان دهنده این مسئله است. افراد زیادی بودند که از مسجد به سینما آمدند و موفق شدند جریان‌سازی فرهنگی انجام دهند. حرکت جدی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی و مجموعه‌های فرهنگی به خوبی دیده نشد و فضاهای روشنفکری در ایران غالب شده است و هر چه جلوتر آمدیم محصولات و برنامه‌های هنری که عمق لازم را ندارند، ضریب گرفته‌اند وبه عنوان کار فاخر معرفی می‌شوند. اما در جبهه فرهنگی انقلاب اینطور نبوده و حتی بسیاری از بچه‌های حزب‌اللهی بچه‌های هنرمند انقلابی و مردمی ما را نمی‌شناسند. 

حسینی با اشاره به محتوای سالنامه ناب جبهه فرهنگی انقلاب عنوان کرد: این سالنامه به نوعی دایرة‌المعارف کوچک است و فضای عملیاتی دارد. دیدگاه ما این بوده که فرهنگ و هنر انقلاب را به صورت شروع یک حرکت برای جریان‌سازی و چهره‌سازی عملیاتی کنیم و تلاش کردیم این سالنامه انقلابی باشد. در پایگاه‌ها و کانونهای بسیج این سوال که چه باید انجام دهیم و اولویت‌ها و منابع اصلی ما کجاست همیشه وجود داشته است. نمونه این جریان‌سازی جشنواره فیلم عمار است که با جمع‌آوری فیلم‌ها به صورت محدود به سرعت گسترش پیدا کرد. 

وی افزود: زمان: شهادت احمدی روشن بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب پوستری را در کمتر از 24 ساعت طراحی کردند که در آن عکس اوباما وجود داشت و تبدیل به عکس روز خبرگزاری رویترز شد و نشان داد که مردم ایران اوباما را متهم اصلی این اتفاق می‌دانند. در تجمعاتی که در 80 شهر آمریکا برگزار شد، عکس شهدای هسته‌ای ما نیز وجود داشت. اینها احتیاج به دیده شدن و نمونه‌سازی دارد. 

حسینی با ابراز گله‌ای افزود: این گله وجود دارد که بسیاری از هنرمندان انقلابی ما در غربت هستند و ما مجموعه‌های مختلف تلاش می‌کنیم که این افراد دیده شوند. 

وی در خصوص سالنامه ناب جبهه فرهنگی انقلاب تشریح کرد: در این سالنامه چند بخش جدی وجود دارد در حد بضاعت بیش از 50 شخصیت فرهنگی، 50 رسانه، 50 موسسه، و 50 محصول خوب فرهنگی را معرفی کردیم و صحبت‌های رهبری درباره جبهه فرهنگی انقلاب و نکات فرهنگی آن را بیان کردیم.

حسینی افزود: ما همچنین مناسبت‌های 13 آبان و... را به صورت 54 مناسبت در هفته در نظر گرفتیم که برای هر هفته 70 محصول، موسسه، شخصیت و جریان معرفی کردیم. گاهی هم به بهانه روز خانواده، موضوعاتی مورد نظر رهبری را درباره جمعیت و خانواده بیان کردیم و همچنین به تحریم‌های اقتصادی آمریکا به طور مفصل پرداختیم. 

مسئول موسسه روشنا در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌های بعد سالنامه‌های تخصصی‌تری طراحی می‌کنیم و مسائلی مانند سینمای انقلاب، ادبیات، روزنامه‌نگاری انقلابی را در این سالنامه‌ها می‌آوریم. بعد از سالنامه‌ها هم کتابهای عناصر مهم جبهه فرهنگی انقلاب را در سال‌های آینده منتشر می‌کنیم.

حسینی در پایان صحبت‌هایش گفت: تلاش می‌کنیم هر سال یک جایزه بزرگ برای تقدیر از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب انجام دهیم و محتوای سالنامه و مباحث دیگر را در یک سایت در ابتدای سال 93 مطرح می‌کنیم. در سالنامه 3 هزار مدخل از جبهه فرهنگی انقلاب شامل محصولات، موسسات و شخصیت‌ها آورده شده است. 

در ادامه مراسم رونمایی حبیب احمدزاده نویسنده دفاع مقدس گفت: کار فرهنگی در جمهوری اسلامی مثل ساعتی است که چرخ‌دنده‌های آن جداست اما گاهی اوقات چیزهایی را هم نشان می‌دهد. ما هیچ نقطه و هیچ فردی از جهان هستی را نباید خارج از رحمت الهی بدانیم. بزرگترین آسیب‌شناسی که حتی باید برای اوباما هم طراحی شود این است که نباید دین‌مان را به گونه‌ای بدانیم که روی افراد محدودی تاثیر می‌گذارد و این کوچک دیدن دین ماست. تفکر انقلاب اسلامی مثل مغازه‌ای است که میلیاردها تومان جنس دارد اما فروش زیادی ندارد. 

وی ادامه داد: دلیل این اتفاقات این است که یا نتوانستیم تاثیرگذار باشیم یا اینکه مهارت کافی برای تاثیرگذاری نداشتیم. بسیاری از کارهای فرهنگی در کشورمان وارد کردن انرژی بدون گرفتن نتیجه است. اگر مثل دوران جنگ آسیب‌شناسی کنیم که کجای کار اشکال دارد نتیجه بهتری به دست می‌آوریم. باید این روش تخریبی را برای خوب جلوه دادن خود و بد نشان دادن دیگران را کنار بگذاریم. و نباید از یک فرد فرشته درست کنیم و بعدا اورا به شیطان تبدیل کنیم. همه ما دچار خطا می‌شویم و نباید در تمام موارد خودمان را کامل بدانیم و دنبال گناهکار باشیم.

این نویسنده دفاع مقدس اظهار کرد: همیشه باید نفس سرزنشگر خودمان را داشته باشیم و تجربیات انقلاب به ما ثابت می‌کند که اگر زبان درست داشته باشیم، دیگران الگو می‌گیرند. 

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر افزود: به نظرم در جشنواره فیلم فجر دو حرکت مریلا زارعی و بابک حمیدیان برای تقدیر از مادر شهدا بسیار ارزشمند بود چون برگفته از قلب و عمل آنها بود. 

احمدزاده ادامه داد: ما به یکباره دینی در ذهنمان درست کردیم که دیگران را از خود جدا می‌کنیم و این کار خودش حقیر کردن دینی است که داعیه جذب جهانی دارد و فرموده رهبری هم جذب حداکثری افراد است. 

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: امروز زیر آتش توپخانه خودی با تهمت‌های وارده هستیم اگر درست، به جا و با عمل صحیح به دین‌مان عمل کنیم، به شما قول می‌دهم که همه جذب می‌شوند و متعهدانه کار می‌کنند. هیچ کدام از آدم‌هایی که سال 57 سر سفره هفت‌سین بودند فکر نمی‌کردند سال 58 کنار هم برای یک حرکت انقلابی جمع شوند. هر چقدر بتوانیم آدم‌ها با سلیقه‌های مختلف در کنار هم قرار دهیم، شرایط بهتر می‌شود و هیچ کس هم نباید کار خودش را مطلق و کامل بداند. 

در ادامه این مراسم گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، مهرداد بذرپاش و نماینده مردم تهران در مجلس و حبیب احمدزاده نویسنده دفاع مقدس روی سن آمدند تا از موسساتی که کار فرهنگی انجام داده‌اند تقدیر کنند. 

در این مراسم از نماینده دفتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای تولید موسیقی مرگ بر آمریکا، از نماینده رسانه هنری اوج برای پوستر صداقت آمریکایی، از مسئولان برنامه تلویزیونی ثریا از خانواده شهید باغبانی و خانواده شهید علیرضا ستاری شهید فتنه 88 تقدیر شد. 

در ادامه مادر سیدعلیرضا ستاری شهید فتنه 88 گفت: از همه رسانه‌ها توقع دارم که شهادت این بچه‌ها را که خالصانه برای دفاع از مملکت و سرزمین و ولایت به این مقام رسیدند جهانی کنند و باورهای جوانان دیگر را از بین نبرند. 

در پایان مراسم خانواده‌های مرحوم امیرحسین فردی، شهید باغبانی و شهید ستاری برای رونمایی از سالنامه ناب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی روی سن آمدند و از این کتاب رونمایی کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران