اقتصاد مقاومتی تحول نرم‌افزاری در عرصه اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی تحول نرم‌افزاری در عرصه اقتصادی است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی تحول نرم‌افزاری در عرصه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی گفت: اقتصاد مقاومتی یک تحول نرم‌افزاری و فرهنگی در عرصه اقتصادی است که برمبنای این تحول نرم‌افزاری و فرهنگی باید ظرفیت‌ها به بهترین شکل شناسایی و استفاده شود تا از این طریق بتوانیم حداکثر استعدادهای خود را بروز و ظهور دهیم. 

وی افزود: در این عرصه باید از پنجره‌های جدید نسبت به ظرفیت‌های مختلف که وجود دارد که یکی از ظرفیت‌ها، ظرفیت‌های فضای مجازی است، استفاده شود.

جلیلی با بیان اینکه عرصه فضای مجازی عرصه‌ای است برای اینکه بسیاری از فرصت‌ها و امکانات را بشناسد و بشناساند، تاکید کرد: عرصه فضای مجازی نه تنها الگویی برای محیط مجازی است، بلکه باید برای دیگر نقاط نیز باید الگو باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر دفاع مقدس الگویی بود که باعث آزدی خرمشهر شد، این الگو باعث آزادی جنوب لبنان شد و از طرفی جنگ‌های 22، 33 و 8 روزه نیز با موفقیت به پایان رسید.

جلیلی تاکید کرد: اگر در عرصه اقتصاد هم پنجره‌های جدید را به فرصت و ظرفیت‌های داخلی بگشاییم، موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت. 

وی افزود: انقلاب اسلامی خودش یک نرم‌افزار بود. آنچه که ما در 35 سال گذشته تجربه کرده‌ایم این بود که آنچه این فرصت و امکان را داشته که تولید قدرت، امنیت، پیشرفت و مقاومت کند، انقلاب اسلامی بوده است. همه اینها برگرفته از نرم‌افزار انقلاب اسلامی است.

جلیلی اظهار داشت: نرم‌افزاری که یک قدرت و غنای قابل توجه و جدی داشت و آن را خلق کرد که این نرم‌افزار انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از روز اول هم انقلاب چالش‌های خود را شروع کرد. کسانی نمی‌خواستند چنین نرم‌افزاری ظهور و بروز پیدا کند که البته همه می‌دانیم با هرچه توان و استعداد داشتند از آن حمایت کردند.

جلیلی ادامه داد: چه در حمایت از شاه و چه در حمایت از صدام و چه در بحث‌های دیگر، هر آنچه سخت‌افزار بود را به کار گرفتند اما انقلاب اسلامی این امکان را داشت که در برابر سخت‌افزارها بایستد و موفق هم شد. البته فقط مقاومت نکردیم، بلکه پیشرفت هم داشته‌ایم.

وی افزود: اگر به مدد این نرم‌افزار توانستیم پیروز شویم و به سخت‌افزارها غلبه کنیم و بدون شک اگر جنگی حالت نرم‌افزاری در آن داشته باشد در آن جنگ بسیار موفق خواهیم بود که مزیت نسبی انقلاب اسلامی نیز در همین نرم‌افزارش است که توانستیم بر سخت‌افزارها غلبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: انقلاب اسلامی قدرتی است که می‌تواند سخت‌افزار را هم مغلوب خودش کند و به خدمت بگیرد و به بهترین شکل از آن استفاده کند.

جلیلی تاکید کرد: اگر فناوری و صنعتی که به اسم سینما در سال‌های ابتدایی انقلاب بود و انقلاب می‌توانست این صنعت را استخدام و به بهترین شکل هدایت کند توانست در جهت نرم‌افزاری خودش آن را به بهترین شکل هدایت کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مدد این نرم‌افزار توانست موفقیت‌های پی در پی را رقم بزند، گفت: هر جایی که چالشی شد و کسانی می‌خواستند محدودیتی را تحمیل کرده و یا مانعی ایجاد کنند، این نرم‌افزار چالش را به گونه‌ای هدایت کرد که به نفع مردم ما و انقلاب اسلامی شد.

جلیلی با اشاره به اینکه در سطح بین‌المللی یک نظامی شکل گرفته که به خودش اجازه می‌دهد درباره استقلال، آزادی و آرمان‌های ملت‌ها دخالت کرده و مزاحمت ایجاد کند، گفت: این هم در این موضوع در پرتو انحصاری است که ایجاد کرده‌اند. البته آنها این انحصار را در عرصه‌های فناوری، قدرت سیاسی و اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنها به صراحت بیان می‌کنند که عده‌ای می‌توانند این امتیاز را داشته باشند، اما بقیه نمی‌توانند. کسانی می‌توانند امتیاز وتو را داشته باشند اما بقیه نمی‌توانند. کسانی می‌توانند در سلاح هسته‌ای انحصار داشته باشند، اما دیگران نمی‌توانند که البته در عرصه اقتصادی نیز همین‌طور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وقتی به خودشان اجازه می‌دهند کشورهایی را تحریم کنند یعنی عرصه اقتصادی آزاد نیست. انحصار آنها طوری است که گویی فقط آنها هستند که بر مبنای قدرتی که برای خودشان قائلند چنین نظامی را شکل می‌دهند که این یک منطق استکباری قدیمی است.

جلیلی با بیان اینکه اینها این انحصار را در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه نیز ایجاد کرده‌اند، افزود: انحصار رسانه‌ای آنها به گونه‌ای است که اگر نامی از 11 سپتامبر برده شود، ذهن‌ها بلافاصله به حادثه‌ای در تاریخ معطوف می‌شود که در نیویورک اتفاق افتاد. اگر بگوییم 7 تیر 66 هیچ‌کس نمی‌داند این حادثه چه بوده و یا حتی در کجا اتفاق افتاده است. در صورتی که در این حادثه هزاران نفر از شهروندان سردشتی مورد بمباران شیمیایی قرار گرفتند.

وی با طرح این سوال که چرا نباید اذهان و افکارعمومی جهان وقتی که گفته می‌شود 7 تیر 66، ایران در ذهن‌شان متبادر شود، گفت: البته از این دست حوادث بسیار زیاد داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بروز حادثه‌ای در سال 1994 میلیادی در کشور آفریقایی روآندا اشاره و تاکید کرد‌: در 2 دهه گذشته و در سال 1994 میلادی فاجعه‌ای در کشور روآندا اتفاق افتاد که در کمتر از 100 روز یک میلیون نفر از جمعیت 11 میلیونی این کشور که البته اسناد آن در سازمان ملل موجود است، کشته شدند. در حال حاضر کسی نمی‌داند که این فاجعه کجا بود و چه اتفاقی در آنجا افتاد. در این زمینه نه قطعنامه‌ای صادر می‌شود و نه شورای امنیت احساس امنیت می‌کند و از یا از تعبیر نسل‌کشی در آنجا ابا دارند، چرا که کسی در عرصه رسانه از این وقایع خبردار نمی‌شود و اخبار این حوادث به اذهان مردم منتقل نمی‌شود؟

جلیلی افزود: انحصاری که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و نظامی ایجاد کرده‌اند یکی از نمونه‌هایش همین انحصار است. آنها در عرصه انحصار رسانه‌ای با شکل متفاوتی ورود کرده‌اند. آنها نمی‌گویند که شما نباید رسانه داشته باشید، بلکه می‌گویند شما می‌توانید رسانه داشته باشید و یک بلندگو هم در اختیار شما  قرار می‌دهند، اما صدای بلندگوی خودشان را آن‌قدر بلند می‌کنند که صدای شما به هیچ‌کس نمی‌رسد که این نوعی از انحصار رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: آنها با این انحصار رسانه‌ای فضایی را ایجاد می‌کنند که شاید هرکس از اینکه رسانه‌ای در اختیار دارد خوشنود باشد اما عملا صدایش جایی نمی‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این موضوع خیلی اهمیت دارد که در چنین فضایی آن نرم‌افزاری که توانست در عرصه‌های سخت‌افزاری و بلکه جنگ‌افزاری قدرت خودش را به آنها نشان دهد و آنها را مغفول قدرت خودش کن، نرم‌افزار انقلاب اسلامی بوده است.

جلیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه‌های نرم‌افزاری بسیار قوی‌تر می‌تواند آنها را مغفول خودش کند، گفت:‌البته بنده معتقدم فضای مجازی یکی از این عرصه‌هاست. در سایر جبهه‌ها نیز این نرم‌افزار در صورتی که مبتنی بر همین نرم‌افزار و به صورت جبهه‌ای باشد موفق عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر هر سایتی یک سنگر محسوب شود می‌تواند به صورت یک جبهه در کنار سایت‌های دیگر عمل کند، افزود: اگر هر سایتی یک سنگر باشد و به صورت یک جبهه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌توانند یک قدرت و ظرفیتی را ایجاد کنند، به طوری که نرم‌افزار انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای ورود پیدا کرده توانسته موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر در این عرصه سازوکارهایی را برای هم‌افزایی نیروها ایجاد کنیم و بتوانیم این عرصه را به خدمت بگیریم، موفق خواهیم شد.

جلیلی با بیان اینکه ما با همین نرم‌افزار انقلاب در عرصه‌های دیگر نیز می‌توانیم حماسه ایجاد کنیم، تاکید کرد: امروز یکی از این عرصه‌ها عرصه فضای مجازی است و در عرصه اقتصادی نیز می‌تواند موثر باشد. آنها وقتی در بسیاری از عرصه‌ها نمی‌توانند موفق باشند و مانع پیشرفت ملت شوند از هر عرصه‌ای برای مقابله استفاده می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز خود آنها بیان می‌کنند که انقلاب اسلامی تنها مقاومت نکرده، بلکه در این سال‌ها پیشرفت هم داشته که این برای آنها نگران کننده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon