ایران هیچ حد و مرزی در روابط با عراق قائل نیست

ایران هیچ حد و مرزی در روابط با عراق قائل نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر یک روابط پایدار میان دو کشور تاکید داشته و هیچ حد و مرزی در روابط با عراق قائل نیست.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار"هوشیار زیباری" وزیرخارجه عراق با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت،گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و عراق پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات برادرانه فی‌مابین است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر یک روابط پایدار میان دو کشور تاکید داشته و هیچ حد و مرزی در روابط با عراق قائل نیست.

رئیس مجلس با تاکید بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت در عراق برای منطقه، تصریح کرد: انسجام و هم‌گرایی سیاسی میان گروه‌های سیاسی و اقوام در عراق به‌ ویژه با انتخابات پیش‌رو در این کشور به تحکیم و تقویت صلح و امنیت پایدار در عراق کمک می‌کند.

لاریجانی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های صنعتی، فنی و اقتصادی با کشور عراق، افزود: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های انرژی و صنعتی در ایران وجود دارد که می‌توان از آنها برای توسعه اقتصادی عراق در چارچوب منافع ملی دو کشور استفاده کرد.

*وزیرخارجه عراق:ادامه بحران سوریه بازتاب منفی بر تمام کشورهای منطقه دارد

در ادامه این دیدار"هوشیار زیباری" وزیرخارجه عراق ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های برادرانه فی‌مابین، گفت: روابط و مناسبات دو کشور می‌تواند منشاء قدرت و اقتدارعراق باشد.

وی با اشاره به بحران‌های منطقه به ویژه مسئله سوریه، اظهار داشت: ادامه بحران سوریه بازتاب منفی بر تمام کشورهای منطقه، به‌ ویژه عراق داشته و باید هر چه زودتر با ارائه راه‌حل سیاسی از ادامه بحران سوریه جلوگیری کرد.

وزیرخارجه عراق در پایان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات عراق و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر حل پاره‌ای از مشکلات موجود در مسیر توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین تاکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon