انجام ۱۳۳۲ فقره بازدید از خبازی‌های سقز در ۲ ماه


انجام 1332 فقره بازدید از خبازی‌های سقز در 2 ماه

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز گفت: در دی و بهمن‌ماه امسال ۱۳۳۲ فقره بازدید از خبازی‌های شهرستان سقز انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل رستم‌پور عصر امروز در جلسه شورای آرد و نان سقز با اشاره به انجام 1332 فقره بازدید از خبازی‌های سقز در دی و بهمن‌ماه اظهار کرد: در این بازدیدها 44 فقره تخلف مشاهده و ثبت شد که منجر به صدور 21 فقره تذکر کتبی و 23 فقره محکومیت تعزیراتی  و پرداخت مبلغ 13 میلیون و 175 هزار ریال جریمه شده است.

وی از افزایش میزان ساعت کار خبازی‌ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و با اعلام اینکه شهرستان سقز در کریدور شمال جنوب و در مسیر تردد مسافران زیادی  قرار دارد گفت: هر ساله در تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستان و طول سال میهمانانی از سراسر ایران اسلامی به این شهرستان سفر و یا از این شهرستان عبور خواهند کرد که باید تمام تمهیدات لازم به ویژه در زمینه نان مصرفی مورد نیاز آنها تامین شود.

رستم‌پور افزود: در راستای دسترسی آسان مردم به نان، برای شهر صاحب و روستاهای پر جمعیت دارای شرایط لازم نیز مجوز راه اندازی خبازی صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی در جامعه خاطر نشان کرد: امنیت غذایی یکی از معیارها و ابزارهای توسعه انسانی به‌ شمار می‌آید که با توجه به اهمیت نان در سبد مصرف خانوار،به منظور بالا بردن کیفیت آرد و رضایت مردم از نان پخته شده در خبازی‌ها باید دستگاه‌های ذیربط کنترل و نظارت بیشتری بر مراکز تولید و عرضه آرد و نان داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز گفت:: بحث گندم و آرد و نان در کشور یک مساله اقتصادی و استراتژیک است و به همین دلیل ما در این مورد هیچ گونه اغماضی را از احدی نمی‌پذیریم و با هرگونه تخلف و کم فروشی  که منجر به ایجاد نارضایتی در جامعه شود برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای کارگران خباز سطح شهر سقز به اهمیت جلسات اشاره کرد و گفت: نان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در سبد مصرف خانوارهاست و نظارت بر کیفیت تولید آن ضروری است.

رستم‌پور تاکید کرد : کیفیت پائین نان علاوه بر اینکه کفران نعمت الهی محسوب می‌شود می‌تواند بر سلامت شهروندان هم تأثیر منفی داشته و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon