تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همت همگانی است

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همت همگانی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: اقتصاد مقاومتی با همت و همکاری همه آحاد جامعه تحقق می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بنا به روایتی از امام محمد باقر (ع) رعایت تقوا، اطاعت خداوند، تواضع، خشوع، امانت داری، یاد خداوند، روزه داری، اقامه نماز، نیکی به والدین، رسیدگی به همسایگان نیازمند، مستمند، بدهکار و یتیمان، راستگویی، تلاوت قرآن، نگه داشتن زبان از بدگویی دیگران و امین بودن در میان خویشاوندان از ویژگی های شیعیان واقعی است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالروز صدور حکم تحریم تنباکو از سوی میرزا محمد حسن شیرازی گفت: این حکم کوتاه میرزا، کشور اسلامی ایران را از دست استعمار گر پیر انگلیس نجات داد و قدرت مردمی مرجعیت شیعه را در جهان به نمایش درآورد و درس تاریخی و فراموش نشدنی به حاکمان مستبد قاجاریه داد.

موسوی شکوری به سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) رسالت سنگینی در رفع نیازمندی فقرا و مستمندان جامعه بر عهده دارد بنابراین باید مردم خیّر و نوع دوست ملت ایران این کمیته را مورد عنایت و حمایت جدی قرار دهند.

خطیب جمعه خوی بیان کرد: ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام و توصیه های ولی امر مسلمین به سران قوا در جلسه روز دوشنبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر جهان که کشورها با مشکلات اساسی اقتصادی مواجه هستند و با در نظر گرفتن تحمیل تحریم اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران اقتصاد مقاومتی می تواند ملت انقلابی ایران را به اهداف و آرمان های خود برساند.

موسوی شکوری اظهار کرد: ضرورت دارد همه آحاد جامعه با پیروی و تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین در این آزمون حساس و سرنوشت ساز و تاریخی حضور و نقش تاثیر گذار ایفا کنند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon