مراقب باشید سکولاریسم به دولت اعتدال ورود پیدا نکند

مراقب باشید سکولاریسم به دولت اعتدال ورود پیدا نکند

خبرگزاری تسنیم:عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مراقب باشید سکولاریسم به دولت اعتدال وارد نشود گفت: این مسئله یعنی اینکه سکولاریزم و لائیسم در بستر اعتدال پرورش پیدا می‌کند و باید پرسید آیا واقعا این دولت می‌خواهد بستر سکولاریسم باشد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: این روزها مسئله‌ای که سبب نگرانی مراجع شده است هجمه به مسائل دینی و اسلامی است.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) جبهه منحرف ملی را که مسئله قصاص را یک قانون غیربشری خوانده بودند مرتد اعلام کرد و قانون قصاص را قانونی دینی و قرآنی دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی نیز که شهید بهشتی قانون اساسی را تدوین می‌کردند جبهه ملی خود را به شکل آکادمیک وارد جریانات کرد و مسئله قصاص را زیر سوال برد.

علم‌الهدی گفت: امام خمینی (ره) پس از مرتد اعلام کردن جبهه ملی به نهضت آزادی نیز گفتند مرز خود را با این جبهه مشخص کنید در غیر اینصورت تفاوتی با آنها ندارید.

وی اظهار کرد: حال امروز فردی در روزنامه آسمان مقاله‌ای چاپ کرده و آن خاطره دردآور را دوباره زنده کرده است و نشریه دیگری نیز که وابسته به این روزنامه است بهایت را یک اقلیت دینی عنوان کرده است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: قبل از هر چیز باید از قوه قضائیه تشکر کنیم که در برابر این مسائل با حساسیت دینی برخورد کردند.

وظیفه دولت در مقابله با این مسائل چیست؟

علم‌الهدی عنوان کرد: این حرکات خزنده 2 نکته را گوشزد می‌کند. مسئله اول آن است که دولت می‌خواهد با این مسئله چگونه مقابله کند. وقتی به وزیر ارشاد گفته شد که نظر شما درباره این مسئله چیست، گفت قوه قضائیه کار خود را به درستی می‌داند پس ما در کار آنها دخالت نمی‌کنیم و حال باید سوال کرد که پس متولی فرهنگ کیست و وقتی متولی فرهنگ اینگونه باشد چه اتفاقی می‌افتد.

وی اظهار کرد: این مسئله یعنی اینکه سکولاریزم و لائیسم در بستر اعتدال پرورش پیدا می‌کند و باید پرسید آیا واقعا این دولت می‌خواهد بستر سکولاریسم باشد؟

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مسئله دوم این است که افرادی بی‌دین با این کار عملا می‌خواهند مسئله حقوق بشر را با مسائل سیاسی در هم بیامیزند و جلسات هسته‌ای وین را تحت‌الشعاع قرار بدهند و حال آیا این دولت نسبت به آن بی‌تفاوت است؟

علم‌الهدی گفت: این چوپ لای چرخ دولت گذاشتن است، اینها مزدورهای آمریکا هستند و می‌خواهند ضد مصلحت دولت اقدام کنند، شما می‌خواهید چه کسی از شما و از عمل شما خوشحال شود، آیا فکر می‌کنید بی‌دینان در این کشور عددی هستند که می‌خواهید دل آنها را به دست آورید.

مسئله ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد از زبان آیت‌الله علم‌الهدی

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم ممنوعیت کنسرت در مشهد که بنده خود آن را بیان کرده‌ام، برخی تصور می‌کنند که با لابی کردن با متفکران و صاحبان تریبون می‌توانند سبب تنازل تفکر و اندیشه آنها شوند، آنها فکر می‌کنند که ما از گفته خود تنزل کرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید گفت خیر، ما از گفته خود تنزل نکرده‌ایم، ما امام جمعه هستیم و قدرت تصویب و قانون‌گذاری نداریم، چند سال قبل این مسئله را عنوان کردم و گفتم حرم امام رضا (ع) جای چنین کاری نیست زیرا پیامبر اکرم (ص) حریم بقعه امام رضا (ع) مشخص کرده است؛ بین‌الجبلین که از بینالود تا هزارمسجد را شامل می‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: ما گفتیم شأن و حرمت حرم رضوی آن نیست که در آن کنسرت اجرا شود. شما فکر کنید و ببنید کدام موسیقیدان حاضر است در رواق امام خمینی (ره) کنسرت ایجاد کند، هر چیزی جایگاهی دارد.

وی افزود: شورای فرهنگی عمومی نیز این مسئله را تصویب کرد و دولت نهم آن را اجرایی و دولت فعلی نیز بر آن صحه گذاشته است.

ما خط امام را دنبال می‌کنیم و به خوشایند افراد کاری نداریم

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: پشت قضیه تنازل افراد توطئه‌ای است که می‌خواهند فضایی برای تساهل و تسامح به راه بیاندازند.

علم‌الهدی افزود: من آن روز برای خوشایند کسی این مسئله را عنوان نکردم که امروز بخواهم برای خوشایند کسی کوتاه بیایم. ما خط امام را دنبال می‌کنیم و به اصول و مبانی آن نیز باید پایبند باشیم و به خوشایند افراد کاری نداریم.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon