همایش سیمای زن و کاهش جمعیت کیفری در خوی برگزار شد

همایش سیمای زن و کاهش جمعیت کیفری در خوی برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با همکاری دادگستری خوی و با حضور امام جمعه و مسئولان این شهر همایش سیمای زن و کاهش جمعیت کیفری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در همایش  سیمای زن و کاهش جمعیت کیفری که با حضور روسای دادگستری ها و زندانهای شهرهای شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار شد، اظهار کرد: طبق فتاوای مراجع معظم تقلید و روایات اسلامی، در دین اسلام ضرورت وجودی تشکیل زندان وجود دارد.

وی افزود: براساس آموزه های دین مبین اسلام، جلوگیری از ضرر رساندن مجرمین به مردم و جلوگیری از فراری شدن مجرم فلسفه اصلی تشکیل زندان است.

رئیس حوزه های علمیه خوی تصریح کرد: در مقابل این امور، تعجیل در محاکمه، حق ملاقات با همسر و فرزندان، حق مرخصی رفتن، حضور در مراسمات مذهبی از جمله حقوقی است که دین اسلام برای یک مجرم محبوس در زندان قرار داده است.

شکوری گفت: باید دادگستری ها در جهت تامین رسالت های خود با نهادهای فرهنگی و تبلیغی همکاری داشته باشند تا در جهت احیا و پیشگیری از وقوع جرم و جنایت و اصلاح مجرمان موفق شوند.

امام جمعه خوی اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده های اقتصادی، مبارزه با پدیده شوم قاچاق، همکاری با اداره گمرکات، مبارزه جدی با مفسدین اقتصادی و مالی و زمین خواران از جمله سیاست های ابلاغی و درخواست مقام معظم رهبری ار قوه محترم قضائیه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon